2

سناتور مورفی: ما ملتی شکست خورده ایم

  • کد خبر : 322638
  • ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰:۲۸

سناتور دموکرات کنتیکت: ما ملتی شکست خورده ایم که نتوانستیم به چیزی فراتر از رنگ پوست بیاندیشیم و جامعه‌ای بسازیم که بتواند به سوی برابری گام بردارد. 

سناتور دموکرات کنتیکت: ما ملتی شکست خورده ایم که نتوانستیم به چیزی فراتر از رنگ پوست بیاندیشیم و جامعه‌ای بسازیم که بتواند به سوی برابری گام بردارد.

به گزارش افق انلاین ، نماینده‌ی دموکرات ایالت کنتیکت در مجلس سنای آمریکا با اشاره به ناآرامی‌های چند روز گذشته در این کشور که در واکنش به کشته شدن یک سیاهپوست دیگر به دست پلیس و در اعتراض به بی عدالتی و نابرابری ریشه دار و دیرینه در آمریکا در جریان است گفت: «ما ملتی شکست خورده ایم که نتوانستیم به چیزی فراتر از رنگ پوست بیاندیشیم و جامعه‌ای بسازیم که بتواند به سوی برابری گام بردارد.»

سناتور کریس مورفی در ویدیویی که در حساب شخصی خود در توئیتر منتشر کرده تلاش می‌کند ریشه‌های تبعیض نژادی را برای مردم آمریکا یادآوری نماید و به آنان هشدار می‌دهد در انتخابی که پیش رو دارند بسیار دقیق عمل کنند.
سناتور مورفی می‌گوید: «شبی واقعا طولانی را پشت سر گذاشتم؛ فکر می‌کنم بسیاری از ما امشب به فکر فرو رفته باشیم. خودم داشتم به آن‌هایی فکر می‌کردم که سن و سالی از ایشان گذشته و رویداد‌های سال ۱۹۶۷ را به خاطر دارند. افرادی که شاید بسیاری از رخداد‌هایی که امشب اتفاق افتاد برای شان آشنا بود. هیاهویی که با استیلای وحشیانه‌ی سفیدپوستان آمریکایی بر سیاهپوستان بوجود آمده و به تدریج از شهری به شهر دیگر به خشونت دامن زده است.»
وی افزود: «مطالب بسیاری درباره‌ی تابستان سال ۱۹۶۷ خوانده ام. در واقع رئیس جمهور جانسون (رئیس جمهور وقت آمریکا) کمیته‌ای را مامور کرد تا علت‌ها و عوامل ناآرامی را بررسی کند. صادقانه بگویم او همه‌ی سیاستمداران خودی را در این کمیته قرار داد و امیدوار بود گزارشی که کمیته منتشر می‌کند گزارشی ضعیف و ملایم باشد. اما آنگونه که رئیس جمهور می‌خواست نشد؛ در واقع کمیته‌ی یاد شده، حقایق را گفت و جانسون تلاش کرد گزارش را بکلی پنهان سازد. اما یافته‌های گزارش، یا در سال ۶۷ یا ۶۸، در روزنامه‌های سراسر کشور چاپ شد. هم اکنون بیان و زبان آن گزارش کمی کهنه شده است، اما فکر می‌کنم مهم باشد نگاهی دوباره به آن بیاندازیم.»
سناتور مورفی گفت: در آن گزارش آمده بود «آنچه که سفیدپوستان آمریکایی هرگز درکش نکردند، اما هیچ سیاهپوستی نمی‌تواند فراموشش کند این است که جامعه‌ی سفیدپوستان عمیقا با محله‌های سیاهپوست نشین عجین شده است. نهاد‌های سفیدپوست بودند که چنین محله‌هایی را ایجاد کرده، آن‌ها را حفظ کردند؛ و حالا این جامعه‌ی سفیدپوست است که آنان را نادیده می‌گیرد. جامعه‌ی ما دارد به سوی تقسیم شدن به دو جامعه‌ی سیاه و سفید پیش می‌رود؛ دو جامعه‌ی مجزا و نابرابر.»
کریس مورفی در ادامه افزود: «روشن است که امروز ما از واژه‌های متفاوتی برای اشاره به این مفاهیم بهره می‌گیریم، اما مایه‌ی دلشکستگی و اندوه است که پی می‌بریم تغییراتی که از سال ۱۹۶۷ تاکنون در این کشور اتفاق افتاده تا چه اندازه ناچیز و کوچکند. منظورم این است که امروز احتمال زندانی شدن جوان فقیر آفریقایی آمریکایی بسیار بیشتر از فارغ التحصیل شدن او از دانشگاه است. حبس و زندانی کردن افراد جای خود را به کشتن و اعدام بدون برگزاری محاکمه داده و به ابزار تازه‌ای در دست ظالمان و ستمگران تبدیل شده است. خشونت با سلاح گرم در میان رنگین پوستان، آسیب‌های روحی و روانی آنچنان شدیدی در کودکان و نوجوانان بر جا می‌گذارد که اگر صادقانه بخواهیم بگوییم آنان را تا پایان عمر از کار می‌اندازد؛ و ضرب و شتم‌هایی را که در این تصاویر ویدیویی مشاهده می‌کنیم – این‌ها تنها مواردی است که ثبت و ضبط می‌شود – بخشی بسیار کوچک و جزئی از ماجرای اصلی است! جدایی نژادی و نابرابری کنونی بین ما اصلا کمتر از آن چیزی نیست که در سال ۱۹۶۷ شاهدش بودیم.»
مورفی کشور آمریکا را «ملتی شکست خورده نامید که نتوانسته به چیزی فراتر از رنگ پوست بیاندیشید و جامعه‌ای بسازد که توانایی گام برداشتن به سوی برابری را داشته باشد.»
او گفت: «اکنون زمان آن رسیده است که این ناکامی و شکست را بپذیریم و این را درک کنیم که به نقطه‌ای رسیده ایم که حتی جزئی‌ترین اصلاحات نیز کارساز است. هیچ وقت بهانه‌ای وجود نداشته که اعتراضی سیاسی را به خشونت بکشاند؛ چنین رفتاری باید متوقف شود. اما بهتر است این را درک کنیم برای میلیون‌ها سیاهپوست آمریکایی که دهه‌ها و قرن‌های متمادی است دارند کتک می‌خورند، شکار می‌شوند و هدف آزار و اذیت قرار می‌گیرند، اعتراض مسالمت آمیز کاری از پیش نبرده است؛ و حالا هم البته انتخاب دونالد ترامپ به ریاست جمهوری، گویاترین نشانه‌ی ناکامی و شکست ماست. او با این وعده برای ریاست جمهوری اقدام کرد که به اختلاف‌های بین ما دامن بزند و جدایی و نابرابری را بیشتر کند؛ و رویداد‌هایی که این هفته اتفاق افتاد نمایانگر آن است که وعده‌ی خود را عملی کرد.»
سناتور دموکرات ایالت کنتیکت ادامه داد: «از این رو امشب اینگونه به نظر می‌رسد که کشور دارد از هم می‌پاشد؛ دارد تکه تکه می‌شود. یکصد هزار نفر از مردم به علت همه گیری که قابل پیشگیری بود جان باخته اند. خشونت‌هایی را که از تلویزیون هامان شاهدش هستیم؛ و رئیس جمهوری داریم که مرگ مخالفان سیاسی خود را خواستار می‌شود و دستور می‌دهد به معترضان شلیک کنید. وضعیت به شدت وخیم است. من همواره خوش بین بوده ام، اما امشب حقیقتا شوکه شده ام.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=322638

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر