3

بایدن همچنان پیشتاز انتخابات است/اختلاف میان این دو رقیب انتخاباتی رو به کاهش است

  • کد خبر : 333004
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰:۰۱

جدیدترین نظرسنجی در آمریکا بیانگر آن است که نامزد دموکرات‌های این کشور در انتخابات سال جاری همچنان پیشتاز است.

به گزارش افق آنلاین به نقل از هیل، تازه‌ترین نظرسنجی ملی در آمریکا که از سوی موسسه «مانماوث» (Monmouth) انجام شده بیانگر آن است که «جو بایدن» نامزد دموکرات‌های این کشور در انتخابات ماه نوامبر (آبان) سال جاری، همچنان از محبوبیت بیشتری نسبت به «دونالد ترامپ» رقیب جمهوری‌خواهش برخوردار است.

نتایج این نظرخواهی نشان می‌دهد ۵۰ درصد از شرکت‌کنندگان از بایدن حمایت می‌کنند و در مقابل ۴۴ درصد طرفدار ترامپ هستند. ۲ درصد نیز گفته‌اند هنوز تصمیمی برای رایشان نگرفته‌اند. باقی نظردهندگان (۴ درصد) نیز رایشان را برای شخص سومی اعلام کرده‌اند.

البته نتایج بیانگر این مسئله نیز هست که اختلاف میان این دو رقیب انتخاباتی رو به کاهش است. زیرا در نظرخواهی پیشین همین موسسه بایدن پیشتازیِ ۱۰ تا ۱۳ درصدی نسبت به ترامپ را نشان می‌داد.

همچنین این نظرسنجی از جنبه‌ای دیگر نشان داده است که ۴۶ درصد از رأی دهندگان موافق هستند تا ترامپ قاضی دیوان عالی آمریکا را پیش از انتخابات مشخص کند و ۵۱ درصد نظری مخالف این را دارند.

روز گذشته ترامپ «امی کانی بارت» را برای جانشینی «روت بادر گینزبرگ» به عنوان یکی از قضات دیوان عالی آمریکا معرفی کرد. قاضی پیشین دیوان عالی، هفته گذشته در سن ۸۷ سالگی بر اثر ابتلا به سرطان درگذشت.

این نظرخواهی میان ۸۰۹ شرکت‌کننده و ما بین ۲۴ تا ۲۷ سپتامبر (۳ تا ۶ مهر) انجام شده و درصد خطای آن نیز ۳.۵ درصد عنوان شده است.

به تازگی نظرسنجی دانشگاه «مارکیت» نیز بیانگر آن بود که بایدن، ۱۰ درصد از ترامپ پیش است. در این نظرسنجی بایدن حمایت ۵۰ درصد شهروندان آمریکایی و ترامپ ۴۰ درصد از حمایت رای دهندگان را دارا بود.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است سوم ماه نوامبر (۱۳ آبان ماه) برگزار شود. علی رغم پیشتازی بایدن در نظرسنجی ها، ترامپ بار‌ها اعلام کرده است انتخابات ماه نوامبر یکی از فاسدترین انتخابات در تاریخ آمریکاست. همچنین او بار‌ها از وجود تقلب گسترده در این انتخابات انتقاد کرده و از احتمال قبول نکردن نتایج انتخابات خبر داده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=333004

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر