7

تحسین رهبر معظم انقلاب از اقدامات رو به بهبود رونق تولید

  • کد خبر : 295527
  • ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲

تولید در ایستگاه مقاومت تحریم های ظالمانه در کشور یکی از مهمترین حوزه های اقتصادی را مورد هدف قرار داد. تولید یکی از مهمترین شاخصه های اقتصادی هر کشور است که دشمنان ایران اسلامی برای ضربه زدن به کشور از مجراهای مختلف از جمله فلج کردن تولید اقدام کرد. آرزویی که البته باید آن را در خواب ببیند.

 

تولید در ایستگاه مقاومت تحریم های ظالمانه در کشور یکی از مهمترین حوزه های اقتصادی را مورد هدف قرار داد. تولید یکی از مهمترین شاخصه های اقتصادی هر کشور است که دشمنان ایران اسلامی برای ضربه زدن به کشور از مجراهای مختلف از جمله فلج کردن تولید اقدام کرد. آرزویی که البته باید آن را در خواب ببیند.

به گزارش افق نیوز ، هوشمندی رهبر معظم انقلاب در خصوص نامگذاری سال رونق تولید سبب شد تا در یک هم افزایی عمومی از مسئولان تا مردم و تولید کنندگان از تولید داخل حمایت کنند. کاهش واردات کالاهای خارجی یکی از نشانه هایی این وحدت ملی در برابر بیگانگان بود. در این راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز با عزم راسخ در رصد و پایش برنامه های اعلامی خود به صورت روزانه گزارش های حوزه های مختلف را دریافت می کند و نقاط ضعف و قوت را مرتفع مورد رسیدگی قرار می دهد.
ارتباط تنگاتنگ با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در سفرهای استانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در رصد و دریافت این گونه گزارش ها نقش اساسی دارد.
وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز با تدوین ۳۵ برنامه راهبردی در قالب هفت محور، برنامه‌ها و اقدامات لازم را برای تحقق این مهم آغاز کرده است که تعمیق ساخت داخل در مسیر خودکفایی و قطع وابستگی از مهمترین محورهای گنجانده شده در این هفت محور است.
رضا رحمانی«وزیر صنعت، معدن و تجارت» گفته است: باید نوع نگاه مان به تولیدکنندگان تغییر کند و همگان باید به این باور برسند و این نگاه در آنها شکل بگیرد که راه نجات کشور در رونق همه جانبه تولید است.
تفویض اختیار در برخی مسئولیت‌های ستادی وزارت صمت به سازمان‍‌های صمت استانی برای تسریع در فرآیندهای انجام کارها در همین راستا بوده است.
تلاش وزارت صمت البته در جهت الکترونیکی کردن کارها که در راه اندازی سامانه ها نمود خود را پیدا کرده است نیز گام دیگری در جهت تسریع روند و کم کردن مناسبات اداری برای انجام کارها بوده است.
توجه به بنگاه های کوچک و متوسط یا همان SME در جهت رونق تولید نیز ضروری است.
در این میان نقش شرکت های دانش بنیان نیز که از فناوری‌های نوین و تکنولوژی روز نیز بهره برده اند، نیز حایز اهمیت است.
تسهیلات ویژه و معافیت ها و تشویق های متعددی نیز برای این شرکت‌ها پیش بینی و برنامه ریزی شده است. از جمله آنها تسهیل در استقرار این گونه شرکت‌ها در نواحی و شهرک‌های صنعتی است.
تقدیر رهبر معظم انقلاب از اقدامات رو به بهبود تولید
رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای جلسه درس خارج، طی بیاناتی اقدامات رو به بهبود تولید را تحسین کردند: خبرهای خوبی هم در زمینه‌های گوناگون تولید و رونق تولید میرسد؛ حالا ان‌شاءالله اثراتش را بعداً مردم خواهند دید. کارهای خوبی دارد انجام می گیرد؛ غفلت هایی شده است، کوتاهی‌هایی شده، امّا حالا حرکتها، بحمدالله حرکتهای به سمت اهداف مطلوب است؛ اینها ان‌شاءالله دارد انجام می گیرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با توجه به پیش‌بینی‌ها درباره‌ی افزایش کارشکنی‌های بیگانگان و ضرورت مقابله با این دشمنی‌ها امسال را در ادامه روند نام گذاری سال‌های قبل در جهت حمایت از تولید داخلی، خودکفایی و قطع وابستگی به سال رونق تولید نام نهاده اند و در این راستا فرموده اند که البته به فضل الهی در این زمینه حرکتی در بخش‌های مختلف دیده می‌شود که به نوبه‌ی خود نشان‌دهنده‌ی ظرفیت‌های بالقوه در سراسر کشور است.
به فرموده رهبر معظم انقلاب، رونق تولید نیازمند چهار نهاده «نیروی انسانی»، «سرمایه»، «فناوری» و «مدیریت اقتصادی» است.
ایشان همچنین در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری بر تلاش جوانان برای رونق تولید تاکید کردند.
شکل‌گیری نوعی تحرک در سال جاری در زمینه‌های تولید صنعتی، کشاورزی، انرژی، پتروشیمی و لوازم خانگی امری مبارک است و این واقعیت نشان میدهد کسانی که از بن‌بست در کشور حرف میزنند، کاملاً اشتباه می‌کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=295527

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر