2

افزایش سه برابری قیمت ادوات کشاورزی بی عدالتی است

  • کد خبر : 316936
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۴

وی ادامه داد: نمی دانم چرا وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی در خواب هستند؟ نمی دانم چرا پیگیری نمی کنند،کشاورز تاجر و بازاری نیست و کشاورز بازرگان نیست؛ کشاورز ،کشاورز است.تنها دارایی اش مسکن روستایی ،مزارع و زمین های کشاورزی است که آن هم افتخارش نصیب دولت ها می شود.

به گزارش خبرنگار افق؛ احمد بیگدلی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۲۵ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن عرض سلام و درود به روح شهدا و امام شهدا (ره) و آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری همچنین سلام درود به مردم کشورمان و حوزه انتخابیه خدابنده  نطق خود را قرائت کرد.

نماینده مردم خدابنده درمجلس شورای اسلامی، افزود:از تمامی مسئولان و مدیران اجرایی استان و شهرستان و ائمه جمعه، فرمانداران، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیاسیون شریف شهرستان خدابنده که در طی این دوره اتحاد، انسجام و وحدت مثال زدنی با تمام توان در پیشرفت و توسعه استان زنجان و شهرستان خدابنده تلاش و همراهی کرده اند، تشکر می کنم.

وی افزود:بدون همراهی،کمک و مشاوره طی کردن این مسیر دشوار بود و مطمئنا نمی توانستیم در ارتقاء بیمارستان ۹۰ تختخوابی و ۱۷۰ تختخوابی ،پروژه های کلان حوزه بهداشت و احداث بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی، احداث حدود ۳۵ کیلومتر از باند جاده سلطانیه- قیدار، احداث حدود ۱۵ مدرسه جدید التاسیس و تکمیل مدارس نیمه تمام، گازرسانی به ۱۵۰ روستا، جابه جایی حدود ۳ هزار تیر برق در موانع طرح های هادی روستایی، تخصیص بودجه به طرح های عمرانی روستایی بنیاد مسکن، اصلاح قانون پذیره انتقال و پذیره اولیه اوقاف، احداث گاوداری ۶هزار رأسی، احداث سالن و زمین چمن ورزشی و راه های روستایی و بیشترین روکش آسفالت روستایی، ساماندهی مزارهای شهدا و خدمت رسانی به ایثارگران، موفق شویم.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با تشکر از استانداران سابق و فعلی، بدون همکاری استانداران سابق و استاندار فعلی و نماینده ولی فقیه در استان “آیت الله خاتمی “و مسئولان نظامی و انتظامی ایجاد امنیت و آرامش کامل در استان بدون تنش و آشوب در حوادث اخیر و گذشته،انجام پذیر نمی شد.

افزایش سه برابری قیمت ادوات کشاورزی بی عدالتی است

این نماینده مردم در مجلس دهم مطرح کرد: می خواهم درباره رنج ها و زحمت ها و دست های پینه بسته و رنجور کشاورزان صحبت کنم که با تمام توان در خودکفایی کشاورزی و بی نیاز شدن کشور از واردات محصولات کشاورزی مانند گندم تلاش می کنند، اما افتخار این خودکفایی نصیب دولت ها می شود و خستگی و رنجور بودن آن نصیب کشاورزان می شود.

وی ادامه داد:در طی سال فقط درصد بسیار ناچیزی برای خرید تضمینی گندم نصیب کشاورزان می شود؛ اما بی عدالتی در حق آن ها می شود، مانند افزایش سه برابری قیمت ادوات کشاورزی که اکثر ادوات هم تولید داخل است آن هم با هزاران منت. دیگر ادوات کشاورزی هم به همین منوال است. بانک ها هم متاسفانه قانون را رعایت نمی کنند و کشاورزی که می خواهد وام آن هم با درصد بالا بگیرد،اجبار به ارائه سند شهری می کند.

وی ادامه داد: نمی دانم چرا وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی در خواب هستند؟ نمی دانم چرا پیگیری نمی کنند،کشاورز تاجر و بازاری نیست و کشاورز بازرگان نیست؛ کشاورز ،کشاورز است.تنها دارایی اش مسکن روستایی ،مزارع و زمین های کشاورزی است که آن هم افتخارش نصیب دولت ها می شود.

بیگدلی ادامه داد: از سمت دیگر وزارت نیرو با فشار حداکثری به کشاورزان  بیشترین و محکم ترین موانع در مسیر خودکفایی تولید را ایجاد می کند، با نگاه های امنیتی نمی شود با کشاورزان رفتار کرد، هم چاه های کشاورزی بزینه رودی ها را مسدود کنند؛ هم حقآبه کشاورز سجاسی و گرمابی را ندهند، هم کشاورزی که طبق قانون زمین زراعی را به خارج از اراضی آبخور انتقال می دهد،اندازه تمام سود یک دهه جریمه اش کنند، اما بعد از سال های سال تخصیص آب از سد تالوار را متوقف کرده و در مورد احداث سد سهروردی اقدام نکنند.

وی مطرح کرد: ای کاش سران قوا به جای افزایش ناگهانی قیمت بنزین که این همه صدمات جانی و مالی برای مملکت داشت؛یک مصوبه برای واقعی کردن قیمت محصولات کشاورزی انجام می دادند و کشاورز را هم خودکفا می کردند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: نمی دانم چرا وقتی خودروی ایرانی مخصوصا پراید که به ارابه مرگ جاده های غیراستاندارد تبدیل شده است ۱۰ میلیون افزایش قیمت پیدا می کند؛ ساعت ها در صداو سیما کارشناسان درباره اش بحث می کنند،اما چرا برای صدا و سیما مشکلات کشاورزان مهم نیست مگر صداوسیما قرار نیست ملی باشد؟در خدمت تمامی مردم و مشکلات و مطالبات مردم باشد نه قشر خاص؟کاش یک بار هم درباره افزایش ادوات کشاورزی،تراکتور و قیمت نجومی کمباین،افزایش شدید نهاده های کشاورزی کود کشاورزی و عدم تحویل به موقع ادوات کشاورزی،صدا و سیما برنامه می ساخت و یک بار کشاورز هم برایش مهم بود نه قشر خاص که این امر باعث نارضایتی مردم شده است.

آنسوی انقلاب اسلامی  چیزی جز خرابی و استیلای تحقیرآمیز بیگانگان و تجزیه نیست

بیگدلی مطرح کرد: انقلاب ما، انقلاب مظلومان پابرهنگان بود و انقلابی است که باعث مقدمات ظهور حضرت مهدی(عج) می باشد و هیچ دشمن و سلطنت طلبی نمی تواند به انقلاب ما لطمه بزند،چون انقلاب ما و مملکت ما صاحب دارد و صاحبش نگه دار این مملکت و انقلاب است،اما پایداری و بالندگی جمهوری اسلامی در گرو اصلاحات جدی در رویکردها و نحوه ارتباط مسئولان با مردم و نحوه ی برخورد با مشکلات و مطالبات مردم است.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مطمئنا آن سوی ایران اسلامی مسیری غیر از مسیر جمهوری اسلامی،مسیر درست دیگری وجود ندارد؛زیرا آن سوی جمهوری اسلامی نظام دموکرات به معنای واقعی نخواهد بود.نباید فریب رانده شدگان انقلاب که به دنبال سوغات دروغین دموکراسی و آزادی دروغین برای مردم هستند را بخوریم. آنسوی انقلاب اسلامی که آرزو و خواسته معارضان است چیزی جز خرابی و خشونت و ایجاد استیلای تحقیرآمیز بیگانگان و عوامل آن ها و تجزیه و جدایی نیست.

عضوکمیسیون اجتماعی مجلس در پایان خطاب به هیئت رئیسه مجلس مطرح کرد: هیات رئیسه محترم و رئیس محترم مجلس، ۸۰۰ ساعت کاری در مجلس برای تدوین و  اصلاح لایحه قانون مدیریت خدمات کشوری که در درون اصلاح این قانون مشکلات بسیاری از کارمندان مانند قراردادی ها، بازنشستگان،حقوق های نامتعارف،ساعت کاری نامنظم، نحوه ارتباط دولت با مستخدمین و بسیاری از مشکلات و فساد اداری ناشی از قانون ناقص ،در مجلس وقت گذاشته شد. به عنوان سخنگوی کمیسیون مشترک در هیات رئیسه می خواهم گزارش کمیسیون را معطل نگذاشته و برای مطرح شدن و تصویب در صحن اقدام کند تا امید کارمندان از بین نرود./

خبرنگار: میرعلی محمد میربابایی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=316936

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر