5
مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی بسیج دانشجویی

امروز نسل جدیدی از اتفاقات جهادی رقم خواهد خورد

  • کد خبر : 349068
  • ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۸:۰۱

صادق مفرد گفت: امروز نسل جدیدی از اتفاقات جهادی رقم خواهد خورد، توافقی بین بسیج دانشجویی و جهاد سازندگی و نهادهای مختلف صورت گرفته و امیدواریم شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

به گزارش خبرنگار افق؛ صادق مفرد در مراسم رونمایی از «شتاب دهنده جهت» که امروز در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، اظهار کرد: گاهی گروه‌های جهادی را اینطور می شناسند که به مدت ۱۰_۱۵ روز و حداکثر یک ماه به صورت مقطعی در یک منطقه حضور پیدا کرده و خدمت رسانی می کنند اما در کنار این اقدام نیاز داریم که بخشی از گروه‌های جهادی در رفع مشکلات مردم کنشگری مستمر داشته باشند.

مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی بسیج دانشجویی افزود: این کنشگری باید اینطور باشد که جهادگران از جنس کارهای خیریه‌ای و خدماتی صرف به سمت یک کسب و کار اجتماعی بروند و راه حلی ارائه کنند که بتواند تداوم داشته باشد و هزینه‌های خود را تامین کند.

مفرد ضمن بیان این مطلب که گروه‌های جهادی در سال‌های گذشته به لحاظ کمی و گستردگی مخاطب و هم به لحاظ کیفی و اثرگذاری رشد قابل توجهی داشته اند، خاطرنشان کرد: طی این سال‌ها ما تجربه‌های بسیار موفقی را در رابطه با رشد و توانمندسازی گروه‌های جهادی، تشکیل کارگروه‌های تخصصی و برگزاری دوره‌ها و رویدادهای مختلف و به نوعی تقویت توان تخصصی گروه‌های جهادی به صورت عمومی داشتیم.

وی در توضیح این برنامه ها گفت: ما سه دوره تجربه برگزاری جشنواره ملی جهادگران را داشتیم، اتفاقی که فرایند آن ادامه دارد و بر اساس این تجربیات تصمیم به تشکیل مرکز شتاب دهنده حرکت‌های جهادی گرفتیم. ما بنا داریم بخشی از این گروه‌ها، ایده‌ها و طرح‌های برتر که به نوعی خلاقانه و نوآورانه هستند و بنا دارند یک مسئله و مشکل در کشور را در سطح کلان و منطقه‌ای برطرف کنند، وارد فرایند شتاب‌دهندهی کنیم.

مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی بسیج دانشجویی اضافه کرد: شتاب دهنده جهت، گروه ها و مجموعه‌هایی که می‌خواهند در این زمینه (حل مسائل کشور) حرکت کنند را مورد حمایت قرار می‌دهد که این حمایت صرفا مالی نیست و بخشی هم به صورت مشاوره و آموزش و اتصال این تیم‌ها و هسته‌ها به هم و نهادهای متولی برای حل مشکلات کشور است.

وی گفت: امروز نسل جدیدی از اتفاقات جهادی رقم خواهد خورد، توافقی بین بسیج دانشجویی و جهاد سازندگی و نهادهای مختلف صورت گرفته و امیدواریم شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

خبرنگار: میرحسین میربابایی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=349068

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر