2

خروج یونان از منطقه یورو برای کل اروپا فاجعه آمیز خواهد بود.

  • کد خبر : 39582
  • ۰۲ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۹

خروج یونان از منطقه یورو، خروج دیگر کشورهای اروپایی را از این حوزه پولی دامن می زنند و در نتیجه اثر دومینویی برای دیگر کشورهای این منطقه خواهند داشت.

افق (ofoghnews.ir):آنتونیس ساماراس نخست وزیر یونان امروز پنجشنبه هشدار داد خروج کشورش از منطقه یورو برای کل اتحادیه اروپا فاجعه آمیز خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری رویترز از پاریس، ساماراس با این حال خاطر نشان کرد اگر به این کشور فرصت داده شود می تواند از بحرانی که دچار آن شده است خارج شود. وی افزود خروج یونان از منطقه یورو، برای خود یونان ویرانگر و برای کل اروپا فاجعه آمیز خواهد بود. وی در توجیه این ادعای خود گفت شورش های اجتماعی ممکن است به دیگر کشورهای اروپایی کشانده شود.
نخست وزیر یونان افزود خروج یونان از منطقه یورو همراه با بی ثباتی سیاسی در خاورمیانه، می تواند به مثابه کابوسی ژئوپلتیک باشد که ابعاد آن از مرزهای یونان فراتر می رود. درخصوص واکنش بازارهای مالی نیز ، خروج یونان از منطقه یورو، خروج دیگر کشورهای اروپایی را از این حوزه پولی دامن می زنند و در نتیجه اثر دومینویی برای دیگر کشورهای این منطقه خواهند داشت.
ساراماس که قرار است روز جمعه با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و روز شنبه با فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه دیدار کند در نظر دارد با جزییات کامل آنها را قانع کند که کشورش توانایی پشت سر گذاشتن این بحران را دارد و آنها را مجاب کند که به طور کلی اوضاع اقتصادی و مالی در یونان در حال تحول است.
نخست وزیر یونان خاطر نشان کرد یونان می تواند مشکلات خاص خود را حل کند به شرط آنکه کشورهای اروپایی شرایطی را به آتن تحمیل نکنند که رشد اقتصادی را از کشور ما بگیرند. وی افزود حل مشکلات مالی واقتصادی یونان در گرو رشد اقتصادی این کشور خواهد بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=39582

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر