1

پامپئو: اطمینان دارم که روزهای مادورو به شماره افتاده است

  • کد خبر : 277607
  • ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲

وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه اطمینان دارد «نیکلاس مادورو» روزهای پایانی حضور در قدرت را می‌گذارند، امکان اقدام نظامی علیه ونزوئلا را رد نکرد.

پامپئو: اطمینان دارم که روزهای مادورو به شماره افتاده است

به گزارش افق آنلاین ، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه مدعی شد که «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا روزهای پایانی حضور در قدرت را می‌گذراند.

وی که با شبکه «سی‌ان‌ان» گفت‌وگو می‌کرد، در پاسخ به این سوال که چرا با وجود فشارهای آمریکا مادورو همچنان در قدرت باقی مانده و ارتش ونزوئلا نیز از او حمایت می‌کند، گفت: «همیشه تا وقتی زمانش نرسیده، اینطور به نظر می‌رسد. یادم می‌آید زمانی که سرباز جوانی بودم و در مرز آلمان شرقی گشت‌زنی می‌کردم، هیچ‌کس پیش‌بینی نمی‌کرد که در آن روز در ۱۹۸۹ آن دیوار [میان دو آلمان] فروبریزد. پیش‌بینی تاریخ‌های دقیق دشوار است، اما من اطمینان دارم که مردم ونزوئلا مطمئن هستند که روزهای مادورو به شماره افتاده است.»

دولت آمریکا ماه گذشته اعلام کرد مادورو را به رسمیت نمی‌شناسد و «خوان گوایدو» رهبر مخالفان دولت را رئیس‌جمهور ونزوئلا می‌داند. این اقدام با حمایت متحدان غربی آمریکا روبرو شد، اما بسیاری از کشورها آن را محکوم کرده و خلاف مقررات بین‌المللی خواندند. بر اساس برخی گزارش‌ها مقام‌های آمریکایی انتظار داشتند دولت مادورو ظرف ۲۴ ساعت فروپاشیده و ارتش از گوایدو حمایت کند، اما تاکنون سران ارتش به طور کامل از رئیس‌جمهور قانونی این کشور حمایت کرده‌اند، تا جایی که واشنگتن به تهدید و ارعاب ژنرال‌های ارتش ونزوئلا رو آورده است.

پامپئو امروز در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» هم به وضعیت ونزوئلا اشاره کرد و مادورو را «بدترین بدترین ستمگران» توصیف کرد و در مورد احتمال توسل به نیروی نظامی گفت: «همه گزینه‌ها روی میز است. ما آنچه را که لازم است انجام دهیم، انجام می‌دهیم تا صدای مردم ونزوئلا شنیده شود و دموکراسی بار دیگر برقرار شود.»

بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا چندی پیش با حمایت از استفاده از نیروی نظامی علیه ونزوئلا، گفته است که ونزوئلا منابع نفتی زیادی دارد و واشنگتن باید علیه این کشور اقدام نظامی کند.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=277607

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر