3

دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی بزودی تخفیف می‌گیرند

  • کد خبر : 33380
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۹

قبل از این که رییس دانشگاه آزاد شوم، یک درس سه ساعته را در دانشگاه تربیت مدرس برداشته بودم

رییس دانشگاه آزاد از بازنگری ساختار سازمانی دانشگاه براساس سیاست تمرکز زدایی و اصلاح حقوق اساتید حق‌التدریس خبر داد.

پایگاه خبری افق :فرهاد دانشجو در بیست‌وسومین جلسه اتاق فکر بسیج دانشجویی و روسای دانشگاهی، افزود: خدا می‌داند مسوولیت ریاست دانشگاه آزاد را پذیرفتم، نه به خاطر رغبت در قدرت و مقام، بلکه به خاطر تکلیف و عشق به خدمت به نظام جمهوری اسلامی و ولایت.

وی با بیان اینکه در این مسوولیت در آنچه نمی‌دانم سخن نخواهم گفت و آنچه را که برعهده ندارم بر زبان نخواهم آورد، اظهار کرد: همواره وفادار، امین و حق‌گو خواهم بود و اندازه خود را می‌دانم. براین اساس مستقل تصمیم خواهم گرفت و چشم بسته و ندانسته و یا ناخواسته هیچ‌چیز و هیچ‌کس را تایید نمی‌کنم.

دانشجو با بیان اینکه یکی از راهبردهای اصلی دانشگاه معرفت‌شناختی است، خطاب به بسیجیان حاضر، به ایجاد جنبش و حرکت عظیم د حیطه های تحقیقاتی، تولید، گسترش علم و شکستن مرزهای علم اشاره کرد و افزود: برای این موضوع برنامه‌ریزی‌های اساسی و بسترسازی لازم انجام می‌شود.

رییس دانشگاه آزاد از حرکت به سمت آرمان‌ها و پیش‌رو بودن در نظام دانشگاهی کشور خبر داد و گفت: این موضوع یکی از راهبردهای دانشگاه است که برای آن برنامه‌ای علمی و واقع‌گرایانه تدوین می‌شود.همچنین با مشارکت فعال همه خانواده دانشگاه آزاد و آموزش عالی طرح جامع استراتژیک دانشگاه برای این راهبرد تدوین می‌شود.

 

بازنگری ساختار سازمانی دانشگاه

وی با اشاره به بازنگری ساختار سازمانی دانشگاه، اصلاح ساختار و تشکیلات جدید گفت: با توجه به سیستم و ساختار نامتناسب تمرکزگرایانه فعلی، این بازنگری برای اصلاح ساختار دانشگاه با شرایط جدید و متناسب با سیاست تمرکز زدایی و واگذاری اختیارات بیشتر به واحدها انجام می‌شود.

وی با تاکید بر رعایت عدالت و کرامت اعضای هیات علمی دانشجویان و کارمندان خاطرنشان کرد: تحقق این راهبرد از طریق ارتقای توانمندی‌های آموزشی و پژوهشی و رسیدگی به وضعیت معیشتی آنها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برای تحقق این راهبردها باید منابع جدید مالی برای تامین هزینه‌های دانشگاه ایجاد شود، اظهار کرد: منابعی از قبیل ارتباط با صنعت، تجاری‌سازی تحقیقات، انجام تحقیقات موردنیاز جامعه، ایجاد ارزش افزوده بر دارایی‌ها از طریق گردش پولی مناسب، از طریق سیستم بانکی و صندوق‌های حمایتی انجام شود.این منابع با هدف کمک به شهریه دانشجویان، افزایش حقوق و اعضای هیات علمی، مطابق با افراد مشابه در دانشگاه‌های دولتی انجام می‌شود.

دانشجو با بیان اینکه شهریه دانشجویان در حال حاضر در مقایسه با توان مالی خانواده‌ها یک بار و وزنه سنگینی بر دوش اقشار کم‌درآمد است، اظهار کرد: وظیفه ما این است که در حد امکان تمام سعی خود را برای کاهش این مشکل به کار ببریم.

وی افزود: کارمندان دانشگاه بعضا حقوق‌هایی کمتر از افراد مشابه خود در دانشگاه‌های دولتی دریافت می‌کنند که این امر عادلانه و منصفانه نیست، بنابراین باید از طریق ایجاد منابع مالی جدید برای رفع این تبعیض قدم برداشت.

 

تفاوت حقوق اساتید حق‌التدریس اصلاح می‌شود

رییس دانشگاه آزاد با اشاره به تفاوت حقوق اساتید حق‌التدریس نسبت به دانشگاه‌های دولتی گفت: باید این موضوع اصلاح شود که امید است پس از دو سال با ایجاد منابع مالی جدید بتوانیم به این امور جامعه عمل بپوشانیم.

 

اولین جلسه هیات امنای دانشگاه اول خرداد برگزار می‌شود

رییس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل اولین جلسه هیات امنای دانشگاه در اول خردادماه گفت: در این جلسه بودجه ۹۱، شرح وظایف هیات امنای استانی و ترکیب اعضای هیات امنای استانی در دستور کار قرار دارد. براین اساس در اولین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد با همراهی سید حسن خمینی ضمن حضور در مرقد مطهر امام خمینی(ره) با آرمانهای امام راحل(ره) تجدید پیمان می‌کنیم.

 

ترکیب و شرح وظایف هیات امنای استانی اصلاح می‌شود

وی با بیان اینکه در ۱۷ استان هیات امنای استانی تشکیل شده است، اظهار کرد: مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است که ترکیب و شرح وظایف هیات امنای استانی باید به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد که هنوز این مورد تصویب نشده است و باید اقدامات آن انجام شود.

 

منشا بدهی ۲۶۰۰ میلیارد تومانی دانشگاه آزاد

رییس دانشگاه آزاد همچنین در خصوص بدهی ۲۶۰۰ میلیارد تومانی این دانشگاه گفت: بخشی از این بدهی مربوط به قرض‌هایی بود که از سیستم بانکی و پیمانکاری گرفته شده بود و بخشی نیز در داخل سیستم هزینه شده است که البته مورد غیرطبیعی نیست.

 

دانشگاه آزاد بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان دارایی دارد

وی افزود: اگرچه برای آغاز کار این بدهی کار ما را سخت‌تر می‌کند، ولی برای سازمانی که بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان دارایی دارد، این بدهی خیلی بزرگ نیست. اما جوانمردانه بود که این اتفاق در چند ماه اخیر پیش نمی‌آمد به هرحال امیدواریم با برنامه‌ریزی دقیق از این مشکل بگذریم و آن را به فرصت تبدیل کنیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به منشا این بدهی گفت: یک‌سوم این بدهی مربوط به وام‌های عمرانی بود.

به گزارش ایسنا، وی درخصوص اصلاح وضعیت حقوق اعضای هیات علمی، تخفیف شهریه و حقوق کارمندان اظهار کرد: باید کاری کرد تا به جای اینکه دست در جیب خانواده‌های دانشجویان کنیم و از شهریه دانشجویان هزینه‌های دانشگاهیان را تامین کنیم، منابع مالی دیگری ایجاد کرد.

 

دانشجویان دکتری بزودی تخفیف می‌گیرند

وی اظهار امیدواری کرد که بزودی بتوانیم تا سه ماه آینده برای دوره دکترا تخفیفی درنظر گیریم.

دانشجو درخصوص برگزاری جلسه تودیع دکتر جاسبی گفت: البته مراسم تودیع و معارفه در جلسه قبلی برگزار شده است ولی مراسمی برای تقدیر و تشکر نه تنها از دکتر جاسبی بلکه از دیگر مسوولان دانشگاه چون دکتر شجاع و دکتر حسین‌چی و افراد دیگر نیز برگزار می‌شود.

وی در خصوص برگزاری سی‌امین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اظهار کرد: طبق اطلاعی که دارم در گذشته نیز مراسم هفدهمین سالگرد، بیست‌وسومین، بیست‌وچهارمین و حتی بیست‌وپنجمین برگزار شده است. حالا اگر این مراسم در سی‌ویکمین یا سی‌ودومین سال تاسیس دانشگاه برگزار شود، اتفاقی نمی‌افتد.

دانشجو با اشاره به آیین‌نامه نقل و انتقال دانشجویان به محل سکونت خود اظهار کرد: از پانزدهم اردیبهشت‌ماه این امکان فراهم شده است که دانشجویان با توجه به شرایط انتقالی از طریق واحدهای خود درخواست انتقالی دهند و با تمام دانشجویانی که شرایط انتقالی را داشته باشند، موافقت خواهد شد.

وی با اشاره به تشکیل کمیته مشورتی دانشجویان، اساتید و کارمندان اظهار کرد: در اواخر ماه آینده اولین جلسه کمیته مشورتی برگزار می‌شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص تدریس در دانشگاه تربیت‌مدرس گفت: قبل از این که رییس دانشگاه آزاد شوم، یک درس سه ساعته را در دانشگاه تربیت مدرس برداشته بودم، بنابراین همان کلاس نیز به همان شکل برگزار می‌شود و در واقع حضور در این کلاس خستگی من را از تنم به در می‌کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=33380

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر