2

تشکیل جلسه رژیم صهیونیستی در یک پناهگاه زیرزمینی ضد حملات هسته‌یی در تپه‌های قدس

  • کد خبر : 3066
  • ۰۲ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۰

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که کابینه این رژیم در جریان تمرین دفاع مدنی برای اولین‌بار در یک پناهگاه زیرزمینی ضد حملات هسته‌یی در تپه‌های قدس و در مکانی اعلام نشده، تشکیل جلسه داده است. افق – شبکه خبری العالم، بنا به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، این پناهگاه در سال‌های اخیر ساخته شده و مجهز به […]

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که کابینه این رژیم در جریان تمرین دفاع مدنی برای اولین‌بار در یک پناهگاه زیرزمینی ضد حملات هسته‌یی در تپه‌های قدس و در مکانی اعلام نشده، تشکیل جلسه داده است.

افق – شبکه خبری العالم، بنا به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، این پناهگاه در سال‌های اخیر ساخته شده و مجهز به سیستم‌های ارتباطاتی و دفاع موشکی است.

براساس این گزارش، روز سه‌شنبه به وزیران رژیم صهیونیستی اطلاع داده شد که باید در این تمرین دفاعی موسوم به ” نقطه تحول ۵ ” شرکت کنند و به طور منظم و بدون تلفن همراه خود، به داخل پناهگاه بروند.

رزمایش “نقطه تحول ۵ ” از روز یک‌شنبه این هفته آغاز شده و تا روز جمعه ادامه دارد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند آژیرهای خطر صبح چهارشنبه و در خلال تمرین‌های دفاعی گسترده در رزمایش “نقطه تحول ۵ ” به مدت یک و نیم دقیقه در همه مناطق اراضی اشغالی به صدا درآمد.

بنا به این گزارش‌ها، از صهیونیست‌ها خواسته شده به پناهگاه‌های عمومی یا اتاق‌های مخصوص حفاظت از آنان در منازل یا محل‌های کارشان و یا مدارس و مهدکودک‌ها بروند و حداقل به مدت ۱۰ دقیقه درآن جا بمانند.

در این گزارش‌ها گفته شده که هنگام به صدا درآمدن آژیرهای خطر، اعضا و کارکنان کنیسه (پارلمان) اسراییل به پناهگاه مخصوصی که برای آنان ساخته شده رفتند.

“نقطه تحول۵” پنجمین تمرین دفاعی از این نوع پس از تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان در تابستان سال ۲۰۰۶ به شمار می‌رود که طی آن حدود ۳۰۰ هزار اسراییلی از بیم موشک‌های شلیک شده از طرف حزب الله به سرزمین‌های اشغالی، از این مناطق فرار کردند.

غروب چهارشنبه نیز آژیرهای خطر در همه مناطق سرزمین‌های اشغالی به صدا درآمد و صهیونیست‌ها از طریق شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی، تلفن همراه و پیام کوتاه از این امر مطلع شده و به پناهگاه رفتند.

متان ولنایی ـ وزیر امور دفاع مدنی (جبهه داخلی) رژیم صهیونیستی ـ درجمع خبرنگاران گفت: این مهم‌ترین تمرین دفاع مدنی در جهان به شمار می‌رود.

ژنرال ایال ایزنبرگ ـ فرمانده دفاع مدنی رژیم صهیونیستی ـ درگفت‌وگو با رادیو سراسری رژیم صهیونیستی، خاطرنشان کرد: سناریوی شلیک صدها موشک به اسراییل در روزهای اول درگیری مسلحانه را مورد توجه قرار داده‌ایم.

او افزود: هدف ما بهبود وضعیت هماهنگی در شرایط فوق‌العاده در سطح محلی و نظامی است.

ارتش، پلیس، نیروهای آتش‌نشانی و کارکنان بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی نیز در رزمایش “نقطه تحول ۵ ” شرکت دارند.

از جمله سناریوهای احتمالی در این رزمایش، رویارویی با حملات گسترده موشکی است که ممکن است تل‌آویو و تاسیسات به اصطلاح استراتژیک این رژیم مانند کارخانه‌ها و ایستگاه‌های تولید برق و توزیع آب را هدف قرار دهند.

در این رزمایش هم‌چنین شرایط سقوط جنگنده‌ها در مناطق مسکونی و کمک‌رسانی به مسافران اتوبوسی که با یک کامیون حامل مواد شیمیایی یا سمی برخورد کرده است، مورد تمرین قرار می‌گیرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3066

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر