4

ربوده‌شدن شناور عراقی در آب‌های بوشهر تکذیب شد/ ماجرا چه بود؟

  • کد خبر : 345880
  • ۰۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبر شبکه العربیه را در آب‌های ایران و بوشهر تکذیب کرد.

به گزارش افق انلاین ، شبکه خبری العربیه در خبری کوتاه از ربوده‌شدن کشتی عراقی در آب‌های ایران خبر داده بود و ادعا کرده بود که ربایندگان درخواست پول کرده‌اند که مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر این خبر را از اساس تکذیب کرد.

سیاوش ارجمندزاده مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در این باره بیان کرد: هیچ شناور کشور خارجی در آب‌های سرزمینی ایران و استان بوشهر ربوده نشده است و تنها یک یدک‌کش عراقی که دچار حادثه آبگرفتگی شده بود، در جزیره سه‌دندان بوشهر به گل نشسته است.

او با اشاره به خبر ربوده‌شدن یک شناور عراقی در آب‌های ایران از شبکه العربیه عربستان سعودی افزود: هیچ شناور کشور دوست و همسایه ما یعنی عراق، در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران و حوزه استان بوشهر ربوده نشده و چنین خبری تنها دروغ‌پراکنی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ یک «یدک‌کش ـ بارج» عراقی در آب‌های بین المللی خلیج‌فارس به‌دلیل آبگرفتگی کمک خواست که کشور‌های ایران، عربستان، قطر و بحرین با همکاری هم در یک عملیات مشترک دریایی به کمک آن شتافتند و عربستان چهار خدمه آن را نجات داد.

ارجمندزاده عنوان کرد: به‌دلیل شرایط نامساعد جوی یدک‌کش و بارج از هم جدا شدند و یدک‌کش که بدون سرنشین بود، در هشت مایلی بندر بوشهر در جزیره کوچک و غیرمسکونی سه‌دندان به گل نشست.

او افزود: شناور‌های امدادی بندر بوشهر این یدک‌کش را از زمان ورود به آب‌های سرزمینی ایران و استان بوشهر تا لحظه به گِل نشستن همراهی کردند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تاکید کرد: با نماینده مالک تا پایان برطرف‌شدن مشکل فنی و بازگشت به دریا همکاری خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=345880

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر