3

گرمکن تابشی ایرانی در ایستگاه‌های تقلیل فشارگاز استفاده شد

  • کد خبر : 351414
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۸:۵۹

گرمکن های تابشی نانوکاتالیستی ایرانی ساخته شده توسط محققان یک شرکت دانش بنیان در ایستگاههای تقلیل فشار گاز مورد استفاده قرار گرفتند.

گرمکن تابشی ایرانی در ایستگاه‌های تقلیل فشارگاز استفاده شد

گرمکن های تابشی نانوکاتالیستی ایرانی ساخته شده توسط محققان یک شرکت دانش بنیان در ایستگاههای تقلیل فشار گاز مورد استفاده قرار گرفتند.

به گزارش افق انلاین به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید گرمکن تشعشعی نانوکاتالیستی شده است که فاقد شعله بوده و در نتیجه ایمنی بیشتری نسبت به دیگر هیترهای موجود در بازار است. آلایندگی این گرمکن‌ها به شدت کمتر از نمونه‌های دیگر است. از آنجایی که این گرمکن‌ها فاقد شعله هستند برای استفاده در بخش‌های حساس که احتمال آتش‌سوزی دارند، مناسب‌تر است.

عبدالرضا اسدبیگی، مدیر مهندسی و اجرای طرح این شرکت گفت: سال ۸۸ طرح ساخت این گرمکن‌ها با همکاری دانشگاه علم و صنعت ارائه و اجرا شد. در حال حاضر از طراحی تا اجرا و پیاده‌سازی این گرمکن‌ها را انجام داده و گرمکن‌های نانوکاتالیستی را به بازار عرضه می‌کنیم.

وی ادامه داد: این محصول را می‌توان به صورت ماژولار استفاده کرد به این معنا که بنا به نیاز، تنها درصدی از آن به‌کار گرفته شود.

در ادامه سید مصطفی حسینعلی، مدیرعامل شرکت گفت: یکی از دستاوردهای ما در این شرکت، ساخت نمونه مدور این گرمکن‌ها است که مشابه خارجی ندارد. معمولا در صنعت از گرمکن‌های حمامی استفاده می‌شود که به آب نیاز داشته باشد اما این گرمکن نانوکاتالیستی امکان رسیدن سریع به دمای مورد نظر را دارند.

مدیر شرکت ادامه داد: آلاینده‌های NOx در این گرمکن‌ها وجود ندارد و آلودگی CO در آن بسیار اندک است، در نتیجه می‌توان گفت که این محصول، یک محصول پاک است.

حسینعلی خاطر نشان کرد: از دیگر مزیت‌های این فناوری به مصرف کم سوخت آن مربوط می‌شود. همچنین امکان رصد و پایش گرمکن به‌صورت آنلاین وجود دارد.

وی در خصوص کاربردهای این محصول گفت: این گرمکن در شرکت گاز استان تهران مورد بهره‌برداری قرار گرفته و امکان استفاده از آن در دیگر ایستگاه‌های شرکت ملی گاز ایران وجود دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=351414

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر