4

پاسخ زن تازه‌ مسلمان “آمریکایی” به اشکال یک “ایرانی” درباره حجاب

  • کد خبر : 357056
  • ۰۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶

زن تازه مسلمان آمریکایی در یک جمع دانشجویی در ایالت متحده آمریکا به اشکال دانشجوی ایرانی درباره عدم تصریح قرآن بر موضوع حجاب پاسخ داد.

پاسخ زن تازه‌مسلمان "آمریکایی" به اشکال یک "ایرانی" درباره حجاب

به گزارش افق انلاین ، زن تازه مسلمان آمریکایی در یک جمع دانشجویی در ایالت متحده آمریکا به اشکال دانشجوی ایرانی درباره عدم تصریح قرآن بر موضوع حجاب پاسخ داد.

جوان دانشجو در این نشست می‌گوید مادر من در ایران بزرگ شده و به این کشور (آمریکا) آمده. او به من گفته است در قرآن مبنایی بر اینکه خانم‌ها حجاب بر سر کنند‌ و از این طریق خودشان را در این حالت «سلطه‌پذیر» قرار بدهند، وجود ندارد. اگر دلیلی در قرآن وجود ندارد،‌ چرا خانم‌ها باید خودشان را بپوشند؟

این بانوی تازه‌مسلمان پاسخ می‌دهد دلیلش در قرآن و  آیه آن ۳۱ سوره نور است. ۱ اگر این آیه را بخوانید، خواهید فهمید که حجاب واجب است.

 

پاورقی:
۱ـ وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ یَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا یُبْدینَ زینَتَهُنَّ إِلاَّ ما ظَهَرَ مِنْها وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلى‏ جُیُوبِهِنَّ وَ لا یُبْدینَ زینَتَهُنَّ إِلاَّ لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبائِهِنَّ أَوْ آباءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنائِهِنَّ أَوْ أَبْناءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَنی‏ إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَنی‏ أَخَواتِهِنَّ أَوْ نِسائِهِنَّ أَوْ ما مَلَکَتْ أَیْمانُهُنَّ أَوِ التَّابِعینَ غَیْرِ أُولِی الْإِرْبَهِ مِنَ الرِّجالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذینَ لَمْ یَظْهَرُوا عَلى‏ عَوْراتِ النِّساءِ وَ لا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ ما یُخْفینَ مِنْ زینَتِهِنَّ وَ تُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمیعاً أَیُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ.
و به زنان با ایمان بگو: «دیدگان خود را [از هر نامحرمى‏] فرو بندند و پاکدامنى ورزند و زیورهاى خود را آشکار نکنند؛ مگر آنچه که [طبعاً] از آن پیداست. و باید روسرى خود را بر گردنِ خویش [فرو] اندازند، و زیورهایشان را جز براى شوهرانشان یا پدرانشان یا پدران شوهرانشان یا پسرانشان یا پسران شوهرانشان یا برادرانشان یا پسران برادرانشان یا پسران خواهرانشان یا زنان [همکیش‏] خود یا کنیزانشان یا خدمتکاران مرد که [از زن‏] بى‏‌نیازند یا کودکانى که بر عورت‌هاى زنان وقوف حاصل نکرده‌‏اند، آشکار نکنند؛ و پاهاى خود را [به گونه‏اى به زمین‏] نکوبند تا آنچه از زینتشان نهفته مى‌‏دارند معلوم شود. اى مؤمنان، همگى [از مرد و زن‏] به درگاه خدا توبه کنید، امید که رستگار شوید.

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=357056

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر