5

ناکامی‌های دولت روحانی در تحقق برنامه ششم به روایت آمار + نمودار

  • کد خبر : 298202
  • ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰:۰۸

مقایسه عملکرد دولت روحانی در سال ۹۷ با اهداف برنامه ششم توسعه در این سال نشان از ناکامی این دولت در تحقق اهداف برنامه در شاخص های نرخ رشد اقتصادی، تورم، بیکاری و ضریب جینی دارد.

ناکامی‌های دولت روحانی در تحقق برنامه ششم به روایت آمار + نمودار

به گزارش افق آنلاین ، مرکز آمار ایران گزارشی از مقایسه شاخص‌های منتخب اقتصادی برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور با عملکرد سال ۱۳۹۷ منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، در برنامه ششم توسعه برای محصول ناخالص داخلی متوسط رشد سالانه ۸ درصد پیش‌بینی شده است؛ ولی این شاخص در سال ۱۳۹۷ رقم ۴٫۹- درصد را نشان می‌دهد.

همچنین متوسط نرخ تورم پیش‌بینی شده برای سال‌های برنامه ۸٫۸ درصد است؛ در حالی که این شاخص در سال ۱۳۹۷ رقم ۲۶٫۹ درصد را نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش مرکز آمار، برای نرخ بیکاری متوسط ۱۰٫۲ درصد در طول برنامه پیش‌بینی شده است؛‌ ولی این شاخص در سال ۱۳۹۷ رقم ۱۲٫۰ درصد را نشان می‌دهد.

همچنین پیش‌بینی ضریب جینی برای سال آخر برنامه (۱۴۰۰) ۰٫۳۴ است؛ در حالی که این شاخص در سال ۱۳۹۷ رقم ۰٫۴۰۹۳ را نشان می‌دهد ( که نشان از فاصله زیاد با هدف برنامه دارد).

پیش‌بینی برنامه ششم توسعه برای نسبت مالیات به محصول ناخالص داخلی در سال ۱۳۹۶ رقم ۷٫۴ درصد بوده است؛‌ این شاخص در سال ۱۳۹۶ رقم ۶٫۸ درصد را نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش مرکز آمار، پیش‌بینی برنامه ششم توسعه برای نسبت منابع نفتی به کل منابع دولت در سال ۱۳۹۶ رقم ۳۴٫۷ درصد بوده است؛ این شاخص در سال ۱۳۹۶ رقم ۲۸٫۷ درصد را نشان می‌دهد.

همچنین پیش‌بینی برنامه ششم توسعه برای نسبت درآمدهای مالیاتی به کل منابع دولت در سال ۱۳۹۶ رقم ۳۵٫۲ درصد بوده است؛ این شاخص در سال ۱۳۹۶ رقم ۳۶٫۲ درصد را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=298202

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر