2

بازار خودرو همچنان در شوک خودروسازان

  • کد خبر : 31604
  • ۲۰ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۸

ایران خودرویی ها به صورت غیر قانونی قیمت های خود را بالا بردند و برای خودروهای پر تقاضا قیمت های جدیدی را به نمایندگی ها اعلام کردند.

این روزها بازار خودرو به حدی با چالش مواجه شده که تاکنون مصداق آن در هیچ سالی رخ نداده است.خودروسازان بر افزایش قیمت اصرار دارند ،دولتی ها حرف از ثبات قیمت می زنند و مردم نیز خواهان کاهش قیمت خودرو هستند.

این روزها بازار خودرو به حدی با چالش مواجه شده که تاکنون مصداق آن در هیچ سالی رخ نداده است.خودروسازان بر افزایش قیمت اصرار دارند ،دولتی ها حرف از ثبات قیمت می زنند و مردم نیز خواهان کاهش قیمت خودرو هستند.

در این میان خودروسازان برنده میدان شده اند، چرا که بدون مجوز دولت قیمت ها را بیش از ۱۰ درصد بالا بردند.

سایپایی ها هم تا اطلاع ثانوی فروش خود را بسته اند و منتظر افزایش قیمت توسط سازمان حمایت هستند.

طی روزهای اخیر چندین بار با نمایندگی های سایپا تماس گرفتیم تا از وضعیت خرید و فروش خودرو مطلع شویم اما هر بار اعلام شد که برای هیچ خودرویی ثبت نام صورت نمی گیرد.

آنها پیش بینی کردند که قیمت خودرو های پراید بین ۱۲۰ تا ۲۲۰ هزار تومان افزایش پیدا می کند.

مهم تر آنکه خودرو های که در سال گذشته ثبت نام آنها صورت گرفته قرار است ۱۲۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

مسولان نمایندگی این افزایش را در بحث بیمه اعلام و اظهار کردند از آنجا که نرخ بیمه افزایش یافته قیمت پراید تا ۱۲۰ هزار تومان بالا رفته است .

اما سال گذشته قیمت بیمه ها افزایش یافته بود و قیمت خودروهایی که در اسفند سال ۹۰ ثبت نام شده اند، با لحاظ شدن نرخ بیمه جدید بود.

با پیگیری های خبرنگار مشرق مشخص شد که ۱۲۰ هزار تومان افزایش ربطی به نرخ بیمه ندارد و به صورت موقتی نمایندگی ها بر قیمت ها افزودند .

در نهایت امر باید گفت که نمایندگی سایپا اعلام کرد که پرداخت پول به حساب سایپا به منزله تحویل خودرو نیست بلکه در روزهای اینده قیمت نهایی مشخص خواهد شد.

اما ایران خودرویی ها به صورت غیر قانونی قیمت های خود را بالا بردند و برای خودروهای پر تقاضا قیمت های جدیدی را به نمایندگی ها اعلام کردند.

در قیمتهای جدید خودرو های چون ۲۰۷،گراند ویتارا و ۲۰۶ تیپ ۵ و خیلی دیگر از خودرو ها قید نشده است.

اما قیمت های ارسال شده که هم اکنون توسط نمایندگی ها به اجرا گذاشته است به شرح زیر است.
قیمت هر دستگاه تندر۹۰ فول ۱۷ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ۲ حدود ۱۶ میلیون و ۱۸۷ هزار تومان، پژو ۲۰۶ صندوق دار مدل V8 معادل ۱۸ میلیون و ۹۰۹ هزار تومان تعیین شده است.

همچنین قیمت هر دستگاه پرشیا بنزینی ۱۹ میلیون و ۱۴۲ هزار تومان، پژو ۴۰۵ معادل ۱۴ میلیون و ۹۲۲ هزار تومان تعیین شده است.

در مورد سمند EF7 بنزینی هم می‌توان به قیمت ۱۷ میلیون و ۱۲۵ هزار تومانی این خودرو اشاره کرد.

قیمت هر دستگاه سمند ELX نیز ۱۹ میلیون و ۴۲۱ هزار تومان و قیمت سمند معمولی نیز ۱۴ میلیون ۵۶۷ هزار تومان تعیین شده است.

شنیده ها حکایت از آن دارد که خودرو گراند ویتارا که تا قبل از آغاز سال جدید به ۶۳ میلیون تومان در سطح بازار ،به فروش می رسید قرار است توسط ایران خودرو در سال جدید از قیمت ۴۴ میلیون تومان فراتر رفته و به حدود ۶۰ میلیون تومان برسد.

اما بازار خودرو هنوز از قیمت های جدید تاثیر چندانی نگرفته است، اما پیش بینی کارشناسان بازار این است که به زودی تغییرات کارخانه بر بازار اثر منفی بگذارد.

اما نکته مهم این می باشد که به رغم پیگیری های متعدد ،سازمان حمایت هیچ واکنشی نشان نداد و از ارایه هر گونه اظهار نظری خودداری کرد.

خودرو سازان هم تمایلی به مصاحبه ندارند و می گویند که وزیر صنعت ،معدن و تجارت در دیدار نوروزی با خودرو سازان افزایش قیمت در حد معقول را تایید کرده است ،به همین علت سازمان حمایت مخالفتی با رشد قیمت ها ندارد اما در عین حال باید شفاف سازی شود که این مجوز افزایش قیمت که مورد تایید معاون اول رییس جمهور نیست تا چه حد مجاز است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=31604

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر