2

ما باید وکیلی به مجلس بفرستیم که واقعا وکیل باشد.

  • کد خبر : 28808
  • ۰۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۲:۰۱

نصیحت کردن گرفتاری دارد. اینکه یک گردن‌کلفت را نصیحت کنیم، دادگاه و زندان را در پی دارد.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین جعفر شجونی عصر امروز (یکشنبه) در نشست هفتگی انصار حزب‌الله، به دوران صدر اسلام و ماجرای سقیفه اشاره کرد و افزود: می‌بینیم که تاریخ دوباره تکرار می‌شود، بطوریکه تا امام(ره) زنده بود برخی اطرافیان در جماران نوکری ایشان را می‌کردند، اما اکنون که امام(ره) رفته است، در رکاب ولی‌فقیه بعدی شمشیر نمی‌زنند.

وی با بیان اینکه “برخی افراد، نصایح علما و مراجع و حتی خدا و پیغمبر را قبول نمی‌کنند”، گفت: نصیحت کردن گرفتاری دارد. اینکه یک گردن‌کلفت را نصیحت کنیم، دادگاه و زندان را در پی دارد.

شجونی با بیان اینکه “در آستانه انتخابات هستیم و می‌بینیم که دعواها شروع شده است”، به برخی ویژگی‌های شهید مدرس اشاره کرد و افزود: هنوز هم کنار قبر مدرس، ماست و دوغ نذر می‌کنند؛ چراکه غذای او همیشه ماست بود. مدرس خیلی زاهد و عابد بود.

این عضو جامعه وعاظ ادامه داد: زمان ما، زمان حساسی است و ما باید وکیلی به مجلس بفرستیم که واقعا وکیل باشد. هر اصولگرایی، اصلاح‌طلب هم هست. من نمی‌دانم این اصلاح‌طلبان چه چیزی را می‌خواهند اصلاح کنند. در تورات و انجیل هم ولایت فقیه وجود دارد ولی برخی می‌گویند که ما در زمان امام(ره) هم ولایت فقیه را قبول نداشتیم، بعد هم به حزب شیطان پیوستند. یکی از افراد که از مجمع روحانیون جدا شده بود، مصاحبه کرد و گفت مجمع روحانیون ۱۰ ـ ۲۰ سال است که از آرمان‌های امام(ره) جدا شده است.

این عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اهمیت حضور اشخاص لایق در مجلس شورای اسلامی، افزود: کسانی را به مجلس بفرستید که کارچاق‌کن نباشند. خدا پدر و مادر شورای نگهبان را بیامرزد که همه جزییات را بلد است. این روزها در مورد آقای جنتی اس‌ام‌اس‌هایی می‌زنند و خیال می‌کنند آقای جنتی نباشد، شورای نگهبان هم می‌میرد. شخصی از سیدحسن خمینی تعریف می‌کرد و به شورای نگهبان اهانت می‌کرد، من به او گفتم که اگر سیدحسن یادگار امام(ره) است، شورای نگهبان هم یادگار امام(ره) است. برخی افراد آرمان‌های امام(ره) را فراموش کرده‌اند و ما نمی‌توانیم با آن‌ها زندگی کنیم.

وی در ادامه، در پاسخ به این پرسش یکی از حاضران که “به چه کسی در انتخابات رای دهیم؟” گفت: نشد که اصولگرایان با هم باشند و این مربوط به سلیقه می‌شود و نه انشعاب و انشقاق. اختلاف‌ها مبنایی نیست. من به آقای مهدوی‌کنی چندبار گفتم که چهار روحانی وارسته یعنی خود آقایان مهدوی‌کنی، یزدی، مصباح و خوشوقت در بگومگوهای سیاسی فدای چهار غیرروحانی می‌شوند. شما (آیت‌الله مهدوی‌کنی) دستور دهید که این چهار نفر که جبهه پایداری می‌گوید در مورد فتنه به‌طور شفاف موضع نگرفته‌اند، بیانیه دهند و فتنه را محکوم کنند.

شجونی افزود: جبهه پایداری می‌گوید چون ما مارگزیده‌ایم، از ریسمان سیاه و سفید هم می‌ترسیم. جبهه متحد هم می‌گوید باید دفع حداقلی را رعایت کرد. آقای مهدوی‌کنی بارها از جبهه پایداری دعوت کرده‌اند، اما آن‌ها نیامده‌اند. البته این رقابت است و رقابتی درون خانواده است و خودشان هم می‌گویند کدورتی نداریم.

این عضو جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به پرسش دیگری درباره مساله وحدت میان اصولگرایان، گفت: نگران نباشید؛ اصولگرایان در مجلس با هم می‌سازند ولی در ریاست‌جمهوری ممکن است به تیپ هم بزنند.

وی در برابر این پرسش که “آیا بین آیت‌الله مصباح یزدی و آیت‌الله مهدوی‌کنی اختلافی وجود دارد؟” پاسخ داد: از اختلاف میان علما، دشمن سود می‌برد اما اختلافی بین اینها نیست و شما هم نترسید و با قدرت پای صندوق‌های رای بروید.

در ادامه یکی از حاضران نظر شجونی را درباره حضور هاشمی‌رفسنجانی در کسوت ریاست مجمع تشخیص مصلحت را جویا شد و شجونی هم پاسخ داد: ان‌شاءالله خودش پایین می‌آید. حسین شریعتمداری ـ که او باید رییس‌جمهور ما باشد ـ می‌گفت که امام فرمود کسی که اشتباه کرد، هرچند بعد از آن توبه کند، نباید در پست‌های حساس قرار بگیرد. من هم به آقای هاشمی نامه نوشتم که شما تشخیص مصلحت را رها کنید.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره به وحدت نرسیدن جبهه پایداری و جبهه متحد اظهار کرد: من از طرف کسانی که نیامده‌اند، معذرت می‌خواهم اما ناچاریم. برخی هم چیزی به نام ائتلاف بزرگ اصولگرایان به راه انداخته بودند که البته عقب‌نشینی کرده‌اند. شما اگر از جامعتین پیروی می‌کنید، به آن ۳۰ نفری که معرفی کرده‌اند، رای دهید.

این عضو جامعه وعاظ در پاسخ به پرسشی درباره حضور اصلاح‌طلبان تایید صلاحیت شده در انتخابات نیز گفت: امید اصلاح‌طلبان به هاشمی بود اما این آقایانی که آمده‌اند هیچ نسبتی با هاشمی ندارند.

وی در پایان خطاب به حاضرین در این نشست توصیه کرد: با شور انقلابی در پای صندوق‌های رای حاضر شوید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=28808

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر