2

خرید و فروش آپارتمان به کما رفت

  • کد خبر : 36430
  • ۱۳ تیر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۸

نقطه منفی طرح تفصیلی در سیال بودن آن است که موجب می شود تا برخلاف سیاست کلی که قرار بود جمعیت تهران کاهش، ساخت و ساز کنترل و توسعه شهری قانونمند شود

افق:ofoghnews.ir احمدرضا سرحدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: شرایط عمومی و بین المللی کشور به صورتی است که موجب رکود در بازار مسکن شده است و این در حالی است که سرمایه گذاران با احساس ناامنی در بخش مسکن سرمایه خود را از این بخش خارج کرده و به سمت بازارهای همسو سوق می دهند.

وی با بیان اینکه طرح تفصیلی شهر تهران سبب افزایشی در قیمت مسکن نشده است، افزود: قیمت زمین های تهران برحسب تراکم در نظر گرفته شده در طرح تفصیلی افزایش یافته است.

سرحدی بیان داشت: با توجه به حضور کمیسیون ماده ۵ در طرح تفصیلی در آینده شاهد این خواهیم بود که تراکم و کاربری در نظر گرفته شده توسط عواملی تغییر کند.

وی با بیان اینکه طرح تفصیلی مکانیسم هایی دارد که ممکن است از مسیر اصلی و هدف خود خارج شود، خاطر نشان کرد: باید با تحقیق و کارشناسی راه های گریز از قانون در طرح بسته شود تا این طرح در عرصه عمل به موفقیت برسد.

سرحدی ادامه داد: همان طور که وزارت مسکن و شهرسازی مجوز گرفته تا زمین های دولتی که در اختیار این وزارتخانه است و در طرح تفصیلی به عنوان ذخیره در نظر گرفته شده تغییر کاربری داده و به پهناهای مسکونی و تجاری تبدیل شود، از این پس روال تراکم فروش و تغییر کاربری شروع خواهد شد.

وی افزود: نقطه منفی طرح تفصیلی در سیال بودن آن است که موجب می شود تا برخلاف سیاست کلی که قرار بود جمعیت تهران کاهش، ساخت و ساز کنترل و توسعه شهری قانونمند شود، درواقع ضرورت نیاز تهران نادیده گرفته شود.

سرحدی بیان داشت: در نظر گرفتن یک طبقه تراکم اضافه در کل شهر طبق طرح تفصیلی، تولید مسکن را افزایش و بخش تقاضا را پوشش داده و در نتیجه تعدیل قیمت ها را در پی دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=36430

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر