6

حمایت مسکو و پکن از طرح پیشنهادی و ضد سوری اتحادیه عرب

  • کد خبر : 30239
  • ۲۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۸

مردم سوریه نیز همانند مردم تونس، مصر و لیبی شایستگی این را دارند که فرصت یکسانی را برای ساهت آینده خود داشته باشند.

وزیر امور خارجه آمریکا در سخنرانی روز گذشته خود در شورای امنیت سازمان ملل به طور تلویحی خواستار حمایت مسکو و پکن از طرح پیشنهادی و ضد سوری اتحادیه عرب در بدنه این شورا شد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، در شرایطی که کشورهای غربی در رویکردهای ضد سوری خود هیچ اشاره ای به فعالیت گروه های تروریستی در سوریه که درصدد ناامن کردن این کشور هستند، نمی کنند،”هیلاری کلینتون” وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته در نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل با حضور “سرگئی لاوروف” وزیر امور خارجه روسیه و سفیر چین در این سازمان، تلویحا خواستار حمایت مسکو و پکن از رویکرد اتحادیه عرب برای حل بحران سیاسی و انسانی در سوریه شد.

در شرایطی که کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل درصدد افزایش فشارها بر مسکو و پکن جهت پایان مخالفت این دو کشور با قطعنامه های ضد سوری این شورا هستند، کلینتون در این باره گفت: ما بر این باوریم که اکنون وقت آن است که تمام کشورها و حتی آن کشورهایی که پیشتر تلاش های ما رو مسدود کرده اند، از رویکرد سیاسی و بشردوستانه ارائه شده از سوی اتحادیه عرب (در قبال سوریه) حمایت کنند.

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به اینکه جامعه بین المللی باید یک صدا و بدون تردید و یا پیش بینی احتیاطی، خواستار توقف کشتار اتباع سوری بی گناه و آغاز انتقال سیاسی در این کشور شوند، اعلام کرد: مردم سوریه نیز همانند مردم تونس، مصر و لیبی شایستگی این را دارند که فرصت یکسانی را برای ساهت آینده خود داشته باشند.

این اظهارات کلینتون در شرایطی گزارش می شود که روسیه به عنوان نزدیک ترین متحد سوریه و چین به عنوان اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل و با داشتن حق وتو، تاکنون دو بار قطعنامه های ضد سوری و غربی این شورا را رد کرده اند و این قطعنامه ها را نامتعادل و تنها با هدف تغییر نظام در سوریه خوانده اند.

اتحادیه عرب اخیرا طرح ضد سوری ارائه کرده است که در آن درخواست برقراری ارتباط با مخالفان سوری و مجوز سازمان ملل برای اعزام نیروهای حافظ صلح به سوریه پیشنهاد شده است؛ طرحی که “یوسف احمد” نماینده دائم سوریه در اتحادیه عرب در واکنش به آن اعلام کرده است که کشورش این طرح را کاملا رد می‌کند و این تصمیم نشان می‌دهد که کار مشترک اعراب به تاراج رفته و اراده اتحادیه عرب درباره سوریه جعلی و دروغ است.

احمد با اشاره به عربستان و قطر تصریح کرده است: این تصمیم دیوانگی و سرخوردگی آن دسته از دولت‌های عربی را نشان می‌دهد که اخیرا در شورای امنیت در راستای جلب حمایت کشورهای خارجی برای دخالت در سوریه و گدایی کردن تحریم‌های بیشتر برای مردم این کشور شکست خوردند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=30239

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر