4

بورس صعودی می‌شود/ پول‌های پارک شده در راه بازار سرمایه

  • کد خبر : 336036
  • ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۵

با اعلام پیروزی بایدن، بازار ارز ایران حالا وارد تغییر ازی جدّی می شود و بسیاری از معامله گران کاهش قیمت دلار تا محدوده بیست هزار تومان را در مرحله نخست محتمل می دانند.

بورس صعودی می‌شود/ پول‌های پارک شده در راه بازار سرمایه

پیروزی بایدن میتواند زمینه را برای تغییر معادلات بازار سرمایه نیز مهیا نماید. بورس امروز کاهشی در محدوده ۲۸ هزار واحدی را تجربه کرد و بسیاری معتقد هستند که این اتفاق ریشه در ریزش قیمت ارز دارد این در حالیست که قیمت ها در بازار سرمایه مدتهاست عقبتر از بهای ارز حرکت می کند و برآوردها دلالت بر ان دارد که قیمت سهام امروز از ارزش واقعی آن ها نیز کم تر است.

 

او در پاسخ این پرسش که دلیل واکنش منفی بورس به اتفاقات و تحولات چیست؟ اظهار‌کرد: متأسفانه اشتباه امروز این بود که چون دلار و طلا و قیمت خودرو ریخته پس باید بورس هم بریزد. کاهش ریسک دیپلماتیک معمولاً باعث استقبال بازار سرمایه می شود و طبیعی است که با گذشت زمان و تجزیه و تحلیل سهامداران، رونق به بورس برگردد و روندها مثبت شود.

 

این تحلیلگر بازار سرمایه افزود: به طورمثال چهارشنبه که فکر می کردیم شاید ترامپ انتخاب شود، بازار مثبت بود اما امروز که انتخاب بایدن قطعی بنظر میرسید، فضا معکوس شد. بهرحال برخی فکر می کنند اگر ترامپ انتخاب می شد تورم بیشتر می شد و بورس هم بیشتر رشد میکرد ولی این یک اشتباه استراتژیک است چرا‌که اگر امریکا به برجام برگردد میتوانیم روندبهبود اقتصاد کشور را ببینیم و نتیجه این وضعیت بهبودی شاخص بورس است. البته باید توجه داشت که جو باید سه ماه دیگر به کاخ سفید خواهد رفت.

 

صفاری در توضیح این مطلب افزود: در اکثرا گزارش های شش ماهه مشهود است که شرکت ها به اندازه پارسال سود داده اند و روند شرکت ها مثبت بوده است. او پیش بینی کرد: تب فروش های هیجانی به زودی به عرق می نشیند و استدلال و تحلیل کارشناسی خود را نشان می دهد. من انتظارم این است که تا آخرهفته بازار برمیگردد.

 

وضعیت بازار بورس بعد از پیروزی بایدن,اخبار اقتصادی,خبرهای اقتصادی,بورس و سهام

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=336036

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر