2

مصرف داروی ریتالین برای تقویت حافظه بسیارخطرناک و اعتیاد آور است.

  • کد خبر : 35375
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۳

دانش آموزان و دانشجویان معتقدند با مصرف این دارو می توانند حافظه خود را بیش از گذشته تقویت کنند تا مطالب از ذهنشان بیرون نرود.

مسوول کمیته فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی گفت: مصرف داروی ریتالین که برای تقویت حافظه مصرف می شود، بسیارخطرناک و اعتیاد آور است.
‘غلامرضا فتح آبادی’ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: داروی ریتالین اخیرا وارد بازار شده و بیشترین مصرف کنندگان آن دانش آموزان و دانشجویان هستند.

وی اضافه کرد: دانش آموزان و دانشجویان معتقدند با مصرف این دارو می توانند حافظه خود را بیش از گذشته تقویت کنند تا مطالب از ذهنشان بیرون نرود.

فتح آبادی اضافه کرد: داروی ریتالین را داروخانه های خاص فقط با نسخه پزشک ارائه می کنند که این موضوع نیز به شدت تحت نظارت و کنترل است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری استان مرکزی عنوان کرد: مصرف این دارو سبب گرایش و افزایش تمایل برای استفاده از مواد مخدر می شود.

وی ادامه داد: مصرف زیاد ریتالین می تواند به کاهش اشتها و سوء تغذیه، تب، تشنج و سردرد، نامنظم شدن ضربان قلب و تنفس، توهم و هذیان نیز منجر شود.

وی اظهار کرد: بیشتر قرص های مصرفی ریتالین به صورت قاچاق در دسترس عموم به ویژه جوانان قرار می گیرد که به علت احتمال تقلبی بودن می تواند عوارض بیشتر و جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=35375

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر