4

آیت‌الله علم‌الهدی:بزرگترین شاخصه بسیجی‌ دشمن‌شناسی و به‌کارگیری راهبردهای رهبری برای مقابله با دشمن است

  • کد خبر : 269818
  • ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷

شما بسیجی‌ها بدانید جنگ تمام نشده فقط شکلش تغییر کرده، رشادت‌ها و دلاوری‌های شما آمریکا را در کشورهای اطراف متوقف کرده و سی سال است که مثل سگ پارس می‌کند اما جرأت نزدیکی به‌ما را ندارد، چون شما دلاور هستید.

آیت الله علم الهدی گفت: امروز مسؤولان نظام هم باید بسیجی‌وار کار کنند و بزرگترین شاخصه بسیجی‌ دشمن‌شناسی و به‎کارگیری راهبردهای رهبری برای مقابله با دشمن است.

به گزارش افق نیوز/ آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه مشهد که با حضور مجاوران و زائران در حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: بحث ما درباره شیطان‌شناسی از نهج‌البلاغه در تکمیل بحث شیطان‌شناسی از قرآن است، هفته گذشته از فرمایش امیرالمومنین(ع) در خطبه ۲۲ نهج‌الیلاغه عرایضی را تقدیم کردم.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه مولا علی(ع) این خطبه را پس از شنیدن شکستن بیعت طلحه و زبیر و ناکثین اعلام کردند، اظهار کرد: اقدام طلحه و زبیر چون شروع بیعت‌شکنی‌ها بود و در ادامه جنگ جمل را راه انداختند در حقیقت سرآغاز صریح امام‌ستیزی بود.

وی ادامه داد: امیرالمومنین(ع) بعد از شنیدن اعمال طلحه و زبیر و ناکثین فرمودند که شیطان حزب خود را به راه انداخت تا اینکه ستم به‌وطن‌هایش برگردد و باطل به‌اصل خودش رجوع کند و با این جملات یک تابلویی از پشت پرده حرکت طلحه و زبیر و ناکثین برای ما ترسیم کردند.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار کرد: این فرمایشات امیرالمومنین(ع) یک افشاگری‌هایی قابل توجه از جریانی است که دانستنش برای همه به‌خصوص کسانی که تازه زندگی‌شان را آغاز کرده‌اند، لازم است.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: در خطبه ۷ نهج‌البلاغه اشاره کردیم که دو نوع وجود دارد، شیطان انسی و انسانی که شیطان شده است.

وی اضافه کرد: امیرالمومنین(ع) یک تعبیر قابل توجهی دارد و می‌گوید این انسان‌هایی که شیطان آنها را برای خودش به‌عنوان دامی برای صید بقیه انسان‌ها قرار می‌دهد، در سینه‌های آنها تخم‌گذاری و جوجه‌گذاری می‌کند تا مردم را فریب دهند و در جریان طلحه و زبیر به زبیر گفتند عبدالله پسر تو، یک انسان شیطانی است و تو را فریب می‌دهد.

آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه دوم، ضمن تبریک سالروز میلاد خاتم الانبیاء و امام صادق (ع)، اظهار کرد: تطابق این دو میلاد بیانگر یک واقعیت است، همانطور که پروردگار تولد پیامبر را در قالب یک سری جریان‌های تکوینی به‌همه ملت‌های جهان اعلام کرد، با همزمان قرار دادن میلاد امام صادق(ع) با میلاد پیامبر(ص) هم واقعیت دیگری را بر دنیای اسلام مشخص کرد و آن این است که ولادت دوم و ابدی پیامبر با میلاد امام صادق(ع) است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: اندیشه پیامبر در قالب اسلام ناب و اصیل در قالب آموزه‌ها و معارف امام صادق(ع) نمود پیدا کرد، یعنی امام صادق(ع) عامل احیاگر اندیشه اسلام ناب است و این معنایش ولادت ابدی پیامبر است.

وی با بیان اینکه ما در عظیم‌ترین و عزیزترین خاطرات انقلاب یعنی هفته بسیج هستیم، ادامه داد: بسیجی که در برابر همه توطئه‌ها و فتنه‌ها تا امروز ایستاده و عزت ما را در برابر توطئه‌های جهانی تضمین کرده است.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: بسیج ابتکار امام راحل و انقلاب نبود بلکه ابتکار پیامبر(ص) است، وقتی پیامبر به‌مدینه آمدند مردم در شرایط بدی به‌سر می‌بردند، همه فقیر، باغبان و کارگر یهودی‌ها بودند، از طرفی پیامبر نیز دست خالی بود اما در چنین شرایط بدی بسیج را تشکیل داد و آنها هم گفتند ما جان‌هایمان را برای تو فدا و با تو بیعت می‌کنیم، مردمی که هیچ چیز نداشتند با وجود دشمنان قدرتمندی مانند امپراطوری‌های ایران و روم و مشرکان شبهه جزیره عربستان، بسیج را تشکیل دادند و اسلام را به‌چنان عزت و اقتداری رساندند.

امام جمعه مشهد یادآور شد: پیامبر با تشکیل بسیج ۴ اصل تربیت اجتماعی شامل وابستگی اجتماعی، توسعه دین، دفاع از اسلام و تاثیر و تأثر مسلمانان از یکدیگر در صحنه ایمان را به امت آموزش داد.

وی خاطرنشان کرد: روزی که سربازان آمریکایی به‌صحرای طبس آمدند و با معجزه الهی خاکستر شدند، امام حس کردند همه دنیا با این حکومت دینی و نظام ولایی مخالفند و مشکل فقط بیرون کردن طاغوت از کشور نبوده است، پس حکم بسیج را در ۵ آذر صادر کردند و ارتش بیست میلیونی تشکیل دادند که ۴۰ سال ملت را در برابر همه دشمنی‌ها حفظ کرده است.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه بعد از پایان جنگ خیلی از سیاسیون گفتند دیگر نیازی به‌بسیج نیست و آن را منحل کنیم، ادامه داد: امام و رهبری با این موضوع مخالفت کردند و در سال چهلم انقلاب رهبری می‌فرمایند ما هنوز در وسط راه هستیم و برای ادامه این راه به‌بسیج نیاز داریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خطاب به بسیجیان حاضر در صفوف نماز جمعه گفت: شما بسیجی‌ها بدانید جنگ تمام نشده فقط شکلش تغییر کرده، رشادت‌ها و دلاوری‌های شما آمریکا را در کشورهای اطراف متوقف کرده و سی سال است که مثل سگ پارس می‌کند اما جرأت نزدیکی به‌ما را ندارد، چون شما دلاور هستید.

وی خاطرنشان کرد: روزی که شما یک گلوله توپ نداشتید و برای یک لوله خمپاره مستأصل بودید با گوشت و خون خود این کشور را حفظ کردید و در مقابل صدام تا دندان مسلح ایستادید.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: امروزی که قدرت موشکی فقط دو پایگاه شما، همه عناصر آمریکایی و اسرائیلی را خوراک یک ساعت و نیم خودش کرده فکر می‌کنید آمریکا جرأت دارد سراغ شما بیاید؟

امام جمعه مشهد خطاب به‌بسیج اصناف، ادامه داد: امروز دشمن با جنگ نرم وارد شده چون جرأت جنگ سخت را ندارد و با جنگ اقتصادی سراغ ما آمده، امروز هم مردانه وارد جنگ شوید و از این ملت در برابر تهدیدهای اقتصادی محافظت کنید.

وی تاکید کرد: بسیج دانشجویی و حوزه هم بداند، امروز میدان جنگ وسط دانشگاه است به‌میدان جنگ نرم بیایید و بجنگید.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه امروز مسؤولان نظام هم باید بسیجی‌وار کار کنند، افزود: بزرگترین شاخصه بسیجی‌ دشمن‌شناسی و به‌کارگیری راهبردهای رهبری برای مقابله با دشمن است، بسیجی‌وار باید سیاست‌های پیچیده دشمن را بشناسید و نقش برآب کنید، نه اینکه با اشتباهاتتان سند دست او بدهید.

امام جمعه مشهد ادامه داد: ما منکر مشکلات کشور نیستیم، اینجا ۸۰ میلیون انسان زندگی می‌کنند و هر آدمی ممکن است بین ما باشد، در اینکه عده‌ای هم پولشویی کرده‌اند، شکی نیست اما چیزی که در عرصه بین‌المللی سند می‌شود حرف وزیر خارجه و رئیس‌جمهور مملکت است و دشمنان می‌توانند از همین اعتراف شما به‌عنوان یک سند بین‌المللی بر علیه مردم ایران استفاده کنند!

وی تصریح کرد: در حالی که نخبگان سیاسی و کارشناسان سیاسی و اقتصادی، CFT را جایز نمی‌دانند و حتی آن را در حد خیانت به ملت و نظام زیانبار می‌دانند، شما بگویید در کشور ما پولشویی است، بهانه و سند دست آنها داده‌اید.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه وزیرخارجه که به‌گفته رهبری یک مرد متدین است نباید سند به‌دست دشمن بدهد، گفت: اینکه یک مقام ارشد اجرایی مخالفان FATF را دست اندرکاران و حامیان پولشویی بیان کند، اتهام بزرگی است که متوجه متخصصان حقوق و اقتصاد و سیاست و مراجع تقلید و مقام معظم رهبری کرده است، این یک تهمت به‌بخش عظیمی از علما و رهبری است.

امام جمعه مشهد خطاب به مسؤولان سیاسی تاکید کرد: دشمن را بشناسید و بسیجی‌وار عمل کنید، در حال حاضر آمریکا چند ماه است که از برجام خارج شده و اروپا ‌دارد شما را بازی می‌دهد و یک قِران پول به‌شما نداده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=269818

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر