2

علت سقوط قیمت جهانی طلا طی روزهای اخیر

  • کد خبر : 33515
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۶

قیمت جهانی طلا با ادامه روند کاهشی خود در معاملات روز چهارشنبه به کانال ۱۵۰۰ دلاری سقوط کرد.

با ادامه نگرانی سرمایه داران نسبت به توقف سیاست های ریاضتی در منطقه یورو و احتمال خروج یونان از این منطقه قیمت جهانی طلا ۴۶ دلار کاهش یافت و به ۱۵۹۰ دلار در هر اونس رسید.

خبرگزاری فارس: طلا به کانال 1500 دلاری سقوط کرد

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس قیمت جهانی طلا با ادامه روند کاهشی خود در معاملات روز چهارشنبه به کانال ۱۵۰۰ دلاری سقوط کرد.

در حالی که ظهر روز گذشته هر اونس طلا در برابر ۱۶۳۶ دلار در بازار نیویورک معامله می شد این رقم امروز به ۱۵۹۰ دلار رسیده است که بدین ترتیب قیمت این فلز گرانبها از روز گذشته تاکنون ۴۶ دلار در هر اونس کاهش داشته است.

اکنون قیمت طلا به پایین ترین رقم طی چهار ماه گذشته رسیده است. پیروزی دو حزب مخالف سیاست های ریاضت اقتصادی در منطقه یورو و در دو کشور فرانسه و یونان مهمترین علت سقوط قیمت طلا طی روزهای اخیر بوده است. این در حالی است که دولت های جدید در فرانسه و یونان هنوز سر کار نیامده اند. کارشناسان انتظار دارند در صورت پایبندی این احزاب به وعده های انتخاباتی خود قیمت طلا بیش از پیش کاهش یابد. به ویژه خروج احتمالی یونان از منطقه یورو می تواند بازار طلا را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

یک کارشناس اقتصادی در این رابطه به رویترز گفت: اوضاع سختی بر اروپا حاکم است. آن چه در این جا در حال روی دادن است آن است که سرمایه داران هرچیزی را که ریسک داشته باشد می فروشند.

در عین حال در بازارهای آسیایی تقاضا برای طلا افزایش یافته است و سرمایه داران این منطقه برای بهره برداری از افت شدید قیمت طلا طی روزهای اخیر اقدام به خرید این فلز کرده اند.

کارشناسان قیمت بعدی برای طلا را ۱۵۸۰ دلار در هر اونس پیش بینی می کنند.

ارزش یورو در برابر دلار نیز از روز گذشته حدود یک سنت کاهش داشته است و در حال حاضر هر یورو در برابر ۱٫۲۹۷۵ دلار معامله می شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=33515

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر