2

مصرف زیاد انرژی و بنزین یک بیماری در پیکره اقتصاد کشور است که نیاز به رفع دارد

  • کد خبر : 301144
  • ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹

خطیب موقت نمازجمعه تهران گفت: طبق تشخیص سران نظام افزایش قیمت و مرحله سهمیه بندی بنزین صورت گرفت که البته اقدامی لازم، نافع و سودمند برای امروز و فردای کشور است و ابعاد زیادی دارد که متخصصان باید در بخش‌های مختلف این منافع را برای مردم توضیح دهند .

خطیب موقت نمازجمعه تهران گفت: طبق تشخیص سران نظام افزایش قیمت و مرحله سهمیه بندی بنزین صورت گرفت که البته اقدامی لازم، نافع و سودمند برای امروز و فردای کشور است و ابعاد زیادی دارد که متخصصان باید در بخش‌های مختلف این منافع را برای مردم توضیح دهند .

علی اکبریبه گزارش افق انلاین ، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدجواد حاج علی اکبری» در خطبه‌های نماز جمعه امروز (۸ آذر) با اشاره به حوادث و اغتشاشات رخ داده در چند روز اخیر در کشور، گفت: یکی از کشورهای مسرف در استفاده از انرژی و بنزین هستیم  که این یک عیب ملی است.
وی ادامه داد: سبکی که در مصرف انرژی و بنزین داریم، متعارف نیست. از نظر مصرف انرژی و بنزین در رتبه اول و دوم جهان هستیم، مخصوصا در استفاده از بنزین که یک کالای ویژه و استراتژیک محسوب می شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران بیان داشت: مصرف زیاد انرژی و بنزین یک بیماری در پیکره اقتصاد کشور است که نیاز به رفع دارد. مصرف زیاد بنزین، از عوامل اصلی آلودگی هواست ضمن اینکه با کم کردن مصرف، بنزین باید برای نسل‌های دیگر کشور نیز باقی بماند و عدم کاهش مصرف باعث از دست دادن فرصت طلایی صادرات این محصول ارزشمند می‌شود.

وی در ادامه اضافه کرد: کارشناسان و نخبگان ملی با ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس، ایران را به خودکفایی در تولید بنزین رساندند و این امکان هست که با مصرف درست آن، جزو کشورهای صادر کننده بنزین در دنیا باشیم؛ در حالی که مصرف زیاد ما از صادرات بنزین محروم می‌کند و زمینه قاچاق این کالا را به وجود آورده است و وضع بدی در ارتباط با این موضع داریم. باید این مشکل را با تدبیر ملی حل کنیم و سبک زندگی در این مورد را اصلاح کنیم.
میزان

 

خطیب موقت نمازجمعه تهران تصریح کرد: طبق برنامه ششم توسعه، قیمت بنزین باید به تدریج اصلاح می‌شده است و چهار سال در اجرای سهمیه بندی  و نیز افزایش قیمت بنزین تاخیر داشته‌ایم و مجلس و دولت باید در این باره جواب دهند.
حجت الاسلام علی اکبری تاکید کرد: حال طبق تشخیص سران نظام افزایش و مرحله سهمیه بندی بنزین صورت گرفت که البته اقدامی لازم، نافع و سودمند برای امروز و فردای کشور است و ابعاد زیادی دارد که متخصصان باید در بخش‌های مختلف این منافع را برای مردم توضیح دهند .
وی با بیان اینکه شیوه  اعلام افزایش قیمت بنزین در بوته نقد است، افزود: خود عزیزان ماهم این را قبول دارند که اقناع ملی و اجماع نخبگانی درباره نحوه احرای افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین صورت نگرفت و نگرانی را در جامعه به  وجود آورد.
حجت الاسلام حاج علی اکبری یادآور شد: اینکه افزایش قیمت بنزین به صورت ناگهانی اتفاق افتاد و ذهنیت اجتماعی در این باره مهیا نشده بود، این ذهنیت را در بین مردم به وجود آورد که این افزایش قیمت منجر به افزایش قیمت سایر کالاها نیز شود چنانچه با افزایش قیمت ارز و سکه مردم دیدند فشار به اقشار  مختلف وارد شد.
خطیب موقت نمازجمعه تهران گفت: برای کاهش نگرانی‌های مردم، مسئولان بسته‌ای را در نظر گرفتند که البته باید اقناع ملی را هم در نظر بگیرند و از مردم دلجویی شود و به سوالات‌ شان نیز پاسخ داده شود و نظارت برای جلوگیری از افزایش مصنوعی قیمت ها صورت بگیرد.
وی تاکید کرد: افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی آن، کار خوبی است  که شروع شده و باید  ادامه یابد و سهمیه ها تا حد ممکن اصلاح شود و امیدواریم با عمل به این وعده‌ها وضعیت مناسبی را در آینده داشته باشیم و این طرح در آینده نیز به خوبی انجام شود و این طرح حتما به نفع آینده کشور است.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=301144

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر