3

راه ارتباطی ۵۰۰ روستای سیستان و بلوچستان بسته شد

  • کد خبر : 306785
  • ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸

مدیرکل دفتر مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: راه ارتباط ۵۰۰ روستای استان از روز گذشته تاکنون براثر سیلاب بسته شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: راه ارتباط ۵۰۰ روستای استان از روز گذشته تاکنون براثر سیلاب بسته شده است.

سیل

به گزارش افق آنلاین ، عباسعلی ارجمندی افزود: بسته شدن ۲۶ محور ارتباطی، قطع شدن برق ۱۳۰ روستا در مناطق مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان و از مدار خارج شدن شبکه توزیع آب آشامیدنی ۱۰۰ روستا از جمله خسارت‌های سیل ۲ روز اخیر در استان بوده است.

وی اضافه کرد: آسیب شدید به بخش کشاورزی از جمله باغ‌های موز و مزارع در شهرستان‌های کنارک، چابهار و دلگان،  قطع شبکه ارتباط تلفن در شهرستان‌های نیکشهر، فنوج، بخش‌هایی از دلگان، سرباز، کنارک و قصرقند از دیگرخسارت‌های سیل ۲ روز اخیر در استان بوده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران سیستان و بلوچستان بیان کرد: در جریان سیلاب اخیر بیش‌ از ۲۰ هزار واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان دچار خسارت ۲۰ تا ۱۰۰ درصد شدند.

وی اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده اقداماتی به منظور کاهش میزان آسیب‌های احتمالی ۳۰ تیم راهداری در حوزه شمال با ۱۰۰ خودروی سبک و سنگین، ۱۵ تیم راهداری در حوزه جنوب ۱۰۷ دستگاه خودرو، ۹۲ تیم امدادی هلال احمر، ۱۸۴ تیم عملیاتی برق، ۲۰ تیم رفع اتفاقات آب در مناطق روستایی و ۱۵ تیم عملیاتی رفع اتفاقات آب در مناطق شهری در آماده باش کامل بودند و بلافاصله به خدمت رسانی پرداختند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران سیستان و بلوچستان بیان کرد: همچنین ۲۷۴ نیروی اورژانس با ۷۳ دستگاه آمبولانس، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد نیز در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان درحال خدمات رسانی به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان هستند. همچنین در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر و زابل نیز به ترتیب ۷۷ پایگاه اورژانس و ۲۰ پایگاه اورژانس در آماده باش درآمدند و درحال خدمات‌رسانی در نقاط حادثه دیده هستند.

ارجمندی از نجات هزار نفر از مردم گرفتار سیلاب سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: ۲۰۰ خودروی گرفتار سیلاب در این مدت توسط نیروهای امدادی از داخل سیلاب رها سازی شدند. همانطور که انتظار می‌رفت سامانه بارشی فراگیر اکثر نقاط این استان را در برگرفت و بارش‌های قابلی توجهی در پی داشت.

وی افزود: بیشینه بارندگی‌ها با میزان ۱۸۶ میلی‌متر از ایستگاه «دستگرد» از توابع نیکشهر گزارش شده و به دلیل قطع بسترهای ارتباطی این شهرستان میزان بارش‌های بعدازظهر و دیشب این ایستگاه هنوز دریافت نشده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=306785

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر