4

هدیه ۲۰ میلیون ریالی به سربازان نمونه

  • کد خبر : 27140
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۰

ارج‌نهادن به جایگاه سرباز و خدمت سربازی افزایش منزلت اجتماعی سربازان و خدمت سربازی در جامعه از اهم اهداف این جشنواره به حساب می رود

معاون نیروی انسانی ناجا گفت: نیمی از کارکنان شاغل در نیروهای مسلح را سربازان تشکیل می‌دهند.

سردار محمدجواد زاده‌کمند در نشست خبری دومین جشنواره جوان سرباز در تشریح اهداف و برنامه‌های دومین جشنواره جوان سرباز گفت: امروز سربازان در شاخه‌های مختلف عهده‌دار مسئولیت‌هایی هستند. بنابراین شایسته است از سربازان در کلیه محورهای فعالیت‌شان قدردانی کنیم.

وی محورهای انتخاب سرباز‌های نمونه در جشنواره جوان سرباز را حول ۱۰ موضوع سرباز، دفاع، امنیت و اقتدار ملی، سرباز، ایثارگری و فداکاری، سرباز، دینداری و بصیرت، سرباز، سازندگی و تفکر بسیجی، سرباز، وظیفه‌شناسی و اقدام برجسته، سرباز، خلاقیت و فناوری، سرباز، مسئولیت‌پذیری و خانواده، سرباز، امور فرهنگی و هنری و تبلیغی، سرباز، نظم و انضباط اجتماعی، سرباز، ورزش و تربیت بدنی اعلام کرد.

وی همچنین درباره فرآیند انتخاب سربازان نمونه در نیروهای مسلح گفت: فرآیند انتخاب سربازان با حضور نمایندگان هر یک از نیروهای مسلح تشکیل شد و براساس تصمیم مقرر شد این دوره از جشنواره به میزبانی ناجا برگزار شود که ما نیز ضمن تدوین دستورالعمل جامعه برای برگزاری آن را از اردیبهشت ۹۰ شروع کردیم.

وی افزود: نیروهای مسلح ضمن اطلاع‌رسانی این موضوع و انتخاب اولیه سربازان به تناسب شاخص‌ها اقدام به شناسایی سربازان برتر کرد و در همین راستا در هر یک از نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، ناجا، وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح ۳۳ سرباز نمونه انتخاب شدند.

به گفته زاده‌کمند انتخاب ۳۳ سرباز از هر یک از زیرمجموعه‌های نیروهای مسلح به دلیل سی‌وسومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران بوده است.

به گزارش ایسنا، معاون نیروی انسانی ناجا با تاکید بر اینکه سربازان انتخاب شده، نمایندگان خیل عظیمی برتر و پرتلاش نیروهای مسلح هستند، تصریح کرد: عمده سربازان شاغل در نیروهای مسلح نمونه هستند که در همین جا دست آنان را می‌بوسم.

هدیه ۲۰ میلیون ریالی به سربازان نمونه

معاون نیروی انسانی با بیان اینکه در طرح انتخاب سرباز نمونه ارتش جمهوری اسلامی ایران با ۱۲ سهمیه، ناجا با ۹ سهمیه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ۸ سهمیه و ستادکل نیروهای مسلح و وزارت دفاع و پشتیبانی هر کدام با ۲ سهمیه حضور خواهند داشت، گفت: تسهیلات برای برگزیده‌شدگان در حوزه‌های مختلف متفاوت است اما به هر سرباز نمونه ۲۰ میلیون ریال هدیه نقدی تعلق می‌گیرد.

کسر خدمت برای سربازان نمونه نداریم

زاده‌کمند شرط حضور در این جشنواره را داشتن حداقل یک سال سابقه خدمت سربازی دانست و افزود:‌ برای این دسته از سربازان کسر خدمت نداریم.

به گزارش ایسنا، وی درباره اهداف برگزاری این جشنواره اظهار کرد: ارج‌نهادن به جایگاه سرباز و خدمت سربازی افزایش منزلت اجتماعی سربازان و خدمت سربازی در جامعه، تقدیر از تلاش‌های کارکنان وظیفه، افزایش انگیزه در نیروهای مسلح و فرهنگ‌سازی از اهم اهداف این جشنواره اعلام کرد.

به گفته وی نیروهای مسلح رسالت مهمی در دفاع از کشور، آرمان‌های انقلاب، ایجاد نظم و امنیت در کشور بر عهده دارند و سربازان در کنار سایر نیروهای مسلح نقش ویژه‌ای در اجرای این وظیفه برعهده دارند.

به گزارش ایسنا، معاون نیروی انسانی ناجا با بیان اینکه انتخاب سرباز نمونه در برخی از موضوعات برای همه نیروهای مسلح و در برخی دیگر برای یک یا چندتایی آنان بود،‌ گفت: سهم سربازان هر کدام از نیروهای مسلح از کل سربازان و حوزه فعالیتی نیروهای مسلح است.

زاده‌کمند درباره ویژگی‌های سربازان برتر اظهار کرد: این افراد نمایندگان خیل عظیمی از سربازان هستند که در راه دفاع از کشور و انقلاب، مبارزه با اشرار و غیره، جان یا بخشی از سلامتی خود را نثار کردند که به عنوان سرباز ایثارگر از آنان یا خانواده‌شان تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی افزود: سربازانی که خدمت را در مناطق عملیاتی گذرانده‌اند و خسارت و صدمات اساسی را به دشمنان وارد کردند از دیگر افرادی خواهد بود که از آنان تقدیر به عمل خواهد آمد.

به گفته وی حضور فعال در زمینه‌های فرهنگی و ورزشی و داشتن رتبه‌های ملی و جهانی و نیز خلق نوآوری و ایده‌های جدید نیز از دیگر شرایط انتخاب سربازان نمونه است.

زاده‌کمند اظهارکرد: برگزاری جشنواره در سطح استانی قطعا نقش موثری در ایجاد انگیزه برای جوانانی که در دفاع از کشور تلاش می‌کنند، فراهم می‌کند.

به گزارش ایسنا،‌معاون نیروی انسانی ناجا، معاونت‌های فرهنگی نیروی انسانی ستادکل، سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، سپاه پاسداران، ناجا، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نماینده ولی فقیه در سپاه، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس، شهرداری تهران، خبرگزاری‌ها و … را از مجموعه‌هایی که در این جشنواره همکاری کرده‌اند، اعلام کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=27140

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر