3

آیت‌الله علم‌الهدی:اشرافیگری باعث ارتجاع انقلاب است/ اگر مشکل آب با برجام حل شد، مشکل گوشت هم با FATF حل می‌شود.

  • کد خبر : 277868
  • ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸

امام جمعه مشهد گفت: روزی گفتید تا برجام تصویب نشود، هیج چیز درست نمی‌شود و حتی گفتید مشکل آب با برجام حل می‌شود، امروز می‌گویید مشکل گوشت با FATF حل می‌شود، اگر مشکل آب با برجام حل شد، مشکل گوشت هم با FATF حل می‌شود.

امام جمعه مشهد گفت: روزی گفتید تا برجام تصویب نشود، هیج چیز درست نمی‌شود و حتی گفتید مشکل آب با برجام حل می‌شود، امروز می‌گویید مشکل گوشت با FATF حل می‌شود، اگر مشکل آب با برجام حل شد، مشکل گوشت هم با FATF حل می‌شود.

اشرافیگری باعث ارتجاع انقلاب است/ اگر مشکل آب با برجام حل شد، مشکل گوشت هم با FATF حل می‌شود.

به گزارش افق آنلاین ، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که با حضور مجاوران و زائران در بارگاه منور رضوی برگزار شد، گفت: کلام ما در خطبه اول در موضوع شیطان‌شناسی از نهج البلاغه در تکمیل بحث شیطان‌شناسی در قرآن بود و بنا شد نکاتی که در مورد این موضوع در تفسیر آیات قرآن بیان نشده است و در کلام امیرالمومنین(ع) تبیین شده به محضر شما برادران و خواهران توضیح دهیم.

امام جمعه مشهد افزود: جمله‌ای را در هفته گذشته از خطبه ۲۱ نهج‌البلاغه در موضوع شگرد شیطان به محضرتان عرضه داشتم، دو شگرد در این زمینه معرفی می‌شود، شگرد نخست این است که شیطان راه‌های خودش را برای انسان سهل و آسان قرار می‌دهد و راه را برای انسان هموار می‌کند، اما راه‌های شیطان چه راه‌هایی است؟ شیطان در مسئله اغوای انسان و فریب دادن افراد بشر، هدفش این است که انسان را از خدا دور کند و انسان را به‌عنوان یک عنصر یاغی و سرکش در مقابل خدا قرار دهد.

وی ادامه داد: در خطبه ۲۱ مولا (ع) می‌فرمایند روش شیطان این است که رشته دین شما را می‌گسلد به‌ گره گره، تا به کلی انعقاد دینی در فکر و عمل و زندگی شما از بین برود.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار کرد: تعبیر مولا علی(ع) در مورد دین این است که دین یک تافته و بافته است که شیطان آن را می‌گسلد، این تعبیر مولا با کدام بخش دین تطابق دارد؟ مجموعه معارف و احکام دین مقدمه برقراری ارتباط با خدا است.

امام جمعه مشهد اضافه کرد: انسان وقتی عملی را می‌خواهد انجام دهد، باید مراقب باشد قبل از اینکه در این عمل نفع و ضرر را بسنجد، جانب خدا را بسنجد و ببیند از این کار خداوند متعال رضایت دارد یا خیر؟ در هر عملی باید رضایت حق مورد سنجش قرار گیرد.

وی بیان کرد: انسان مومن باید از هرچه خدا بدش می‌آید، بدش بیاید، حضرت آدم بعد از اینکه توبه‌اش مورد قبول واقع شد، به ایشان عنوان شد که علت اخراجش از بهشت این بوده که با خدا پیمان بسته بود که از آنچه خداوند رویگردان است او نیز رویگردان باشد.

آیت‌الله علم‌الهدی در آغاز خطبه دوم ضمن تبریک میلاد حضرت صدیقه اطهر(ع) عنوان کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری که به عنوان یک مانیفیست برای انقلاب مطرح و به روشنی بیان شده است و باید از ابعاد مختلف مورد بررسی و تحلیل قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: چیزی که در این بیانیه رهبری به‌عنوان یک محور اساسی بر روی آن اصرار داشتند، نظام انقلابی و تبیین آن برای مردمی است که پای انقلاب و نظام ایستاده‌اند.

وی ادامه داد: مرجع عالیقدر شیعه، آیت‌الله مکارم مکارم شیرازی اعلام فرمودند بیانیه مقام معظم رهبری، منشور این انقلاب در چله دوم و در چهل ساله دوم است، این منطق از یک مرجع تقلید صاحب فتوا که میلیون‌ها انسان شیعه در کره زمین در داخل و خارج از او تقلید می‌کنند، یک حجت قطعی برای ما است که به تمام نکات این بیانیه توجه داشته باشیم.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: مقام معظم رهبری در تبیین نظام انقلابی، اصول سه‌گانه‌ای را مطرح فرمودند که جای تحلیل دارد، رعایت احکام دین و قسط اسلامی، اصل دوم شایسته‌سالاری در کارگزاری نظام و اصل سوم هم اعتماد مردم و جلب رضای مردم و برقراری رابطه مردم با جریان انقلاب و جریان نظام و کارگزاران مدیریت نظام است، این‌ها اصول نظام انقلابی است.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری دو خطر را برای این نظام انقلابی اعلام کرده‌اند که خطر نخست اشرافیگری است و اینکه ارزش‌ها در زندگی مردم و در سبک زندگی مردم، بر معیار اشرافیگری قرار گیرد و محور، تجملات و اشرافی بودن باشد.

وی ادامه داد: اینکه ارزش‌ها در زندگی مردم عوض شود و بر محور اشرافیگری و رقابت و مسابقه برای تجمل‌گرایی بین مسؤولان و طبقات مختلف قرار گیرد را مقام معظم رهبری به‌عنوان یک خطر برای نظام انقلابی مطرح کردند.

آیت‌الله علم‌الهدی تاکید کرد: اشرافیگری موجب ارتجاع انقلاب می‌شود، همانطور که حضرت موسی(ع) مردم را از ظلم و اشرافی‌گری فرعونیان نجات داد، اما چیزی که باعث شد بعد از غیبت کوتاه وی، مردم دوباره مشرک شوند در گوساله سامری بود که از طلا ساخته شده بود، یعنی طلا و اشرافیگری قوم حضرت موسی(ع) را به شرک و ارتجاع کشاند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: محور زندگی مردم باید حول تقوا، دین‌داری، عفت، عصمت، نجابت و اخلاق باشد، اما اگر بنا شد پول و طلا و تجمل در زندگی مردم معیار و محوری شود، برای انقلاب خطر است، چون کسانی که زندگی‌شان بر محور اشرافیگری باشد پای این انقلاب نمی‌ایستند.

وی خاطرنشان کرد: اگر این چهل سال انقلاب تداوم پیدا کرده به این خاطر بود که اشرافی‌گری در نظام و جامعه ما سقوط کرد، در این چهل سال هم کسانی پای انقلاب ایستادند و شهید و جانباز و آزاده دادند و امروز نیز نسل‌های سوم و چهارم ایستاده‌اند و از اشرافیگری فاصله دارند.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: مفساد اقتصادی و دزدی و چپاول و اختلاس از اشرافیگری سرچشمه می‌گیرد، در یک زندگی اجتماعی که با قوت لایموت مردم چپاول کنند، اینکه بدزدند و بخورند و ببرند آن هم در زندگی‌ که دشمن سفره مردم را هدف گرفته و روز به روز بر ثروت بیفزایند، جز با خوی اشرافیگری جور درنمی‌آید.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه خطر دوم، محافظه‌کاری است، گفت: اینکه آقای مسؤول روابط بین‌الملل کشور با کمال صراحت بگوید FATF نه مشکل اقتصادی را حل می‌کند و نه فشار دشمن را کم می‌کند و نه مسئله تحریم را حل می‌کند، بلکه باید فقط به دست آمریکا بهانه ندهیم، این اوج محافظه‌کاری در انقلاب است که بخواهیم آمریکا را از خود راضی کنیم، اصلا راضی کردن آمریکا مگر جزو اهداف انقلابی ما است؟

وی متذکر شد: امام بزرگوار ما فرمودند هر روزی که آن‌ها از ما خوششان بیاید، به همان میزان از انقلاب و اسلام جدا شده‌ایم، محافظه‌کاری این است که بخواهیم اینها از ما راضی شوند و خوششان بیاید.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند این از خطرات نظام انقلابی است که مردم و مسؤولان و ارزش‌ها دنبال این برود که دشمن را راضی کند، مصوبه FATF نتیجه‌اش رفتن زیر بار ریاست و قدرت وزیر خزانه‌داری آمریکا است، در حالی ‌که مقام معظم رهبری فرمودند اتاق جنگ آمریکا با ایران در وزارت خزانه‌داری و فرمانده در این فشار اقتصادی، وزیر خزانه‌داری آمریکا است، رئیس FATF در دنیا، وزیر خزانه‌داری آمریکا است، حالا قراردادی را رسمی و قانونی کنیم تا زیر بار فرمانده جنگ آمریکا با ایران برویم تا آمریکا بهانه نگیرد؟

امام جمعه مشهد تصریح کرد: مقداری عقل خود را به‌کار اندازیم، اینها معتقدند در کله مردم مغز نیست که این حرف را می‌زنند؟ می‌گویند ۲۰ تا ۳۰ نفر حاضر در مجمع تشخیص، ملت نیستند و اینهایی هم که در مجلس هستند ملت نیستند و اینهایی که در کابینه هستند هم ملت نیستند، بله، ملت همان‌هایی هستند که در ۲۲ بهمن به خیابان‌ها آمدند.

وی یادآور شد: این ملت چند میلیونی که همه دنیا آن‌ها را دیدند، در دستشان جز عکس رهبری بود؟ شعار این چند میلیون چه بود؟ جز این بود که می‌گفتند «این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده»؟

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: معنای ملت، مقام رهبری است، چون این ملت روز ۲۲ بهمن نشان دادند، رهبری نیز روز اول نظر خود درباره کنوانسیون‌ها را بیان فرمودند و فرمودند اینها قراردادهای دیکته شده برای حفظ منافع آمریکا است، وقتی که ۷ وزیر نامه نوشتند که مصلحت اقتضا می‌کند این مصوبات اجرایی شود، مقام معظم رهبری آن را به شورای مشورتی یعنی مجمع تشخیص واگذار کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: چطور وقتی لایحه می‌آورید و فقهای شورای نگهبان مخالفت می‌کنند اما بعد مجمع تشخیص به آن رای موافق می‌دهد اینها ملت نیستند؟ امروزی که می‌خواهید محافظه‌کاری با دشمن را متوجه این نظام انقلابی کنید، آن وقت ۲۰ تا ۳۰ نفر مجمع، ملت نیستند. ما هم می‌گوییم ملت نیستند، ملت کسانی بودند که ۲۲ بهمن آمدند و همه چیزشان رهبری بود.

وی تصریح کرد: همه چیز ملت و همه کاره ملت، رهبر است که تکلیف را مشخص فرمودند، این‌ها اما در خط محافظه‌کاری هستند و می‌خواهند دشمن را راضی کنند، فکر و تأمل و بررسی صورت گرفته و به این نتیجه رسیده‌اند که این مصوبات، «مملکت فروشی» است، اما اوقاتشان تلخ شده و می‌گویند این ۲۰ تا ۳۰ نفر، ملت نیستند.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: روزی گفتید تا برجام تصویب نشود، هیج چیز درست نمی‌شود و حتی گفتید مشکل آب با برجام حل می‌شود، امروز می‌گویید مشکل گوشت با FATF حل می‌شود و می‌گویید پولش را ندارید گوشت را آزاد کنید؟ مگر آن حل شد؟، اگر مشکل آب با برجام حل شد، مشکل گوشت هم با FATF حل می‌شود.

امام جمعه مشهد گفت: نظام انقلابی در این مملکت اگر حاکم نباشد، اسلام حاکم نیست و پیامبر و قرآن حاکم نیست، نظام انقلابی بخواهد حاکم شود با محافظه‌کاری با دشمن و دنیای کفر و الحاد و استکبار حاکم نمی‌شودو این مانیفست چهل سال آینده انقلاب است که مقام معظم رهبری محور نظام انقلابی را در این فرمایش انقلابی بیان فرمودند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=277868

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر