2

بررسی ۲۴۰ پرونده زمین‌خواری در مراجع قضایی

  • کد خبر : 27801
  • ۲۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۹:۴۴

بیشترین پرونده‌های زمین‌خواری مربوط به منطقه “خجیر” و تجاوز به حریم رودخانه جاجرود است

مشاور امور حقوقی استاندار تهران گفت: پس از انتخابات مجلس شورای اسلامی، آزادسازی مناطق طبیعی ملی منطقه «لواسانات» در دستور کار قرار دارد و در این برنامه حریم و بستر رودخانه جاجرود از تصرفات غیرقانونی خارج می‌شود.

ولی‌الله داوریان با بیان اینکه تاکنون ۸۰۰ پرونده زمین‌خواری مورد رسیدگی و صدور قرار گرفته است، افزود: در حال حاضر ۲۴۰ پرونده دیگر زمین‌خواری نیز در مراجع مختلف قضایی در دست بررسی است.

وی ادامه داد: برنامه استانداری برای مقابله با پدیده زمین‌خواری همچنان به قوت خود باقی است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال ۲۰ پرونده دیگر نیز مورد بررسی و صدور رای قرار بگیرد که به این ترتیب تعداد پرونده‌های رسیدگی شده منجر به صدور رای به ۱۰۰ مورد خواهد رسید.

داوریان تصریح کرد: بیشترین پرونده‌های زمین‌خواری مربوط به منطقه “خجیر” و تجاوز به حریم رودخانه جاجرود بود که با هماهنگی دستگاه‌ها و مقامات قضایی، ساخت و سازهای غیرمجاز این منطقه قلع و قمع و اراضی طبیعی بازپس گرفته شد.

ایسنا – مشاور حقوقی استاندار تهران با تاکید بر اینکه استانداری هر ماه در یکی از مناطق اطراف تهران برنامه آزادسازی اراضی دولتی ملی را در دستور کار قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: پس از انتخابات مجلس، آزادسازی مناطق طبیعی ملی منطقه لواسانات در دستور کار قرار دارد و در این برنامه حریم و بستر رودخانه جاجرود از تصرفات غیرقانونی خارج می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=27801

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر