2

میرزایی نیکو: تنها اراده ملی می‌تواند پدیده “رانت‌خواری” را از بین ببرد

  • کد خبر : 296277
  • ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۲

نماینده مردم دماوند و فیروز کوه گفت: مسئولانی که در سطوح ملی حضور دارند، باید از یک جایی مبارزه با پدیده رانت خواری را شروع کنند،که دیگر شاهد اینچنین اتفاقاتی نباشیم.

نماینده مردم دماوند و فیروز کوه گفت: مسئولانی که در سطوح ملی حضور دارند، باید از یک جایی مبارزه با پدیده رانت خواری را شروع کنند،که دیگر شاهد اینچنین اتفاقاتی نباشیم.
Image result for ‫میرزایی نیکو‬‎

افق آنلاین ، قاسم میرزایی‌نیکو ،  در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا پدیده رانت‌خواری در کشور گسترش یافته است و راهکار اساسی برای حل این موضوع چیست؟ اشاره کرد و گفت: به نظرم این‌گونه نیست، که رانت بازی های سرسام آور ادامه داشته باشد.

وی در ادامه افزود: با توجه به اقداماتی هم که قوه قضائیه در برخورد با مفاسد دارد، انجام می‌دهد، بنابراین در تلاش است، که از شکل گیری این‌گونه مسائل پیشگیری شود.

به اندازه کافی  قانون  برای جلوگیری از رانت بازی و رانت خواری وجود دارد

عضو فراکسیون امید مجلس تاکید کرد : آنقدر نیروهای نظارتی از قبیل بازرسی کل کشور و سایر بخش‌ها در ادارات حضور دارند، که بعید میدانم از این گونه موارد استفاده شود، اما به اندازه کافی هم قانون داریم، برای اینکه از شکل گیری رانت بازی جلوگیری شود، که این را متولیان امر باید عملیاتی کنند.

وجود سرنخ رانت‌خواری را باید در همه ارگان‌ها جستجو کرد

نماینده مردم دماوند و فیروز کوه با اعتقاد بر اینکه پدیده رانت‌خواری را باید در همه ارگان‌ها جستجو کرد، گفت: به نظرم وجود این مسئله را باید در همه جا جستجو کرد، چرا که وجود این پدیده فقط در مجلس، دولت و قوه قضائیه نیست، بلکه باید در سایر مجموعه‌ها که  اتفاقا نه در دید هستند و نه اینکه در سیبل قرار گرفتند و البته جایی هم از آنها اسم نمی‌برند؛ در واقع اینچنین جاهایی است، که این‌گونه موارد، دارد اتفاق می‌افتد.

در حال حاضرمبارزه با پدیده رانت‌خواری آغاز شده است

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه اضافه کرد:در حال حاضر هم مبارزه با پدیده رانت‌خواری شکل گرفته است و در حقیقت به شکلی دارد، با آن برخورد می‌شود؛ بنابراین این‌گونه نیست که با آن مبارزه نشود.

یکی از راه‌های از بین بردن رانت‌خواری، ثروتمند شدن مردم است

میرزایی نیکو در جواب این سوال که امکان ریشه کن کردن پدیده رانت‌خواری وجود دارد، اشاره تصریح کرد: ریشه کن کردن، رانت خواری در کشور بستگی به اراده ملی دارد؛ یعنی اینکه مسئولانی که در سطوح ملی حضور دارند، باید از یک جایی مبارزه با پدیده رانت خواری را شروع کنند،که دیگر شاهد اینچنین اتفاقاتی نباشیم، البته ناگفته نماند که یکی از راه‌های از بین بردن رانت‌خواری هم این است که مردم شکم‌شان سیر شود.

خانه ملت

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=296277

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر