5

بی خطر‌ترین شکاری دنیا در تبریز! / لقمه‌ای که بلاتکلیف در گلوی تبریز مانده + تصویر

  • کد خبر : 296395
  • ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۹

غیبت هافبک جوان تیم تراکتور در بازی‌های این تیم کم کم باعث ایجاد شایعاتی شده که به نظر می‌رسد با حقیقت فاصله چندانی نداشته باشند.

به گزارش افق آنلاین ، رضا شکاری که بعد از کش و قوس های فراوان در نقل و انتقالات تابستانی به تیم فوتبال تراکتور پیوست بعد از گذشت چند هفته از لیگ برتر هنوز بازی نمی کند و تداوم غیبت این بازیکن در ترکیب تراکتور حاشیه هایی را به وجود آورده است.  
به هر حال  شکاری که یکی از آینده دارترین چهره های فوتبال کشورمان در سال های اخیر به شمار می رود، پس از یک دوره حضور در فوتبال اروپا در نقل و انتقالات تابستانی لیگ هجدهم تصمیم به بازگشت به فوتبال ایران گرفت. برای بازگشت به فوتبال ایران، شکاری با پیشنهادات متعددی روبرو بود. ذوب آهن، تیم سابق، شکاری، یکی از تیم هایی بود که خواستار بازگشتش بود. در این میان اما پرسپولیس جدی ترین مشتری شکاری بود.
تداوم غیبت شکاری به شایعات دامن زد / شکاری در کوره ذوب نمی شود
پرسپولیسی ها با انجام مذاکرات متعدد در آستانه عقد قرارداد با این بازیکن قرار گرفته بودند، حتی شکاری بر حسب معمول بازیکنانی که به تیم های پرطرفدار پایتخت ملحق می شوند، از علاقه خود به پرسپولیس از دوران کودکی نیز صحبت کرده بود. به یک باره اما ورق برگشت و رضا شکاری سر از تراکتور در آورد. به دنبال این اتفاق، سعید آذری، مدیرعامل وقت ذوب آهن با غیر قانونی دانستن این انتقال اعلام کرد که پیوستن شکاری به تراکتور، باعث محرومیت هر دو طرف ماجرا خواهد شد.

احتیاط پرسپولیس و ریسک تراکتورآذری

در همان روزهای ابتدایی پیوستن شکاری به تراکتور، طی گفت و گویی اعلام کرد: “من سنگ پرسپولیس را به سینه نمی زنم. من موضوعی را به آنها گفتم، آنها متوجه شدند و اگر متوجه نشده بودند، با او قرارداد می بستند و ریسکش را قبول می کردند. حالا تراکتوری ها ریسکش را پذیرفته اند اما هواداران پرسپولیس به بازیکنی نیاز دارند که حداقل با بر سر یک میز نشستن با باشگاه متعهد باشد.” پرسپولیسی ها که در ماجرای مهدی طارمی به شدت ضربه خورده بودند، به قول سعید آذری، این بار ریسک نکردند و از امضای قرارداد با شکار سر باز زدند.
در ادامه بازهم شاهد کش و قوس های بسیاری در این زمینه بودیم. آذری که بی خیال ماجرا نشده بود، طی مصاحبه ها و اظهارنظرهای متعدد از پیگیری موضوع از طریق فیفا خبر داد. آذری که اکنون به عنوان مدیرعامل فولاد فعالیت می کند، در آخرین روزهای حضورش در ذوب آهن در خصوص موضوع شکاری گفته بود: “برخی شایعه کرده اند من چون می خواستم سه بازیکن سربازمان را از تراکتور بگیرم شکاری را به این باشگاه فرستادم، در حالی که ما پیگیر این پرونده هم هستیم و اخبار خوبی هم در این زمینه دریافت کرده ایم. مدام هم با وکیل خود در ایتالیا در تماس هستیم اما در پرونده های این چنینی برای صدور رای مرحله ای زمانبر باید طی شود و اخبار پیگیری ما در مورد انتقال شکاری هم منتشر خواهد شد.
تداوم غیبت شکاری به شایعات دامن زد / شکاری در کوره ذوب نمی شود

زمان نامعلومِ رونمایی از شکارِ پر حاشیه

پس از تمامی این ماجراها، همه منتظر آغاز لیگ و حضور رضا شکاری در ترکیب تراکتور بودند. هواداران تراکتور که حضور شکاری در تیم شان را یک برد بزرگ در رقابت نقل و انتقالاتی با پرسپولیس می دانستند، بی صبرانه در انتظار درخشش ستاره جوان تیم شان بودند. لیگ برتر آغاز شد و هفته های ابتدایی پست سر گذاشته شد. هفته اول، هفته دوم و هفته سوم… اما در این میان، رضا شکاری را همواره روی نیمکت تراکتور می دیدیم. مصطفی دنیزلی، سرمربی تراکتور در بازی های ابتدایی تیمش حتی یک دقیقه هم به شکاری بازی نداد. به دنبال تداوم این موضوع، شایعاتی مطرح شد که طبق این شایعات، بازی ندادن شکاری فراتر از مسائل فنی عنوان شده بود. در حالی که هفته ششم لیگ برتر را روز جمعه هفته گذشته پشت سر گذاشتیم، همچنان شکاری برای تراکتور یک دقیقه هم به میدان نرفته است. جالب اینجاست که در آخرین بازی تراکتوری ها، شکاری در لیست هجده نفره تیمش مقابل پارس جنوبی هم حضور نداشت و به سکوها منتقل شده بود!

بازی ندادن به شکاری، فراتر از موضوعات فنی

در واکنش به شایعات مطرح شده، باشگاه تراکتور که در زمان نقل و انتقالات تابستانی با رد تمامی شایعات اعلام کرده بود که جذب شکاری هیج دردسری را متوجه این باشگاه نخواهد کرد اعلام کرد، بازی نکردن شکاری به تصمیم سرمربی تیم است. صادقیان، مدیرعامل باشگاه تراکتور چند هفته پیش در این خصوص گفت: “بازی نکردن این بازیکن برای بنده هم سوال بود که در این ارتباط با سرمربی تیم صحبت کردم که دنیزلی  گفت (ما یک تیم هستیم و در طول فصل از تمامی بازیکنانمان استفاده خواهیم کرد).”

تا اینجای کار می توانیم متوجه دو نکته اساسی بشویم؛ اصرار از ذوب آهن و انکار از تراکتور! البته با جدایی سعید آذری از جمع اصفهانی ها، تب و تاب ماجرای شکاری اندکی فروکش کرده، اما به نظر می رسد که برخلاف ادعای باشگاه تراکتور، بازی نکردن شکاری تنها به مسائل فنی مربوط نیست.
تراکتوری ها که در سال های اخیر طعم تلخ محرومیت از نقل و انتقالات را چشیده اند، دوست ندارند با یک ریسک بدون توجیه، بار دیگر با چنین محرومیت هایی مواجه شوند. البته نکته قابل تامل ماجرا، سکوت و پاسخ ندادن شفاف باشگاه تراکتور در مورد بازی نکردن شکاری است. هر چه که از بازی های لیگ برتر بیشتر می گذرد و غیبت شکاری در ترکیب تراکتور همچنان تداوم می یابد، شایعات نیز در مورد ماجرای یاد شده پر رنگ تر می شوند. بی شک رضا شکاری بازیکنی نیست که در طول شش هفته اخیر پتانسیل حداقل حضور یک نیمه ای را در ترکیب تیمش نداشته باشد. دنیزلی در هفته های اخیر به بازیکنانی میدان داده که از نظر فنی و تجربه ای در سطح پایین تری از شکاری بوده اند و این یک نشان می دهد که بازی ندادن به شکاری، تنها تصمیم فنی از سوی سرمربی ترکیه ای تراکتور نیست.

ابهام بزرگی که باشگاه تراکتور باید پاسخش را بدهد

در این شرایط تراکتوری ها چراغ خاموش در حال پیشروی هستند. البته پیشروی آنها را باید نوعی پسروی بنامیم، چرا که هیچ پیشرفتی در کارشان دیده نمی شود. جذب رضا شکاری با سر و صدای زیادی انجام گرفت و بابت به خدمت گرفتن او مبلغ قابل توجهی نیز هزینه شد. در حالی که همه انتظار داشتند نتیجه این کار را با درخشش شکاری در ترکیب تراکتور ببینند، بازی نکردن بحث برانگیز این بازیکن باشگاه تراکتور را تحت فشار قرار داده است. البته برخی از منابع خبر از مذاکره پنهانی تراکتوری ها با ذوب آهنی ها در خصوص شکاری می دهند. به نظر می رسد که تراکتوری ها در تلاش اند تا رضایت ذوب آهنی ها را در این مورد جلب کرده و با خیال راحت از وجود شکاری در ترکیب تیم شان بهره ببرند. البته در صورت صحت این خبر، بایستی سوال مهمی از مسئولان تیم تبریزی بپرسیم با این مضمون که اگر چنین موضوعی وجود داشته، چرا طی مصاحبه هایی که در ماه های اخیر داشته اند، اعلام کرده  بودند جذب شکاری، هیچ تهدیدی برای باشگاه به همراه ندارد؟!

باشگاه خبرنگاران
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=296395

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر