2

انتقاد دبیرکل اوپک از تحریم های یک جانبه آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران

  • کد خبر : 35370
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۹:۴۵

دور جدید مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و اعضای گروه ۱+۵ بر سر مسائل انرژی هسته ای ایران قرار است ۲۹ و ۳۰ خرداد در مسکو پایتخت روسیه برگزار شود.

دبیرکل سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) از تحریم های یک جانبه آمریکا و اتحادیه اروپا علیه نفت و بخش های اقتصادی ایران انتقاد کرد.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی نفت و انژری (شانا) ؛ عبدالله سالم البدری در حاشیه برگزاری پنجمین سمینار بین المللی اوپک (هفته گذشته ) و نشست ۱۶۱ این سازمان در وین اتریش اعلام کرد: حاضر نیستم هیچ یک از کشورهای عضو اوپک تحریم شوند.
وی افزود: با تحریم های یک جانبه آمریکا و غرب علیه ایران ۱۰۰ درصد مخالف هستم.
دبیر کل اوپک تصریح کرد: ایران یکی از اعضای موسس اوپک و تاثیر گذار در این نهاد بین الملل به شمار می رود و توانایی بالایی در تولید و عرضه نفت خام به بازارهای جهانی دارد.
البدری ابراز امیدواری کرد با مذاکرات سازنده و راه حل های صلح آمیز تحریم های یکجانبه علیه ایران لغو شود.
دور جدید مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و اعضای گروه ۱+۵ بر سر مسائل انرژی هسته ای ایران قرار است ۲۹ و ۳۰ خرداد در مسکو پایتخت روسیه برگزار شود.
وزیران نفت اوپک در یکصد و شصت و یکمین نشست این سازمان در وین اتریش تصمیم گرفتند سقف تولید گروهی روزانه ۳۰ میلیون بشکه توافق شده در نشست دسامبر ۲۰۱۱ را همچنان تثبیت کنند.
البدری همچنین در کنفرانس مطبوعاتی پایانی نشست ۱۶۱ اوپک اعلام کرد: تصمیم اعضای اوپک برای تثبیت سقف تولید گروهی روزانه ۳۰ میلیون بشکه به معنای کاهش روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه عرضه نفت این سازمان در بازارهای جهانی است.
بسیاری از اعضای اوپک از عربستان خواستند تا برای حمایت از نفت ۱۰۰ دلاری از تک روی و افزایش یک جانبه نفت در بازارهای جهانی پرهیز کند و به تعهدهای خود در اوپک پایبند بماند.
نشست بعدی وزیران نفت اوپک ۱۲ دسامبر سال جاری (۲۲ آذر ) در وین اتریش برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=35370

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر