3

توافق سوئد هنوز تاثیری بر مردم یمن نداشته است

  • کد خبر : 271202
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور انسان دوستانه و کمک های اضطراری با بیان اینکه نیمی از جمعیت یمن به مواد اولیه زندگی نیازمند هستند، گفت توافق سوئد بین طرف های یمنی هنوز تاثیری بر مردم این کشور نداشته است.

به گزارش افق نیوز، مارک لوکاک روز جمعه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع خاورمیانه و یمن برگزار شد، گزارشی از شرایط انسانی این کشور ارائه کرد.
وی با یادآوری اینکه از ماه اکتبر خواستار اقدام در پنج مرحله بوده است، افزود: گام نخست آن بود که خصومت ها پایان یابد. ما تاکنون شاهد کاهش درگیری ها در برخی مناطق و نه یک آتش بس کامل بوده ایم.
معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور انسان دوستانه و کمک های اضطراری ادامه داد: در هفته گذشته ۴۵۰ مورد درگیری گزارش شده که یک سوم آنها در الحدیده به ثبت رسیده است.
لوکاک اضافه کرد: توافق درباره الحدیده که مارتین گریفیتس نماینده ویژه دبیرکل در امور یمن توضیح داد ما را به دستیابی به آتش بس نزدیک تر کرده است. ما خواهان آتش بس کامل در سراسر کشور هستیم.
وی حفاظت از عرضه مواد غذایی و کالاهای ضروری و تسهیل در عملیات های امدادی را گام دوم در یمن برشمرد و اظهار کرد: این به معنای باز شدن تمامی بنادر و برداشته شدن محدودیت ها، محافظت از منابع انسانی و تسهیل انجام کار امدادگران است.
این مقام سازمان ملل متحد تصریح کرد: محدودیت دسترسی به مواد اولیه زندگی، مشکل جدی و رو به رشد است.
لوکاک نکته سوم را ثبات اقتصادی یمن دانست و گفت: تزریق ارز خارجی در دو ماه گذشته از پادشاهی عربستان سعودی و امارات متحده عربی در تثبیت نرخ ارز، تامین مالی واردات کالاهای اساسی و پرداخت حقوق بازنشستگی و کارمندان دولت موثر بوده است.
وی افزایش بودجه برای برنامه های سازمان ملل متحد را دیگر اقدام لازم در زمینه کمک های انسان دوستانه نامید و افزود: فعالیت آژانس های وابسته به این سازمان در حال گسترش است.
معاون دبیرکل سازمان ملل متحد توضیح داد: در سال آینده میلادی هر ماه باید به حدود ۱۲ میلیون نفر غذا بدهیم که از این تعداد ۱۰ میلیون نفر آنها به فقر شدید غذایی مبتلا هستند و ۲ میلیون نفر هم آواره اند که به شدیدا نیازمند هستند.
لوکاک ادامه داد: به طور کلی ما برای ۱۵ میلیون نفر یعنی نیمی از جمعیت یمن، برنامه داریم که مبارزه با وبا و بیماری هایی که از طریق آب منتقل می شود، مقابله با سوء تغذیه و بهبود شرایط زندگی برای آوارگان بخشی از آنها است.
وی رقم مورد نیاز برای سال ۲۰۱۹ را نزدیک به ۴ میلیارد دلار برآورد کرد.
ایرنا/ این مقام ارشد سازمان ملل متحد گام پنجم را همکاری جدی همه طرف های یمنی با مارتین گریفیتس برشمرد و اضافه کرد: با وجود خبرهای خوب در سوئد، هنوز راه طولانی در پیش داریم. ارزیابی جمعی ما این است که این خبر خوب تا کنون بر میلیون ها نفر که نیاز به کمک دارند، هیچ تاثیری نگذاشته است.
لوکاک توافق سوئد را حاوی دو درس مهم دانست و گفت: نخست اینکه دستیابی به پیشرفت ممکن است و دوم اکنون نیاز بیشتری به آن داریم. بنابراین، بار دیگر حمایت سیاسی و عملی شورای امنیت را در پنج حوزه یاد شده درخواست می کنم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=271202

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر