2

رئیس شورای سیاست‌گذاری:”تشکر از رهبری باید در میدان عمل دنبال شود”

  • کد خبر : 31084
  • ۱۱ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۲

قضاوت شعبه‌ای از ولایت است و از آنجا که با جان، عرض و حقوق مردم سر و کار دارد بسیار حساس است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: آنچه که قلب رهبر دلسوز و مدبر ما را خشنود می‌کند این است که مسئولان نسبت به بحث سرمایه‌های ملی و تولید ملی توجه بیشتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدرضا تقوی در سخنان پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری گفت: از رهبر فرزانه انقلاب به خاطر نامگذاری سال جاری که بسیار هوشمندانه و مدبرانه انتخاب شده است باید تشکر کرد.

وی با بیان اینکه “تشکر از رهبری باید در میدان عمل دنبال شود”، تصریح کرد: شعار دادن، تبلیغ کردن، پلاکارد نوشتن و مطالبی را بر زبان جاری کردن خوب است و من نمی‌خواهم اینگونه برنامه‌ها را نادیده بگیرم اما آنچه که قلب رهبر دلسوز و مدبر ما را خشنود می‌کند این است که مسئولان نسبت به سرمایه‌های ملی و تولید ملی توجه بیشتری داشته باشند و سعی کنند از همه ظرفیت‌ها استفاده ببرند و در پایان سال گزارش خوبی از عملکردها ارائه کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در ادامه سخنان خود به توصیف مشی و سلوک امام علی (ع) پرداخت و با بیان اینکه “زندگی ایشان فصل‌های بسیاری دارد”، عبادت، جهاد و مجاهدت، زمامداری، سیاست،‌ تربیت، زهد، ریاضت، داوری و قضاوت را از جمله این فصل‌ها بر شمرد.

تقوی خاطرنشان کرد: بحث داوری و قضاوت در فرهنگ و معارف دینی و بویژه فقه اسلامی بحث بسیار مهمی است و یکی از رسالت‌های امام علی (ع) از آغاز دوران جوانی بوده است و ایشان توجه ویژه‌ای در این راه داشتند.

وی با تاکید بر اینکه “علی‌(ع) هیچگاه از داوری و قضاوت فاصله نگرفتند”،‌ اظهار کرد: قضاوت شعبه‌ای از ولایت است و از آنجا که با جان، عرض و حقوق مردم سر و کار دارد بسیار حساس است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در پایان خاطرنشان کرد: خطا و اشتباه کسی که بر مسند قضاوت می‌نشیند بسیار بیشتر از دیگران است و کسی که پست قضاوت را قبول کند مثل کسی است که بدون کارد سر خود را ببرد و این نشان‌دهنده سختی کار یک قاضی است؛ اگرچه ارزش کار قضاوت بسیار بالاست و آن‌کس که به حق حکم می‌کند از ارزش والایی برخوردار است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=31084

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر