1

آیت‌الله علم‌الهدی: مسؤولان خط مقدم جنگ اقتصادی باشند/ اگر نمی‌توانید مدیریت کنید کنار بروید

  • کد خبر : 283316
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳

امام جمعه مشهد گفت: امروز اگر بناست جامعه ما در مقابل دشمنی که جنگ اقتصادی را شروع کرده بایستد باید مدیران و مسؤولان جلوتر از مردم باشند نه اینکه جدا از مردم باشند.

امام جمعه مشهد گفت: امروز اگر بناست جامعه ما در مقابل دشمنی که جنگ اقتصادی را شروع کرده بایستد باید مدیران و مسؤولان جلوتر از مردم باشند نه اینکه جدا از مردم باشند.

آیت‌الله علم‌الهدی: مسؤولان خط مقدم جنگ اقتصادی باشند/ اگر نمی‌توانید مدیریت کنید کنار بروید

به گزارش افق آنلاین ، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه اول نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه هفته‌های اخیر در خصوص وعده‌های الهی در خطبه اول نماز جمعه چه مسائلی مطرح شده است بیان کرد: خطبه اول کلام ما درباره شرایط تثبیت وعده‌های خداوند در قرآن نسبت به بندگان مومن و کافران است.

امام جمعه مشهد با اشاره به میزان ثبات و تغییرپذیری یا تغییرناپذیری وعده‌های الهی نسبت به مومنان، کافران و منافقان خاطرنشان کرد: برخی از کافران و منافقان با توبه گناهان‌شان بخشیده می‌شود و نسبت به آن‌ها وعده عذاب صدق نمی‌شود یا مؤمنانی که وعده داده شدند به بهشت با انجام کاری، اعمال‌شان سقوط می‌کند و به بهشت وعده داده شده نمی‌رسند.

وی افزود: ذات خداوند در سوره زمر سه آیه دارد که در آن تبیین می‌شود این وعده‌ها در خصوص چه کسانی تغییر می‌کند و در برابر چه کسانی غیرقابل تغییر است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ابراز کرد: خداوند متعال درباره عقوبت  افراد گناهکار در آیه ۱۶ زمر می‌فرماید افراد کافری که در خصوص عناد خود توجیه نیستند اما پس از مدتی ایمان می‌آورند و یا منافقی که دست از نفاق برمی‌دارد وعده‌ها از نظر عذاب تغییر می‌پذیرد اما کافری که آگاهانه با خداوند دشمن است، این‌ها کسانی هستند که خداوند می‌فرماید از بالای آن‌ها لباس‌هایی از آتش و از پایین آن‌ها لباس‌هایی از آتش است و وعده خداوند نسبت به این‌ها تغییرپذیر نیست.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه ۱۹ و ۲۰ سوره زمر اظهار کرد: خداوند متعال در این آیه می‌فرماید مؤمنانی که بهشتی بودن آن‌ها نهادینه شده مؤمنانی هستند که ایمان و باور در وجود آن‌ها نهادینه شده و تقوا بر زندگی‌شان حاکم است.

آیت‌الله علم‌الهدی در خصوص افراد با تقوا عنوان کرد: این افراد کسانی هستند که نسبت به آن‌ها بهشت نهادینه است، درجه به درجه در حال تعالی هستند و این افراد دنیا را زمینه حرکتی برای موفقیت در آخرت قرار می‌دهند که مرتب بر رتبه بهشتی این‌ها افزوده می‌شود و در بهشت نیز در حال صعود هستند.

امام جمعه مشهد روزه ماه رمضان را مظهر تمرین تقوا دانست و ابراز کرد: اینکه گرسنه‌ای و تشنه‌ای و در عین تمایل اجتناب می‌کنی این تمرینِ انجام ندادن است که در زندگی خواسته‌های مشروع را کنترل کنی و از این بستر برای موفقیت تمرین کنی برای عبودیت خداوند متعال، اگر روزه نگیریم شرایط فرق می‌کند چرا که تمام برنامه‌های عبادی این ماه به خاطر روزه و تمرین تقوا است که بستری شده در این مقام‌ها قدم به قدم بالاتر رویم.

وی در خطبه دوم نماز جمعه، ماه مبارک رمضان را ماه آرایش جنگی دانست و گفت: رهبر انقلاب هشدار داده بودند که ما باید آرایش جنگی داشته باشیم و جنگ دشمن، جنگ اقتصادی است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: در ماه رمضان جامعه، جامعه‌ای روزه دار است به همین جهت کسی که علنی روزه می@خورد وحدت اجتماعی را در می‌شکند، وقتی بنا شد تکلیف خود را انجام دهیم نباید این حرکت را به‌هم بزنیم حتی اگر عذر شرعی داشته باشیم نباید تظاهر به روزه‌خواری کنیم.

فارس/نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ملت ایران به آمریکا در ماه رمضان اعلام می‌کند اگر کار به جایی برسد که نیاز باشد سفره‌های خود را جمع کنیم تا با دشمنان خدا بجنگیم در این راه برای نگه داشتن سفره‌های خود با دشمنان خداوند متحد نمی‌شویم.

آیت‌الله علم‌الهدی روزه‌خواران را هنجارشکن اجتماعی خواند و افزود: طبق قانون باید با این افراد برخورد شود و ما در پیشگیری از جرم نیز باید از هر نوع تظاهر جلوگیری کنیم تا کسی به روزه‌خواری تظاهر نکند.

امام جمعه مشهد به لزوم حضور مدیران در خط مقدم آرایش جنگی اشاره و متذکر شد: در این آرایش جنگی باید مدیران جلو باشند، فرهنگ و ادبیات ما در جنگ اقتصادی با دشمن همان فرهنگ هشت سال دفاع مقدس است.

وی یادآور شد: در دوران دفاع مقدس جوان‌ها به دلیل اینکه می‌دیدند فرماندهان در از خود گذشتگی از آن‌ها مقدم هستند و در شب عملیات خود فرمانده در صف اول بود، در جنگ شرکت می‌کردند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: امروز اگر بناست جامعه ما در مقابل دشمنی که جنگ اقتصادی را شروع کرده بایستد باید مدیران و مسؤولان جلوتر از مردم باشند نه اینکه جدا از مردم باشند.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری به انتقاد نسبت به توزیع کالای اساسی در ماه مبارک رمضان پرداخت و تصریح کرد: اگر کالای اساسی مدیریت نشود و به گرانی به دست مردم برسد این آرایش جنگی نیست، مگر مدیریت کشور را قبول نکردید باید توزیع را مدیریت کنید نه اینکه مردم را به بلای گرانی گرفتار کنید.

آیت‌الله علم‌الهدی با تاکید بر اینکه اگر شما فرمانده آرایش جنگی نیستید کنار بروید تا کسی که لایق است بیاید، اظهار کرد: شما که می‌دانید کشور ۴۰ سال است با استکبار می‌جنگد، حالا که مسؤولیت قبول کردید به عنوان فرمانده مثل دفاع مقدس باید در جلوی خط باشید.

امام جمعه مشهد یادآور شد: برجامی که تصویب کردید در مقابل سخن رهبر انقلاب که فرموده بودند غربی‌ها قابل اعتماد نیستند بود، این همه خسارت دیدیم و ضربه سنگین بر فناوری وارد شد، حالا این تجربه جواب داد که آمریکا و اروپا خائن است پس در این آرایش جنگی محکم بایستید، غنی‌سازی، سانتریفیوژ و آب سنگین را با قدرت راه بیندازید و مردم هم پشت شما هستند.

وی خاطرنشان کرد: این مردم ۴۰ سال نشان دادند با آمریکا آشتی نمی‌کنند و از استکبارستیزی دست برنمی‌دارند و با مستکبر معامله نمی‌کنند، در آرایش جنگی ایستاند به همین جهت همه مسؤولان باید بایستند و این آرایش جنگی را فرماندهی کنند و در مقابله با دشمن حرکت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: تولید کشاورزی با وجود بارندگی‌ها باید مدیریت شود، دیگر نباید به محصولات کشاورزی وارداتی وابسته شویم چون می‌خواهیم آرایش جنگی بگیریم و در این آرایش جنگی در درجه اول باید واردات کالاهای اساسی را کمتر کنیم، زمین‌ها آماده‌اند شما با مدیریت کشاورزی تولیدات را بیشتر کنید که بخش عمده صادرات این باشد.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مردم در میدان جنگ آماده‌اند، گفت: مردم ما نشان دادند در نداشتن مقاومت می‌کنند، در همه نگرانی‌ها مقاوم ایستاده‌اند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه به همین جهت مسؤولان باید این آرایش جنگی را مدیریت کنند تاکید کرد: سابقه نشان داده دشمن در جنگ اقتصادی هم مانند جنگ سخت شکست می‌خورد و توطئه‌هایشان خاک و خاکستر می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=283316

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر