2

آیت‌الله علم‌الهدی: مسؤولان در قبال خاک خوردن۱۳ ساله قانون حجاب پاسخگو باشند

  • کد خبر : 288706
  • ۲۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲

امام‌جمعه مشهد با اشاره به اینکه قانون حجاب در سال ۸۵ در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب همه مسؤولان مکلف به فعالیت در این حوزه شدند، گفت: اکنون‌که ۱۳ سال است این قانون خاک می‌خورد باید مسؤولان در خصوص عدم اجرای آن پاسخگو باشند.

امام‌جمعه مشهد با اشاره به اینکه قانون حجاب در سال ۸۵ در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب همه مسؤولان مکلف به فعالیت در این حوزه شدند، گفت: اکنون‌که ۱۳ سال است این قانون خاک می‌خورد باید مسؤولان در خصوص عدم اجرای آن پاسخگو باشند.

آیت‌الله علم‌الهدی: مسؤولان در قبال خاک خوردن13 ساله قانون حجاب پاسخگو باشند

به گزارش افق آنلاین ، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: کلام ما در خطبه اول در موضوع وعده‌های خدا در قرآن بود وعده‌های خدا در دو قسم است یک وعده‌های خدا در دنیا است که در این خصوص بحث کردیم و از این هفته خطبه‌های ما مربوط به وعده‌های آخرت است.

امام‌جمعه مشهد اظهار کرد: وعده خدا در آخرت به چیست؟ یک‌وقت ما از خودمان می‌خواهیم بگوییم که از نعمات بهشتی می‌گوییم اما خدا از وعده‌های خود در قرآن سخن گفته و تصریح کرده که کاملاً صدق و در زندگی آخرت ما نمود دارد.

وی گفت: خدا در سوره احزاب می‌فرماید وعده صدقی که خدا وعده داده مطلبی است که در این آیه بیان‌شده و دو نکته دارد نکته اول این است که ذات پروردگار وعده داده از افراد باتقوا و متدین بهترین کارشان را تقبل کند.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: قبولی برای عملی که سریع انجام شود و ما به ازا نمی‌خواهد مثلاً نماز به‌جا آوردی؛ روزه درست گرفتی و این‌ها قبول است اما تقبل چیز دیگری است که دو عنصر  دارد و عنصر  اول آن رضا است یعنی خدا راضی شده است و عنصر دوم این است که اگر عمل کمبود و کسری دارد خدا آن را جبران می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بابیان اینکه وعده صدق این است که خدا از بندگان باتقوا و متدین خود بهترین کاری که انجام دادند را تقبل می‌کند، تصریح کرد:به‌جز محرمات ما یک سلسله کارهای واجب و مستحب انجام دادیم که خدا در آخرت آن‌ها را تقبل می‌کند یعنی هم راضی می‌شود و هم کمبود و کسری آن را جبران می‌کند.

وی اظهار کرد: کعبه خانه عشق بود، زمانی که توبه حضرت آدم پذیرفته شد آدم به خدا عرضه داشت خدایا من از تو خانه عشق می‌خواهم که خلوتگاهی برای تو باشد و هیچ جریانی از بیرون به این خانه نفوذ نکند در این حال به چهار فرشته فرمان داده شد کعبه را ساختند و در طول زمان کعبه خراب شد و حضرت ابراهیم مأمور شد کعبه را بسازد.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به دستورات خدا به حضرت ابراهیم از رها کردن همسر و فرزند در بیابان تا قربانی کردن اسماعیل بیان کرد: خانه کعبه با عشق بنا شد و ابراهیم با همان عشق آمد و کعبه را ساخت و در انتها گفت ربنا تقبل منا یعنی خدایا از من تقبل کن.

امام‌جمعه مشهد خاطرنشان کرد: وعده صدقی که خدا به بندگان وعده داده این است که هرچه خیر و نیکی کردی همه را می‌پذیرم و از بدی‌هایت هم تجاوز می‌کنم، تجاوز با مغفرت تفاوت دارد یعنی از بدی‌هایت می‌گذرم.

وی یادآور شد: فردی که گناه می‌کند گناه او دو وجه دارد یکی گناه و یکی صورت گناه است که عذاب صورت دوم گناه بوده و زقوم و غل و زنجیر وجود دوم گناه است.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: خدا گاهی کاری می‌کند و از وجود دوم گناه ما را پوشش می‌دهد اما وعده آخرت این است که از وجود دوم گناه خدا می‌گذرد و صورت گناه از بین می‌رود و همه گناهان چندین ساله را می‌بخشد و اصلاً به رؤیت نمی‌آورد و این وعده صدقی است خدا در قرآن وعده داشته است و در این هنگام است که وقتی فرد بهشتی وارد بهشت می‌شود می‌گوید خدایا شکر که وعده خدا برای من صادق بود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در خطبه‌های دوم نماز جمعه ضمن تبریک به مناسب فرارسیدن میلاد مسعود امام هشتم گفت: یکی از خصوصیات سیره امام هشتم (ع) و یکی از معجزات امام تبدیل تهدیدها با فرصت است.

وی تأکید کرد: این از مواردی است که از روزی که امام به خراسان آمدند تا به امروزبه ظهور و بروز رسیده است و اصل انتقال امام از مدینه به خراسان یک جریان تحمیلی از طرف رژیم غاصب زمان یعنی مأمون بود که امام آن را به فرصت تبدیل کردند.

آیت‌الله علم‌الهدی بابیان اینکه هجرت امام از مدینه به خراسان به  نقطه عطفی در اسلام تبدیل شد؛ گفت: به‌واسطه این هجرت، منطقه‌ای که سرزمین خراسان بود به جولانگاه و پایگاه شیعه تبدیل شد.

امام‌جمعه مشهد تصریح کرد: هرکجا دشمن حرکتی کرد به فرصت تبدیل شد زمینه ظهور امام زمان از مدینه به خراسان توسط همین هجرت شروع شد و پشت سر امام رضا(ع) لشکری از ائمه به ایران آمدند و اینجا به سرزمین شیعه تبدیل شد و این هجرت امام این وضع را ایجاد کرد.

وی بابیان اینکه تبدیل تهدیدها به فرصت تا به امروز وجود دارد؛ تأکید کرد: در ۸۴ سال پیش یک حرکت نابخردانه از طرف رژیم غاصب رضاخان شکل گرفت و مردم به خاک و خون کشیده شدند و او فکر کرد با این سرکوب شدید دیگر کشف حجاب به‌عنوان یک جریان قطعی جاگیر خواهد شد اما بعد از سال‌ها این روزبه نقطه تهیج مردم برای حفظ حجاب توسط جامعه‌ای که خود را وابسته به اسلام و حجاب می‌داند؛ تبدیل شد.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: انحرافی در پندار عده‌ای به وجود آمده که فکر می‌کنند قیام مسجد گوهرشاد برای مبارزه با کلاه پهلوی بود اما مرحوم احتشام در آن مراسم کلاه پهلوی را از سر برداشت، پاره‌پاره کرد و گفت نمی‌خواهم ذره‌ای از فرهنگ آن حکومت وجود داشته باشد؛ اما آن قیام برای مبارزه به کشف حجاب بود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: چندی قبل از قیام مسجد گوهرشاد، پادشاه افغانستان همسرش را کشف حجاب کرده بود و وقتی خواست از مسیر خراسان عبور کند زمانی که به سبزوار رسید مردم گفتند ما اجازه نمی‌دهیم یک فاسج فاجر از شهر ما عبور کند و آن‌ها مجبور به تغییر مسیر شدند.

وی افزود: در آن روز بهلول به مشهد فراری شد و زمانی به مشهد رسید که علامه قمی به‌عنوان مبارزه با کشف حجاب به تهران رفته بود و گفته بودند می‌روم به رضاخان می‌گویم کشف حجاب ممکن نیست و از او می‌خواهم این کار را نکند، اما او را گرفتند و تبعید کردند.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: جمع مردم برای حمایت از حجاب بود، مردم شهرها به علما پیوستند، به مردم مشهد ملحق می‌شدند و مسجد و شبستان گوهرشاد مملو از جمعیت بود اما در آخر عوامل رضاشاه مردم را به شهادت رساندند.

امام‌جمعه مشهد بابیان اینکه قیام گوهرشاد با دیگر قیام‌ها متفاوت بود، گفت: تفاوتی که قیام گوهرشاد با قیام  ۱۷ شهریور و ۱۵ خرداد داشت این بود که در آن قیام‌ها شهدا غسل داده شدند و سپس به خاک سپرده شدند اما شهدای قیام گوهرشاد قبری ندارد و آن‌ها را رز چاله‌ای دفن کردند که مشخص نیست کدام‌یک از این دو مکان پارک میرزا کوچک خان جنگلی فعلی یا باغ خونی در خیابان عنصری محل دفن آن‌ها است.

وی افزود: البته باید هم این‌گونه باشد چراکه حجاب میراث فاطمه (س) است و باید هم قبر این شهدای حجاب که مولای خود حضرت فاطمه (س) ملحق شدند؛ نامعلوم باشد.

آیت‌الله علم‌الهدی بابیان اینکه حجاب یک واقعیت است، متذکر شد: انگلیس‌ها وقتی رضاخان را بر حکومت نشاندند او قصد انجام دو کار را داشت، او می‌خواست روحانیت و حجاب را از بین ببرد چراکه می‌دید روحانیت و حجاب هم مسیر هستند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: در جامعه‌ای که زنان حجاب دارند؛ جوانان مجاهد بار می‌آیند اما در جامعه‌ای که زنان بی‌حجاب باشند دین از جوان گرفته می‌شود.

وی گفت: از بعضی خواهران که در حجاب ول انگاری دارند اگر به هیچ دلیل باحجاب نمی‌شوید به خاطر دل دادگی به زهرا (س)و حضرت زینب(س)  باحجاب شوید، نوه‌های حضرت زهرا(س) بعد از به آتش کشیده شدن خیمه‌هایشان وقتی عمه بر سر آن‌ها حاضر شد فقط غم معجر و حجاب خود را داشتند.

آیت‌الله علم‌الهدی متذکر شد: دخترخانمی که موی پریشان می‌کنی و فکر می‌کنی با ول انگاری آزادی نه تو آزاد نیستی تو دربند شهوت مردانی هستی که برای لذت‌جویی تو را دربند کردند، اگر فلسفه قبول نمی‌کنی به خاطر ائمه حجاب کن چراکه امروز دشمن‌روی کشف حجاب زنان ما حساب کرده است.

امام‌جمعه مشهد با اشاره به طرح جریمه برای کشف حجاب در خو روهای شخصی گفت: از طرح اخیر نیروی انتظامی تشکر می‌کنم، اتومبیل در وسط خیابان حریم خصوصی نیست که روسری از سر بر می بردارند.

وی افزود: عوامل اجرایی این طرح  بازخواست قانونی و تعقیب کنند چراکه این طرح خدمتی به ساحت حضرت فاطمه(س) است.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: قانون حجاب در سال ۸۵ در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد و همه مسؤولان مکلف شدند درزمینهٔ حجاب فعالیت کنند اما  اکنون ۱۳ سال می‌گذرد اما این قانون خاک می‌خورد آیا دولت و دستگاه‌ها نباید جوابگو باشند اگر جوابگو نباشید یک جایی جلوی شمارا می‌گیرند که توان پاسخ ندارید  و آن پل صراط است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: جوانان بسیاری جان دادند تا این انقلاب به پیروزی رسید از سال ۸۵ قانون حجاب تصویب شد همه مسؤولان این قانون را قبول کردند اما در مسیر قانون عفاف و حجاب هیچ کاری نکردند؛ چرا تو که نمی‌توانستی کاری انجام دهی مسؤولیت قبول کردی؟ چرا وزیر شدی؟

وی بیان کرد: زنان عوضی را در نمایشگاه آوردند که جولان دهند و شما هیچ کاری نکردید، هزاران شهید جلوی شمارا خواهند گرفت و شما باید پاسخ دهید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=288706

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر