2

وزیر راه: عبور و مرور در محور‌های منتهی به رشت برقرار شده است

  • کد خبر : 311201
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۷

وزیر راه و شهرسازی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر و فرماندار خلخال در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به بررسی آخرین اقدامات در مناطق درگیر برف و کولاک پرداختند.

وزیر راه:

به گزارش افق انلاین ، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، حامد سجادی معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر و فریدون بابایی فرماندار خلخال امشب ۲۳ بهمن ماه با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به بررسی آخرین اقدامات در مناطق درگیر برف و کولاک پرداختند.

اسلامی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه راه‌های شرق استان گیلان بیشترین تاثیر را از بارش برف داشتند گفت: دسترسی به دو راه فومن و سراوان به دلیل حجم سنگین بارش ظرف چند ساعت دچار اختلال شد لذا این دو منطقه تحت تاثیر کولاک و برف شدید قرار گرفت به گونه‌ای که راهبندان در مقطع ۳۰ کیلومتری صورت گرفت.

او با اشاره به اینکه عبور و مرور برقرار شده است و تا صبح لاین دیگری را بازگشایی خواهیم کرد افزود: بخشی از راهداران به راه‌های فرعی و روستایی ورود پیدا کردند لذا از فردا صبح با شدت بیشتری کار دنبال خواهد شد به گونه‌ای که همه اکیپ‌های راهداری در صحنه حضور دارند.

اسلامی با اشاره به کاهش دما و طوفانی که در این منطقه رخ داد تصریح کرد: سرعت طوفان از پنجاه کیلومتر در ساعت تا ۷۶ کیلومتر در ساعت تجاوز می‌کرد لذا با مشکل عدم دید روبه رو بودیم به طوری که این موضوع خود به خود موجب توقف عبور و مرور می‌شد.

او ادامه داد: در روز ۱۹ بهمن ماه ۹ هزار تردد، در روز ۲۰ بهمن ماه ۱۱ هزار و در ۲۱ بهمن ماه که با بحران طوفان و کاهش دما و برف سنگین مواجه بودیم بیش از ۱۴۶۰۰ خودرو تردد از قزوین به رشت داشتند.

اسلامی با اشاره به اینکه تا صبح فردا همه شریان‌های اصلی استان گیلان بازگشایی می‌شود عنوان کرد: تلاش می‌کنیم تا چهار روز دیگر راه‌های روستایی نیز بازگشایی شود، سرنشین‌های خودرو‌ها با عدم همراه داشتن تجهیزات زمستانی روبه‌رو بودند به طوری که این موضوع موجب بروز مشکلات و در مضیقه ماندن مردم شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه راه‌های دسترسی به لنگرود باز است خاطر نشان کرد: در حال برطرف کردن مشکل برق لنگرود هستیم لذا همکاران به صورت دو یا سه شیفته در حال فعالیت هستند تا راه‌ها بازگشایی شود، استان گیلان ۱۰ هزار کیلومتر راه دارد که ۹ هزار کیلومتر آن فرعی و روستایی است، پراکندگی راه‌های روستایی و فرعی شرایط خاص خود را دارد.

محمد حسن متولی زاده با اشاره به اینکه بارش سنگین برف و کولاک سبب بروز آسیب جدی به شبکه برق ۱۱ شهر وشهرستان در استان گیلان شد افزود: در این استان یک میلیون و ۴۵۰ هزار مشترک برق ساکن هستند که در بارش‌های اخیر برق ۲۵۰ هزار مشترک گیلانی قطع شد که هم اکنون ۷۰ درصد این مشترکین برق دار شده اند، صبح امروز با مساعد شدن هوا بالگرد این شرکت به منطقه اعزام و گروه‌های عملیاتی مشکلات ایجاد شده در شبکه‌های اصلی را شناسایی کردند.

مدیرعامل توانیر افزود: اگر مردم به میزان حدود ۱۰ درصد از مصرف گاز خود را کاهش دهند عملاً امیدوارم مشکلی پیش نیاید و شرمنده مردم نشویم لذا از مردم خواهش می‌کنیم به دلیل حفظ ایمنی خود از نزدیک شدن به سیستم‌های برق خودداری کنند.

متولی زاده افزود: مشکل عمده گروه‌های عملیاتی و شناسایی همچنان مسدود بودن راه‌های دسترسی است و در صورتی که این مشکل رفع شود، سرعت برق رسانی افزایش خواهد یافت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=311201

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر