3

زمین بازی را تنگ‌تر نکنیم

  • کد خبر : 28908
  • ۰۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۲:۳۰

علی درستکار جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ عصر جمعه پنجم اسفند در حالی به هشتمین دوره‌اش پایان داد که به جرأت می‌توان گفت که این رویداد فرهنگی هرسال مدارج رشد و ترقی را بهتر از قبل پیموده است و در حال حاضر در نقطه متمایز و مطلوبی قرار گرفته است. صرف نظر از همه محسنات این […]

علی درستکار
جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ عصر جمعه پنجم اسفند در حالی به هشتمین دوره‌اش پایان داد که به جرأت می‌توان گفت که این رویداد فرهنگی هرسال مدارج رشد و ترقی را بهتر از قبل پیموده است و در حال حاضر در نقطه متمایز و مطلوبی قرار گرفته است.
صرف نظر از همه محسنات این جشنواره، یکی از ویژگی‌های بارز آن حضور جوانانی توانا و خوش‌فکر به‌عنوان سیاست‌گذار و مجری این جشنواره است. افرادی که به گواه کسانی که سازوکار فعالیت آنان را از نزدیک دیده‌اند، کاری کارستان می‌کنند و با عشق و علاقه در کار خود ظرایفی می‌آفرینند که در کمتر جشنواره‌ای سینمایی – که فارغ از ارزش‌گذاری، این روز‌ها تعدادشان هم کم نیست- می‌توانیم شاهد مجموع آن‌ها در کنار یکدیگر باشیم.
رسیدن عدد و شماره جشنواره به هشت، تنها شاهد کوچکی برای این ادعا است. اگر از یک‌سو تعداد جشنواره‌های هنری و سینمایی بالا رفته، از سوی دیگر می‌بینیم که تنها معدودی از آن‌ها پایدارند. در چنین شرایطی خرده‌جویی و سخت‌گیری‌ و مته‌گذاری به خشخاش‌ِ این حرکت که محاسنش به روشنی بر معایبش می‌چربد، چه‌قدر شایسته است؟ مرور یک اتفاق نازیبا که در گذشته رخ داده، چه مشکلی را حل می‌کند و آیا خرده‌جویی‌هایی از این دست، کاری اخلاقی است؟
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در سخنانش در اختتامیه جشنواره به آیه ۱۹۹ سوره اعراف اشاره کرد. چه بهتر که ما نیز با تمسک به مفاد این آیه، یعنی عفو، امر به معروف و پرهیز از نادانان، عرصه آموزش و انتقال تجربه و بهره‌گیری از دانش قدیمی‌تر‌ها را بر خود تنگ‌تر و تنگ‌تر نکنیم. ضمن این‌که تمرکز بر یک نقطه منفی، بر خلاف فرمایش پیامبر گرامی اسلام که رسالت خود را تکمیل مکارم اخلاق بیان می‌کند، اجر و مزد جوانان پرشور و خلاقی را که صادقانه و خالصانه برای گسترش سینمایی پویا، خلاق، ارزش‌مدار و اخلاقی در میان نسل جوان کشور همت کرده‌اند، زایل می‌کند. قطعاً برخورد‌ها و رویکردهایی این‌چنین، حاصلی جز دل‌سردی و به‌جا ماندن خستگی برای آنان نخواهد داشت.
خبر آنلاین -روش و منش همه بزرگان ما بزرگواری و چشم‌پوشی از خطای همه اطرافیان است؛ نکته‌ای که قطعاً بدون آن نخواهیم توانست داعیه اخلاق و اخلاقی بودن داشته باشیم. بدون به‌کار بردن این روش، نه‌تن‌ها «جذب حداکثری و دفع حداقلی» قابلیت تحقق پیدا نخواهد کرد، بل‌که زمین بازی محدود‌تر خواهد شد و احتمال درصد خطاهای خواسته و ناخواسته بازی‌کنان و تذکرات متنوع داوران بالا‌تر خواهد رفت. حیف نیست؟!

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=28908

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. آیا خبر گزاری خائن مهر هم که در جریان فتنه بازوی فتنه گران بود هم متعلق به سازمان تبلیغات اسلامی است. آیا باید از آن ها هم گذشت.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر