3

انتخاب مدیرعامل بانک توسعه تعاون به عنوان رئیس کمیسیون بازار سرمایه، بیمه وبانک پارلمان تعاون

  • کد خبر : 382131
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳

با رای اعضای کمیسیون تخصصی بازار سرمایه،بیمه وبانک اتاق تعاون ایران،محمد شیخ حسینی، مدیرعامل بانک توسعه تعاون به عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب شد.

انتخاب مدیرعامل بانک توسعه تعاون به عنوان رئیس کمیسیون بازار سرمایه، بیمه وبانک پارلمان تعاون

شیخ حسینی با تقدیر از حسن نظر و اعتماد فعالان حوزه تعاون و اتحادیه های مرتبط با حوزه بازار سرمایه ،بیمه و بانک اتاق تعاون ایران گفت:اعضای کمیسیون که نماینده اتحادیه ها و تعاونی های سراسر کشور هستند دو موضوع را به عنوان اولویت در دستور کار قرار دادند.
وی افزود:با توجه به مقررات و رویه های بانک مرکزی، فعالیت های تعاونی های اعتبار با محدویت های زیادی روبرو شده است که به نظر می رسد می توان با تعامل و همفکری با نهاد ناظر بالادستی در حوزه پولی و بانکی فعالیت تعاونی اعتبار کارمندی و کارگری را از شمول این محدودیت خارج کرد.
رئیس کمیسیون بازار سرمایه،بیمه وبانک اتاق تعاون ایران ادامه داد: بانک مرکزی به حق دغدغه هایی درباره ضابطه مند کردن بازار پولی کشور دارد که می توان با همفکری اعضای کمیسیون به این دغدغه ها پاسخ گفت.شیخ حسینی اعلام کرد:بخش عمده مشکلات در تعاونی های اعتباری آزاد بوده اما تعاونی های اعتباری کارگری و کارمندی به قوانین موجود بانکی و پولی کشور پایبند هستند و به واسطه سخت گیری بانک مرکزی نسبت به تعاونی های اعتبار آزاد، آسیب دیده اند.
وی بیان کرد:به واسطه ظرفیت های بانک توسعه تعاون و تعاونی های اعتبارکارگری و کارمندی می توان این محدودیت ها را کاهش داد.مدیر عامل بانک توسعه تعاون گفت:محور دوم نشست امروز کمیسیون بازار سرمایه ، بیمه و بانک اتاق تعاون ایران به بیان دغدغه ها ،انتظارات و انتقادها از شبکه بانکی برمی گشت که مقرر شد این موضوع در نشست بعدی کمیسیون با حضور مدیران بانک توسعه تعاون و مدیران اتحادیه ها و تعاونی ها بررسی می شود.
وی در بخش دیگری از این نشست اعلام کرد:همه سازمان های خدماتی همچون بانک ها باید صدای مشتریان را بشنوند و بر اساس خواسته و نیاز آنها خدمات و سرویس های خود را ارائه نمایند. به گفته شیخ حسینی، راهبرد بانک توسعه تعاون ارائه خدمات مبتنی بر نیاز ها و خواسته های مشتریان قرار گرفته است.
وی به تشریح اهداف دولت ها ازتشکیل بانک توسعه ای پرداخت و گفت:به حق این انتظار از بانک توسعه ای وجود دارد که به تقاضاهای جامعه هدف پاسخ دهد.شیخ حسینی به تشریح مختصات نظام بانکی در ایران پرداخت و گفت: در همه دنیا از جمله ایران بانک های توسعه ای جهت تحقق اهداف حمایتی و توسعه ای خود بایستی توسط دولت ها حمایت شوند اما در ابتدای تاسیس بانک توسعه تعاون به علت مشکلات مالی و اقتصادی دولت ها نتوانسته اند در قالب افزایش سرمایه و سایر وجوه و منابع دولتی از بانک حمایت نمایند به طوریکه بانک توسعه تعاون در حوزه تجهیز منابع مجبور است همچون بانک های تجاری در جذب منابع و سپرده ها عمل کند اما در حوزه تخصیص مکلف به رفتار بانک های توسعه ای است که‏ همین موضوع فعالیت را بسیار مشکل می کند.
وی گفت:اما با تمام این مشکلات همکارانم در بانک توسعه تعاون اولویت خود را حمایت از بخش واقعی اقتصاد و تعاونگران قرار داده اند.رئیس کمیسیون بازار سرمایه، بیمه وبانک اتاق تعاون ایران اعلام کرد: با تمام محدودیت ها و موانع بانک توسعه تعاون از سال تاسیس خود با سرمایه اولیه ۵۰۰ میلیاردتومان تاکنون خالص تسهیلات پرداختی به ۱۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است که حدود ۷۰ درصد این مبلغ به تعاونی ها و تعاونگران و اعضای تعاونی ها پرداخت شده است.وی افزود:در دوره جدید مدیریت بانک توسعه تعاون،نگاه توسعه ای و حمایت از بخش تعاون در دستور کار قرار گرفته است.
بر این اساس با همکاری معاونت تعاون وزارت تعاون بسته اختصاصی دو و سه هزار میلیارد تومانی از منابع داخلی بانک در سال قبل و سال‌جاری برای تعاونی ها اختصاص داده شده است.مدیرعامل بانک توسعه تعاون بیان کرد:برای حمایت از بخش تعاون،به تعاونی هایی که گردش حسابشان نزد بانک توسعه تعاون است، تسهیلات با نرخ ترجیحی ۲۱ درصد یعنی ۲ درصد کمتر از نرخ مصوب شورای پول و اعتبار پرداخت می شود.
وی تاکید کرد:با اعمال انضباط مالی و اعتباری و سیاست گذاری و برنامه ریزی صحیح این نهاد مالی توسعه ای توانسته به همه تکالیف خود در حوزه حمایت از تولید و اشتغال و تسهیلات قرض‌الحسنه حمایتی به بیش از ۹۰ درصد تعهدات خود عمل نماید و همچنین از زیان خارج شود و سال مالی ۱۴۰۱ را با سوددهی به پایان برساند.
شیخ حسینی در بخش دیگری از سخنان خود به گلایه اعضای کمیسیون بازارسرمایه، بیمه و بانک اتاق تعاون ایران از سهم پایین بخش تعاون از اقتصاد کشور پاسخ داد و گفت: در اقتصادی که بیش از ۸۰درصد آن دولتی است و دولت سهم حداکثری را در اقتصاد دارد طبیعی است که سهم تعاون در اقتصاد کمتر از ۵ درصد باشد و به تبع سهم بخش خصوصی هم در اقتصاد پائین است و نباید در بخش تعاون فقط نیمه خالی ایوان را ببینیم بلکه با هم افزایی و بالا بردن اعتماد به نفس بخشی می توان از ظرفیت های بالقوه کشور و تعاون به عنوان بخش مردمی اقتصاد به خوبی استفاده کرد و در سایه حمایت های مقام معظم رهبری و رویکردی که این دولت دارد سهم بخش تعاون را به جایگاه واقعی خودش در اقتصاد برسانیم.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: استفاده بانک توسعه تعاون از ظرفیت بالای تعاونی ها و متقابلا استفاده تعاونی ها از خدمات متنوع بانکی ، اعتباری ، سرویس های بانک در بستر دیجیتال و تامین مالی از روش های نوین توسط بانک توسعه تعاون می تواند در راستای هم افزایی باشد. وی بیان کرد:بانک ها جزئی از زیست بوم اقتصاد کشور هستند اگر حال اقتصاد خوب باشد بانک ها نیز وضع مطلوبی خواهند داشت. تسهیلات پرداختی بانک ها اگر به صورت هدفمند به بخش واقعی اقتصاد پرداخت شود هم توسعه اتفاق می افتد و هم تورم مهار می شود.
در این نشست روسای اتحادیه ها و نمایندگان تعاونی های سراسر کشور عضو کمیسیون بازار سرمایه، بیمه و بانک اتاق تعاون ایران به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=382131

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر