3

تحریم نفت ایران جنبه تبلیغاتی دارد

  • کد خبر : 26062
  • ۰۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۵

پیشرفت‌های ایران به ویژه در صنعت نظامی دشمنان جمهوری اسلامی را سخت آشفته کرده است

“طالب الرماحی” کارشناس عراقی مسائل اروپا در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل فارس تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا علیه نفت ایران را ناشی فشارهای آمریکا علیه کشورهای اروپایی دانست و گفت: علاوه بر آمریکا، رژیم صهیونیستی نیز از هیچ تلاشی برای فشار آوردن بر جمهوری اسلامی ایران دریغ نکرده است و به نظر می‌رسد لابی صهیونیسم در تصویب تحریم‌های اخیر نقش داشته‌ است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های روز افزون ایران در زمینه‌های مختلف علمی افزود: پیشرفت‌های ایران به ویژه در صنعت نظامی دشمنان جمهوری اسلامی را سخت آشفته کرده است. لازم می‌دانم که این نکته را یاد آوری کنم منظورم از پیشرفت‌ها برنامه هسته‌ای نیست و البته غربی‌ها نیز می‌دانند که ایران به دنبال بمب اتمی نیست.

این کارشناس عراقی مسائل سیاسی مقیم لندن، اقتصاد جمهوری اسلامی ایران را رو به رشد خواند و تاکید کرد: بهبود شرایط اقتصادی ایران، تهران را به قدرت بزرگی در منطقه تبدیل کرده است و همین موضوع نگرانی واشنگتن و تل آویور را باعث شده است.

وی تحریم نفت ایران از سوی اتحادیه اروپا را بی تاثیر بر اقتصاد کشورمان برشمرد و افزود: ‌روابط مستحکم ایران با هند و چین و برخی دیگر از کشورهای شرق آسیا که خواستار خرید مقادیر بیشتری از نفت ایرانند و همچنین روابط تهران -مسکو تحریم‌های اتحادیه اروپا را ناکام می‌گذارد.

الرماحی اعمال تحریم‌های متوالی بر ایران را موضوع قدیمی و آشنا برای ایرانیان خواند و گفت: ‌ایران از زمان جنگ تاکنون تحت تحریم به سر می‌برد و در این مدت ثابت کرده که راه‌های دور زدن و فائق آمدن بر انواع تحریم‌ها را یاد گرفته است.

وی تصویب تحریم نفت ایران در اتحادیه اروپا را دارای مصرف تبلیغاتی و رسانه‌ای دانست و افزود: در بدترین شرایط، تحریم نفت ایران تنها تاثیر بسیار کمی بر جای خواهد گذاشت که به زودی مرتفع می‌گردد زیرا تهران بازارهای جایگزین را به زودی خواهد یافت ولی در مجموع هیچ تاثیر قابل ذکری بر اوضاع سیاسی،‌اقتصادی و اجتماعی ایران نخواهد داشت.

الرماحی تصویب تحریم نفت ایران در اتحادیه اروپا را حلقه‌ای از سلسله اقدامات خصمانه آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای اروپاویی علیه کشورمان دانست و افزود: تحریم کنندگان به خوبی می‌دانند که همه تحریم‌های گذشته بر ایران تاثیر نگذاشته ولی به جهت تغذیه مطبوعاتی اقدام به تصویب تحریم‌های جدید می‌کنند.

وی اقتصاد ایران با اقتصاد باز و دارای ارتباطات گسترده با بسیاری از کشورهای جهان دانست و تصریح کرد: تحریم تنها زمانی تاثیر گذارند که علیه اقتصاد تک بعدی اعمال شوند.

الرماحی با اشاره به بحران اقتصادی که گریبانگیر اتحادیه اروپا شده است، تاکید کرد که اروپا خود را از نفت ایران که از آن برای پیشبرد چرخ صنعتش استفاده می‌کرد؛ محروم کرد و معتقدم که این تحریم‌ها بیش از آنکه به ضرر ایران تمام شوند، عواقب ناخوشایندی بر اقتصاد اروپا می‌گذارند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=26062

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر