1

اعتراضات کارگری دولت آلمان نسبت به افزایش نیافتن دستمزدها

  • کد خبر : 29741
  • ۱۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۷

کارگران اعتصاب کننده خواستار افزایش شش و نیم درصدی دستمزد‌ها یا حداقل افزایش ماهانه ۲۰۰ یورو به میزان درآمدشان شده‌اند

به دنبال اعتصاب کارگران و کارمندان خدمات دولتی در اعتراض به افزایش نیافتن دستمزدها از روز دوشنبه(۱۵ اسفند) در سه ایالت آلمان، تظاهرات و اعتصای کارگران در بخش خدمات دولتی همچنان ادامه دارد.

این اعتصاب که با فراخوان وردی، به عنوان بزرگ‌ترین اتحادیه کارگران بخش دولتی آلمان برپا شده است؛ پس از آن رخ داد که مذاکرات نمایندگان کارگران و کارمندان خدمات دولتی اعتصاب کننده با مقامات دولتی بی نتیجه بود.

گزارش‌ها حاکی است که اعتصاب کارگران و کارمندان خدمات دولتی در شرق ایالت بادن بورگ و نیز ایالت نورت راین وست فالن چشمگیر است.

کارگران اعتصاب کننده خواستار افزایش شش و نیم درصدی دستمزد‌ها یا حداقل افزایش ماهانه ۲۰۰ یورو به میزان درآمدشان شده‌اند.

یکی از کارگران در شهر کلن در این باره می‌گوید:آری، ما خشمگینیم چراکه همیشه کار می‌کنیم و اکنون هم مجبوریم که بیشتر و با تعداد همکاران کمتری کار کنیم بنابراین پول بیشتری می‌خواهیم.

یکی دیگر از کارگران شرکت کننده در این تظاهرات می‌گوید: کسانی که کار می‌کنند پولی دریافت نمی‌کنند، اما آنهایی که در رأس قرار دارند، همه پول‌ها را به جیب می‌زنند. من مخالف این مسئله هستم.

بنابه گزارش منابع آگاه خبری، رانندگان تراموا، قطار و اتوبوس از صبح چهارشنبه (۱۷ اسفند) دست از کار کشیدند که این اعتصاب مشکلاتی در رفت و آمد شهروندان پرجمعیت ترین ایالت آلمان، ایالت نورد راین وستفالی به دنبال داشت.

بنابر گزارش یورونیوز، احتمال می‌رود که این اعتصاب تا پایان هفته به طول انجامد. در همین حال اعلام شده است که از دوشنبه هفته آینده(۱۲ مارس) مذاکره میان نمایندگان اتحادیه‌های کارگری و کارفرمایان از سر گرفته می‌شود.
گفتنی است، از روز دوشنبه صدها مهدکودک و بانک در منطقه سارلند آلمان تعطیل شده  و این اعتراض ها بر فعالیت بیمارستان‌ها و آسایشگاه‌های سالمندان تاثیر گذاشته اشت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=29741

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر