3

زاخارووا: آمریکا حق انتقاد از سایر کشورها را ندارد

  • کد خبر : 324903
  • ۰۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: آمریکا که خود توافقات مربوط به کنترل تسلیحات را نقض کرده، از لحاظ اخلاقی و حقوقی، حق انتقاد از سایر کشورها در این رابطه را از دست داده است.

زاخارووا: آمریکا حق انتقاد از سایر کشورها را ندارد

به گزارش افق انلاین به نقل از خبرگزاری «نووستی»، “ماریا زاخارووا” سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که  ایالات متحده نه از لحاظ اخلاقی و نه از لحاظ حقوقی، حق انتقاد از سایر کشورها در خصوص عدم رعایت توافقات مربوط به کنترل تسلیحات را از دست داده است.

زاخارووا گفت: «گزارش “کریستوفر فورد” معاون وزیر امور خارجه آمریکا درباره “عدم پایبندی” روسیه به تعهداتش در قبال مسئله کنترل تسلیحات کاملاً مغرضانه است و هدف از چنین ادعایی، پنهان کردن تخلفات صورت گرفته از سوی خود ایالات متحده است. و در چنین شرایطی، واشنگتن از لحاظ اخلاقی و حقوقی، حق انتقاد از کشورهای دیگر را ندارد.»

این دیپلمات روس افزود: «طرف آمریکایی این خط مشی را در پیش گرفته تا موشک‌های برد متوسط ​​و کوتاه‌تر را در مناطق مختلف جهان مستقر کند. طرف روسی هنگام رایزنی‌های چند روز قبل درباره ثبات راهبردی در وین، در رابطه با بی ثبات کننده بودن چنین سیاستی که تنها باعث افزایش تنش‌ها و خطر ازسر گیری مسابقه تسلیحاتی دیگری خواهد شد، هشدار داده است.»

به گفته وی، روسیه بر اهمیت خارج کردن تسلیحات هسته‌ای آمریکایی از خاک اروپا تأکید داشته و معتقد است که وجود آنها تنها امنیت این قاره را در معرض خطر قرار می‌دهد.

گزارش کریستفر فورد در تاریخ ۲۰ ژوئن (۳۱ خرداد ماه) منتشر شد. این سند ادعا کرده که در سال ۲۰۰۰ دوره “رقابت تهاجمی و عدم پایبندی به تعهدات” از طرف روسیه آغاز شد.

مقامات آمریکایی پیش از این نیز بارها مسکو را به نقض توافق نامه‌های مربوط به کنترل تسلیحات متهم کرده‌اند. روسیه تمامی این ادعاها را رد کرده و با دلیل و مدرک، خود واشنگتن را ناقض توافقات در این زمینه می‌داند.

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=324903

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر