1

امروز همه دنیا دیدند که آمریکا هیچ حرفی برای گفتن نداشت

  • کد خبر : 30437
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۹

اکنون ایران در جایگاهی قرار دارد که تصمیم گیری در منطقه بدون حضور و نقش ایران ممکن نیست.

فرمانده نیروی دریایی در پایگاه دریایی خرمشهر گفت: اکنون ایران در جایگاهی قرار دارد که تصمیم گیری در منطقه بدون حضور و نقش ایران ممکن نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار دکتر حبیب الله سیاری شامگاه جمعه در مراسم افتتاح نمایشگاه نیروی دریایی در خرمشهر با اشاره به شکست راهبرد سریع عراقی ها در منطقه، یکی از بزرگترین دستاوردهای نیروی دریایی را انجام عملیات مروارید و شکست ۱۰۰در صد نیروی دریایی عراق در این عملیات دانست و اظهار کرد: با پیروزی نیروی دریایی ارتش در عملیات مروارید، شاهرگ اقتصادی عراق و صادرات نفت این کشور از طریق خلیج فارس به طور کامل قطع شد.
وی با اشاره به حضور موثر نیروهای مردمی، بسیج، سپاه و ارتشی در مقاومت بزرگ خرمشهر و آبادان، این مقاومت را نتیجه حضور همه آنها دانست و تاکید کرد: تمامی نیروهای مردمی در مقاومت خرمشهر و آبادان حماسه آفرین بودند و در شکست راهبرد سریع دشمن در جنگ نقش داشتند.

سیاری، فتح یک روزه خرمشهر، فتح سه روزه خوزستان و فتح یک هفته ای تهران را راهبرد سریع عراق در جنگ با ایران عنوان کرد و افزود: مقاومت همه جانبه خرمشهر و نقش نیروی دریایی باعث شکست این راهبرد در جنگ شد.

وی وظیفه مسئولان در راهیان نور را تشریح واقعیات جنگ و بیان وقایع حقیقی مقاومت خرمشهر و آبادان دانست و تاکید کرد: جوانان ما که به راهیان نور می آیند باید بدانند که برای حفظ این مناطق و دفاع از آن خون های بسیاری ریخته شده است.

فرمانده نیروی دریایی کشور با اشاره به حضور اقشار جوان در راهیان نور افزود: ما باید در راهیان نور جایگاه امروز خودمان را با دوران جنگ تحمیلی و حتی پیش از انقلاب مقایسه کنیم. باید نشان بدهیم که ما در جنگ در چه وضعیت و با چه امکاناتی جنگیدیم و کشور را حفظ کردیم و اکنون در چه جایگاهی در جهان قرار داریم.

سیاری با اشاره به اقتدار سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان، پیروزهای فعلی کشور را تا جایی دانست که همواره در تمام رسانه های دنیا به دلیل تاثیر گذاری ایران در تحولات جهانی، اخبار مربوط به کشور در صدر رسانه ها قرار دارد.

وی افزود: اکنون ایران در جایگاهی قرار دارد که تصمیم گیری در منطقه بدون حضور و نقش ایران ممکن نیست.

دریادار سیاری، دفاع مقدس را عامل جهش در پیشرفت و توسعه کشور دانست و عنوان کرد: امروز همه دنیا دیدند که با حضور زیردریاییهای ارتش در دریای سرخ، آمریکا هیچ حرفی برای گفتن نداشت.

فرمانده نیروی دریایی کشور در آخر با تجلیل از خون شهدای نیروی دریایی و مجاهدت این نیرو در جنگ تحمیلی اشاره ای به رشادت فرزندان این خاک در نیروی دریایی در خلال جنگ جهانی دوم کرد و افزود: در شهریور۱۳۲۰ با حمله غافلگیرانه متفقین، شهید دریادار بایندور و افسران رشید نیروی دریایی ایران در ناوهای ببر و پلنگ مقاومت جانانه ای از خود نشان دادند و سرانجام دریادار بایندور به همراه ۶۰۰ نفر از اعضای نیروی دریایی به شهادت رسیدند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=30437

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. پژوهشگر انقلاب
    http://jomhourieslami.blogfa.com/post/13
    تصاویر حسین الله کرم دوران دفاع مقدس

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر