2

افزایش حمایت مسلمانان و نهضت های اسلامی از مردم بحرین + تصاویر

  • کد خبر : 29822
  • ۱۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۸

شکل گیری نهضت مردمی و احزاب و گروه های اسلامی و توجه به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران

نهضت های مردمی،  و گروه ها و نهادهای طرفدار حق، ضدظلم و دیکتاتوری، در سراسر جهان، طی سه دهه گذشته، بارها با الهام از انقلاب اسلامی ایران و فرامین دین مبین اسلام،  در مقابل زورگویان و استکبار جهانی ایستاده اند و حرکت هایی را ایجاد کرده اند که منجر به بهبود وضعیت حکومت ها وجامعه، اوضاع مردم، ترویج دینداری، توجه به انتخابات مردم سالار و نظرات مردم، بهبود رفاه و توسعه وصنعت، کاهش مصرف گرایی و ابتذال غربی، عیب یابی تفکر لیبرالیزم سرمایه داری و مشکلات آن و…. شده است.

 

بهار عربی که در یکی دوسال اخیر در کشورهای مسلمان و عربی شاهد آن هستیم نیز تحت تاثیر نهضت های مختلف از جمله انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ شکل گرفته واز  دستاوردهای سه دهه گذشته جمهوری اسلامی  بهره برده اند و آن را الگو قرار داده اند و امروز،  نتیجه سال ها تاثیر گذاری انقلاب ایران و دستاوردهای جمهوری اسلامی  و تلاش احزاب مسلمان و گروه های آزادی خواه را در این دسته از کشورها شاهد هستیم.

به هر میزان که خواست و اراده مردم، رنگ و بوی اسلامی و دینی و متناسب با شعارهای اسلامی داشته باشد و حول محور اسلام، مردم سالاری دینی و تبلیغ دستاوردهای نهضت های اسلامی باشد و با حمایت و پشتیبانی سایر کشورهای اسلامی همراه باشد و از ذخایر غنی اسلام و انقلاب اسلامی ایران بهره بگیرد، به همان اندازه قادر خواهد بود که سرعت تحولات را افزایش دهد و با موفقیت بیشتری انتظارات مردم و بهبود تحولات اجتماعی و سیاسی را شاهد باشد

 

آن چه در مصر، لیبی، تونس و سایر بهارهای عربی شاهد بوده ایم تایید کننده این نکته است که شکل گیری نهضت ها، احزاب و گروه هایی مانند اخوان المسلمین و توجه آنها به دستاوردهای انقلاب اسلامی و شعارهای اسلامی و فرامین دینی، باعث شد که پیروزی در مقابل دیکتاتوری چند دهه گذشته تضمین شود و مبارک جای خود را به احزاب مردم سالار مصر بدهد. در لیبی نیز شکل گیری گروه ها واحزاب مسلمان و همچنین صبر و مقاومت مردم، باعث پیروزی آنها شد.

به عبارت دیگر، علاوه بر شکل گیری نهضت مردمی و احزاب و گروه های اسلامی و توجه به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، هر کشوری که از حمایت بین المللی و سایر کشورهای اسلامی بهره برده است، موفق شده که بهار عربی ونهضت وانقلاب مردم مسلمان را تحقق بخشد اما هر کشوری که به این دستاوردها توجه نداشته و از حمایت سایر کشورهای مسلمان بی بهره است و یا برخی کشورها، باهدف دفاع از حکومت مستقر، در امور داخلی آن کشور دخالت کرده اند، باعث شده که سرعت تحولات با تاخیر و به کندی همراه باشد ومردم تحت فشار بیشتری قرار گرفته اند.

 

براین اساس، بسیاری از ناظران سیاسی و انقلابیون و هواداران بهار عربی، معتقدند که کشورها و مردم مسلمان،  برای حمایت از مردم بحرین، باید به صحنه بیایند و با صدور بیانیه ها، حرکت های بین المللی، طرح شکایت به مجامع بین المللی، برگزاری همایش ها، اعتراض به عربستان به خاطر دخالت در امور بحرین و دفاع از شیعیان بحرین و… به حمایت از  مردم بحرین بپردازیم.

بررسی وضعیت بحرین باید از طریق همایش ها و کنفرانس های متعدد و با دعوت از رسانه های جهان موردتوجه باشد و چشم وگوش مردم جهان را باز کنیم تا نسبت به ظلمی که بر مردم بحرین می رود آگاه شوند.

با خبر شدیم که در آینده نزدیک، کنفرانس حمایت از مردم بحرین و بررسی وضعیت این منطقه، در عراق برگزار خواهد شد. همچنین روز ۶ اسفندماه در فرانکفورت آلمان کنفرانس حمایت از بحرین برگزار شد و تعدادی از صاحب نظران و رهبران مسلمان سراسر جهان در آن حضور یافتند و بر ضرورت حمایت از مردم مسلمان بحرین تاکید کردند. براین اساس، کشورهای مختلف منطقه از جمله تونس، مصر، لیبی و سایر کشورهایی که نهضت های اسلامی و احزاب وگروه های اسلامی داشته اند باید حمایت گسترده خود را از مردم بحرین و نفرت خود را از کشورهای مداخله گر اعلام دارند

کنفرانس حمایت از صلح و دموکراسی در خاورمیانه و بحرین  در تاریخ ۶ اسفند ۱۳۹۰ درمحل سالن همایش های هتل بزرگ اینترکانتی ننتال در فرانکفورت آلمان با حضور چند رسانه ملی و ایالتی کشور آلمان و نیز نماینده های رسانه های بین المللی برگزار شد. در این مراسم  که با حمایت سازمان های مردم نهاد و حقوق بشری فعال اروپا و کشور آلمان از جمله بنیاد توحید در هامبورگ آلمان، بنیاد خیریه نصر در آمستردام هلند و مرکز فرهنگی سراج در نروژ برگزار شده است، سخنرانان دیدگاه های خود را در مورد صلح و دموکراسی در خاورمیانه ، مسائل بحرین و آخرین وضعیت بحرین ارائه دادند…

براین اساس، نخبگان اجتماعی، فعالان سیاسی، نهادهای مدنی ، احزاب سیاسی و سازمان های اسلامی سراسر جهان باید به صورت فعال دراین امر مهم مشارکت کنندتا مردم بحرین احساس کنند که مورد حمایت مردم مسلمان جهان هستند.

به گزارش خبرنگار بولتن نیوز، در این مراسم که با حمایت سازمان های مردم نهاد و حقوق بشری فعال اروپا و کشور آلمان از جمله بنیاد توحید در هامبورگ آلمان، بنیاد خیریه نصر در آمستردام هلند و مرکز فرهنگی سراج در نروژ برگزار شده است، سخنرانان دیدگاه های خود را در مورد صلح و دموکراسی در خاورمیانه ، مسائل بحرین و آخرین وضعیت بحرین ارائه دادند

در این کنفرانس نخبگان سیاسی، حقوقی، و علمی و رسانه ای از کشورهای بحرین، عراق و آمریکا و اروپا شرکت کردند و به ایراد سخنرانی در خصوص آخرین وضعیت بحرین و راه های برون رفت از این شرایط پرداختند

 

از جمله سخنرانی های عمده در این کنفرانس، می توان به سخنان  آقای عبدالرئوف از بحرین اشاره کرد. وی بیش از یک ساعت و ۲۰ دقیقه در خصوص بحرین سخنرانی کرد که این سخنرانی به جو بسیار خوب و سازنده ای به نفع مردم بحرین منجر شد

همچنین آقای داویا، معاون شورای اجرایی فدراسیون صلح جهانی از کشور انگلستان، پیرامون کشور بحرین و خاورمیانه به سخنرانی پرداخت. آقای مولانا روشن علی نماینده بخش اعظم مسلمانان مقیم آمریکای لاتین  نیز پیرامون وضعیت کشور بحرین وتحولات آن سخنرانی کرد.

 همچنین آقای شیخ ندیم معاون پارلمانی از کشور عراق در خصوص وضعیت سیاسی کشور بحرین و کشورهای عربی منطقه به سخنرانی پرداخت. آقای نقیب، نماینده مسلمانان کشورهای اسکاندیناوی نیز در خصوص بیداری اسلامی و انقلاب بحرین سخنرانی نمود و….

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=29822

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر