3

سوریه از سوی قدرت ها و صهیونیست جهانی در معرض توطئه بزرگی قرار دارد

  • کد خبر : 10170
  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۰

هریک از اعضای این هیات که متشکل از ۲۳ نفر از شخصیت های سیاسی، دانشمندان و پژوهشگران اجتماعی هستند، در اظهاراتی که روز یکشنبه در خبرگزاری سوریه (سانا) منتشر شد، بر ضرورت تقویت دوستی با سوریه برای گذر از تحولات مهم اخیر این کشور تاکید کردند. خبرگزاری سوریه نوشت: اعضای هیات یاد شده اعلام کردند […]

هریک از اعضای این هیات که متشکل از ۲۳ نفر از شخصیت های سیاسی، دانشمندان و پژوهشگران اجتماعی هستند، در اظهاراتی که روز یکشنبه در خبرگزاری سوریه (سانا) منتشر شد، بر ضرورت تقویت دوستی با سوریه برای گذر از تحولات مهم اخیر این کشور تاکید کردند.
خبرگزاری سوریه نوشت: اعضای هیات یاد شده اعلام کردند آنچه که امروز در خانه های مردم سوریه رخ می دهد گویا در خانه های آنان در روسیه اتفاق می افتد و آنان آماده ارائه حمایت بیشتر از ملت سوریه در این لحظات تاریخی هستند.
در همین حال منابع سوری گزارش می دهند که در ادامه برگزاری برنامه های حمایت آمیز از اصلاحات در سوریه به رهبری بشار اسد رییس جمهوری این کشور، هزاران نفر از مردم سوریه در میدان ‘حجاز’ دمشق در تایید روند اصلاحات فراگیر راهپیمایی و تجمع کرده اند.
در این تجمع مردم سوریه هرگونه مداخله خارجی در امور داخلی کشورشان به منظور متزلزل کردن ثبات و امنیت آن را رد کردند.
این گزارش می افزاید: مردم سوریه همچنین از اقدام برخی از مقام های کشورهای خارجی که به نام آنان سخن می گویند، انتقاد و اعلام کردند که ملت سوریه در طول تاریخ آزاد بوده و هرگز در برابر بیگانگان و دستورات آنها تسلیم نخواهند شد.
به گزارش این منبع سوری شرکت کنندگان در راهپیمایی همچنین بر حمایت از ارتش و نیروهای امنیتی کشورشان، حفظ اموال دولتی و خصوصی و مقابله با گروه های مسلح تاکید و توطئه ها علیه سوریه را رد کردند.
یک گروه از جوانان مستقل سوری نیز با برگزاری همایشی با عنوان ‘سوریه به خیر است’ برای شناساندن واقعیت های تحولات کنونی این کشور تبادل نظر کردند.
برگزار کنندگان این همایش که در آن حدود ۲۵۰ شخصیت عربی و خارجی حضور داشته اند، اعلام کردند: آنان از امروز (یکشنبه) برای اطلاع دقیق تر از وقایع سوریه به نقاط مختلف این کشور سفر و با گروه های مردمی و سیاسی دیدار و گفت و گو می کنند. آنان معتقدند که سفر شخصیت های عربی و خارجی موجب می شود تا دروغ پراکنی های برخی شبکه های مغرض خبری علیه سوریه فاش شود.
در همین حال عشیره ‘بوسلامه’ از استان ‘حسکه’ در شمال شرق سوریه نیز حمایت خود را از روند اصلاحات اسد و مقابله با اقدامات قدرت های غربی و صهیونیست جهانی اعلام کرد.
عشیره مزبور با صدور بیانیه ای، اقدامات برخی شبکه های مغرض ماهواره ای برای تحریک مردم برای ایجاد فتنه و آشوب در سوریه و اجرای نقشه های آشکار رژیم صهیونیستی برای هدف قرار دادن مواضع ملی و میهنی سوریه را محکوم کرد.
خبر دیگر در ارتباط با تحولات اخیر سوریه این که نیروهای امنیتی این کشور در ادامه کشف و ضبط سلاح و مهمات از افراد مسلح موفق شدند تا در یک هفته اخیر برای دومین بار مقدار زیادی اسلحه و مهمات در منطقه ‘رمل جنوبی’ در شهر ساحلی ‘لاذقیه’ در غرب سوریه کشف کنند.
کشف مزبور شامل انواع سلاح جنگی و کمری، نارنجک دستی، تفنگ های شکاری، دینامیت و مقدار زیادی لباس های نظامی و ارتش، مواد اولیه ساخت بمب و مواد منفجره است.
هفته گذشته رمل جنوبی شاهد درگیری نیروهای دولتی سوریه با افراد مسلح بود که این درگیری ها در پی ایجاد ناامنی در این منطقه از سوی افراد مسلح آغاز شد و پس از چند روز نیروهای دولتی موفق شدند تا بر منطقه رمل جنوبی تسلط یابند.
منابع مسئول سوری نیز امروز اعلام کردند که شمار زیادی از افراد مسلح و سرکرده آنان را در شهر ‘حمص’ در مرکز سوریه و منطقه ‘رستن’ از توابع این استان دستگیر کرده اند.
این منابع تاکید کردند که با دستگیری شمار بیشتری از افراد مسلح در حمص، اوضاع این شهر رو به بهبودی است و افراد دستگیر شده برای محاکمه به دمشق فرستاده می شوند.
آنان تاکید کردند که شهر حمص به عنوان انبار اصلی و مرکزی سلاح و مهمات افراد مسلح است که بزودی با کشف و ضبط آنها و دستگیری افراد مسلح، پاکسازی خواهد شد.
گزارش می افزاید: در همین حال برخی از هکرهای سوری نیز به پایگاه های ‘محمد سعید رمضان البوطی’ پژوهشگر اسلامی سوری حمله کرده و پیام های توهین آمیزی علیه وی منتشر کردند.
این هکرها نتوانستند به صفحه مخصوص فتواهای البوطی وارد شوند.
البوطی روحانی سنی سوری از حامیان نظام این کشور و رییس جمهوری سوریه است و در ماه های اخیر مواضع محکمی در حمایت از روند اصلاحات در سوریه اتخاذ کرده است.
سوریه از اواخر اسفند ماه سال گذشته شاهد برخی اعتراضات و ناآرامی ها در بعضی از شهرهای این کشور است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=10170

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر