2

کاهش ۴۵درصدی سرانه آلایندگی محصولات ایران خودرو

  • کد خبر : 26988
  • ۱۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۵

گروه صنعتی ایران خودرو به منظور پایبندی به فرهنگ توسعه ی پایدار، حفاظت از محیط زیست از دو سال گذشته تاکنون با افزایش تولید و عرضه موتور های کم مصرف ، باعث کاهش آلایندگی ها و مصرف سوخت درخودرو های تولید این گروه صنعتی شده است .

مهندس کیوان وزیری مدیر اجرا و نظارت بر استاندارد های خودرویی ایران خودرو با بیان این مطلب گفت : ایران خودرو با توجه به سرمایه گذاریهای ارزی و ریالی برای ارتقای استاندارد های آ لایندگی مصوب سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان ملی استاندارد درابطه با کاهش مصرف سوخت از دو سال گذشته ، موتور های پرمصرف را ازرده تولید خارج و موتور های کم مصرف از جمله تی یو ۳و ۵ و موتور دو گانه سوز ای اف ۷ را جایگزین کرده است .

وی افزود : با جایگزینی موتور های کم مصرف ، در عرض دوسال سرانه مصرف سوخت محصولات گروه صنعتی ایران خودرو از عدد ۸۹٫ ۸ لیتر به ۵٫ ۷ لیتر کاهش یافته است که این میزان تا سال ۹۴ به عدد ۶ لیتر خواهد رسید .

وزیری خاطر نشان ساخت : سرانه آلایندگی محصولات ایران خودرو طی مدت مذکور۳۵ تا  ۴۵ درصد کاهش میزان گازهای خروجی از اگزوز خودرو ها درپی داشته است .

مدیر اجرا ونظارت بر استاندارد های خودرویی ایران خودرو تاکید کرد : این شرکت در برنامه  پنج ساله خود رعایت استاندارد های جهانی در صادرات محصولات مد نظر قرار داده است .

وی افزود : ایران خودرو خود را متعهد می داند ضمن  احترام به قانون،  فراتر از استاندارد های مصوب حرکت کرده و در امر تامین ، برنامه ریزی ، تولید و خدمات پس از فروش به سطح استاندارد های جهانی برسد.

وزیری تاکید کرد : مدیریت ارشد گروه صنعتی ایران خودرو پیوسته در تلاش است که با برنامه ریزی ونظارت دقیق بر عملکرد زیست محیطی این واحدصنعتی ، بزرگترین خودروساز خاورمیانه را به سازمانی سازگار و منطبق با مصالح زیست محیطی و کاهش مصرف سوخت جامعه و بین المللی  مبدل سازد. تحقق چنین امر مهمی افزون بر مشارکت و همسویی کارکنان این مجموعه ی بزرگ صنعتی ، پشتیبانی و همراهی مسوولان دولتی به ویژه سازمان حفاظت محیط زیست را طلب می نماید.

منبع: ایکوپرس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=26988

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر