4

پارلمان برای واردات کالای اساسی با ارز ۴۲۰۰ تومانی ۱۴ میلیارد دلار تخصیص داد اما عملا قیمت این کالاها در سفره مردم با ارز نیمایی است

  • کد خبر : 298039
  • ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲

تاج‌گردون گفت: مجلس معتقد است که حتی اگر بتوانیم مقادیری ارز با ارز نیمایی به بخش تولید داده شود، تأثیرات مثبت‌تری در جامعه و اقتصاد خواهد داشت، که برای مثال می‌توان به روغن و شکر اشاره کرد. 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: پارلمان برای واردات کالای اساسی با ارز ۴۲۰۰ تومانی ۱۴ میلیارد دلار تخصیص داد اما عملا قیمت این کالاها در سفره مردم با ارز نیمایی است.

Image result for ‫غلامرضا تاجگردون‬‎

افق انلاین ، غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به انتقاد افکارعمومی مبنی بر اینکه مجلس درباره تخصیص ۱۴ میلیارد دلار کالاهای اساسی به دولت، چک‌ سفید امضاء داده است، گفت: بحث چک سفید امضاء به هیچ وجه مطرح نیست، چرا که ما ۱۴ میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی با نرخ ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را تصویب کردیم،‌ ولی به دولت اعلام کردیم که اگر شرایط لازم فراهم شد، این موضوع را می‌تواند تغییر دهد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، درباره واردات مربا و ژله را به نام کالاهای اساسی هم با نرخ ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی وارد کشور کرده‌اند، خاطرنشان کرد: ما چنین اتفاقاتی را در سال ۹۸ شاهد نبودیم و هر آنچه که در این باره اجرا شده مربوط به سال قبل است.

وی گفت: در سال ۹۸  هم کاملاً روشن است که ارز تخصیص یافته برای واردات چه نوع کالاهایی مصرف و وارد شده است.

تاج‌گردون گفت: مجلس معتقد است که حتی اگر بتوانیم مقادیری ارز با ارز نیمایی به بخش تولید داده شود، تأثیرات مثبت‌تری در جامعه و اقتصاد خواهد داشت، که برای مثال می‌توان به روغن و شکر اشاره کرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس درباره واردات کالاهای اساسی با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی مصوبه‌ خوبی داشته اما نسبت به وضعیت فعلی قیمت‌های که عملا با ارز نیمایی است انتقاد داریم.

وی اظهار داشت: دولت معتقد است توزیع کالا با ارز نیمایی منجر به تورم خواهد شد و اگر مجلس مسئولیت افزایش تورم را می‌پذیرد، قوه مجریه آماده اجرای این موضوع است.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=298039

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر