1

توافقی درباره پاک شدن داوطلبانه بدهی‌ها‌ی دولت یونان

  • کد خبر : 26303
  • ۰۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۳

درحال حاضر میزان این بدهی یکصدو شصت درصد تولید ناخالص داخلی یونان است

موسسه بین‌المللی تامین مالی موسوم به لابی بانکی جهانی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد طلبکاران خصوصی یونان و دولت این کشور به نهایی شدن توافقی درباره پاک شدن داوطلبانه بدهی‌ها‌ی دولت یونان نزدیک شده‌اند و انتظار می‌رود تا هفته آینده این توافق نهایی شود. این موسسه روز شنبه در بیانیه‌ای که پس از گفتگو با لوکاس پاپادموس نخست وزیر و اوانجلوس ونیزلوس وزیر دارایی یونان در باره ساختار جدید بدهی این کشور به منظور تدوین جزئیات چگونگی پاک شدن یکصد میلیارد دلار از بدهی‌های دولت صورت گرفت تاکید کرد :« پیشرفتهای جدیدی حاصل شده است و به نهایی شدن طرحی برای پاک شدن داوطلبانه طلب‌‌های بخش خصوصی در چارچوبی که ژان کلود یونکه رئیس منطقه یورو ارائه کرده است، نزدیک شده‌ایم.» آتن امیدوار است ، به منظور دادن ضمانتی برای شرکایش و صندوق های وام دهنده ناحیه یورو و صندوق بین‌المللی پول، چارچوب توافقی را با طلبکاران بخش خصوصی به نشست روز دوشنبه اتحادیه اروپا ارائه کند.

این شرکا و صندوق‌ها اصرار دارند این عملیات در نهایت بدهی دولتی یونان را به یکصدو بیست درصد تولید ناخالص داخلی در سال دوهزار و بیست کاهش دهد.

درحال حاضر میزان این بدهی یکصدو شصت درصد تولید ناخالص داخلی یونان است. به گزارش خبرگزاری فرانسه از آتن، توان یونان برای بازپرداخت چهارده میلیارد و پانصد میلیون یورو از بدهی‌هایش در سررسید بیستم مارس به نتیجه این مذاکرات و چانه‌زنی های این کشور با طلبکاران خود در موسسات مالی جهت دریافت دومین بخش از کمک مالی یکصدوسی میلیارد یورویی بستگی دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=26303

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر