2

لاریجانی گفت:هیچ وقت با واردات نمی توان شغل ایجاد کرد

  • کد خبر : 36897
  • ۲۱ تیر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۸

مقابله با فشارهای اقتصادی لوازم خود را می خواهد و در حوزه اقتصادی باید حواسها معطوف به تولید داخل باشد.

افق:(ofoghnews.ir) رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید همه به نظر رهبر معظم انقلاب عمل، و از حاشیه‌روی و حاشیه‌سازی خودداری کنیم.

آقای لاریجانی در  سخنان خود در سیزدهمین همایش اتحادیه انجمنهای اسلامی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه شرایط و درآمدهای کشور مناسب است گفت: درست است سنگ‌اندازیهایی در زمینه اقتصادی ازجانب دشمن وجود دارد اما باید با مدیریت داهیانه با نوسانات قیمتها مقابله کرد.
وی افزود: دشمن جدا از فشارهای نظامی، سیاسی و فرهنگی امروز روی فشارهای اقتصادی متمرکز شده است و اگر چنین تعریفی را بپذیریم باید ابزار مقابله با آن را فراهم کنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نمی شود مثل گذشته کار کرد باید کمربندها بسته شده باشد تا اراده دشمنان را در این دوره نیز بشکنیم که متوجه شوند از ابزار اقتصادی نیز نمی توانند استفاده کنند.
وی با تأکید بر اینکه باید رفتار اقتصادی در کشور را کاملاً اصلاح کنیم افزود: در مسائل اقتصادی باید جمع و جور باشیم و نباید ریخت و پاش وجود داشته باشد.
رئیس مجلس با بیان اینکه به خوبی می توانیم کشور را اداره کنیم گفت: با آنکه سنگ‌اندازیهایی ازجانب دشمن وجود دارد اما شرایط مناسب است و درآمدهای خوبی نیز وجود دارد.
وی افزود: بسیاری از مسائل به تدابیر داخلی مربوط می شود و درست است که آنها به دنبال مسئله سازی اقتصادی هستند اما اگر از هوش و فراست نخبگان استفاده کنیم می توانیم مسائل را سامان بدهیم.
آقای لاریجانی گفت: اگر در این دوره رویکرد ما به سمت تولید داخل باشد این تهدید به فرصت تبدیل می شود و آن وقت ظرفیتهای داخلی منبسط می‌شود و بسیاری از نخبگان که امروز فارغ التحصیل شده اند و نیاز به شغل دارند مشغول خواهند شد.
وی ادامه داد: هیچ وقت با واردات نمی توان شغل ایجاد کرد و باید در بخشهای صنعت و کشاورزی سرمایه گذاری، و از واردات به ویژه واردات محصولات نهایی که سود آن به جیب کشورهای دیگر می رود جلوگیری کنیم.
لاریجانی گفت: باید فناوری را وارد کشور کنیم یا خودمان آن را بسازیم و این یک تصمیم ملی است که ما روی تولید داخلی ایستادگی، و شرایط را برای سرمایه گذاری فراهم خواهیم کرد.
وی افزود: مسئله فقط یک تغییر رویکرد تفننی نیست بلکه با سرنوشت ملت ایران سر و کار دارد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آنها می خواهند اراده ملت را بشکنند گفت: باید نشان دهیم که این تیزهوشی و نخبگی در جامعه ما وجود دارد که تهدیدها را به فرصت تبدیل کند و با مدیریت درست از این مرحله عبور خواهیم کرد.
وی افزود: با استفاده از ظرفیت عقلای کشور می توانیم همبستگی ایجاد کنیم و آن وقت ملت ایران به جایی می رسد که دیگر به دنبال تهدید ملت ایران نباشند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مقابله با فشارهای اقتصادی لوازم خود را می خواهد و در حوزه اقتصادی باید حواسها معطوف به تولید داخل باشد.
وی افزود: اگر در مخابرات می توانیم خود تجهیزات را بسازیم باید صنعتگران در این زمینه مشغول باشند و من مطمئن هستم که ما می‌توانیم این کار را انجام دهیم.
لاریجانی گفت: زمانی که در صداوسیما بودم آن زمان این مشکلات واردات را نداشتیم و به راحتی می توانستیم تجهیزات را وارد کنیم اما توجه داشتیم که از نیروهای نخبه داخلی استفاده کنیم و ابتدا فرستنده های کم قدرت رادیویی و تلویزیونی را ساختیم و سپس فرستنده های پر قدرت تلویزیونی ساخته شد.
وی اظهار داشت: باید به متخصصان اجازه داد که اشتباه کنند و باید از نخبگانمان پشتیبانی کنیم تا جسارت انجام دادن برخی کارها را پیدا کنند و نباید آنها را رها کنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی ایجاد فضای کسب و کار را دیگر ضرورت امروز برشمرد و گفت: مجلس شورای اسلامی چند ماه پیش مصوبه ای در این زمینه داشت که می تواند به این موضوع کمک کند.
وی افزود: ممکن است در این زمینه مشکلاتی وجود داشته باشد اما باید تولید داخل رونق پیدا کند و تا این مسئله درست نشود موضوع اشتغال و گرانی حل نخواهد شد.
لاریجانی گفت: راه حل همان است که رهبر معظم انقلاب در ابتدای کار فرمودند که این یک تصمیم راهبردی است.
رئیس مجلس شورای اسلامی جلوگیری از واردات بی‌رویه را دیگر راهکار مقابله با فشارهای اقتصادی دانست و تصریح کرد: درست است که این مقداری سخت است و ممکن است محصولات ما دقیق نباشد، اما باعث می شود که در درون کشور مسائل اقتصادی با یک رقابت به جلو حرکت کند.
وی انحصارات در این زمینه را کشنده دانست و افزود: نباید انحصار در دست افراد باشد و رقبا باید متنوع باشند.
رئیس مجلس رعایت آرایش سیاسی را دیگر لازمه مقابله با فشارهای اقتصادی دانست و گفت: درست است که انتقادهایی وجود دارد، به طور طبیعی در کشوری که دموکراسی در آن حاکم است سلایق گوناگون وجود دارد مهم فهم این معنی است که در شرایط کنونی کشور وارد برخی حاشیه ها نشویم.
وی افزود: برخی مسائل مهم کشور را نباید صرف اشکالات فردی کرد یعنی باید به وحدت در کشور اولویت داد.
رئیس مجلس گفت: اختلاف نظر اشکال ندارد اما نباید بر سر برخی مشکلات نزاع کرد.
وی ادامه داد: در همین شرایط یک تحلیل ساده نیز ایجاد مشکل می‌کند و بعد از آن حرفهایی زده می شود که به نفع منافع ملی نیست.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برخی حرفها به نفع کشور نیست هر چند که برخی آن را رقابتهای داخلی می دانند اما این هوشیاری نیست؛ هوشیاری آن است که همه در جهت رسیدن به هدف گام برداریم و در این راه همدیگر را متهم و تخریب نکنیم.
وی افزود: باید تحمل افراد زیاد باشد و صبر، حلم و بردباری در این مرحله و در طریق رسیدن به هدف اصلی بسیار مهم است و لذا جنجالهای سیاسی و مسئله سازی و اموری که مانع رسیدن به اهداف می شود اشکال دارد.
لاریجانی: پرونده سیاه امریکا و غرب درمسئله حقوق بشر
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امریکا و غرب در مسئله حقوق بشر دیدگاه متفاوتی در صحنه بین‌المللی دارند و از کشورهایی که مانند خودشان دارای نظام دیکتاتوری هستند، دفاع می‌کنند و در این باره پرونده‌شان افتضاح و سیاه است.

آقای لاریجانی در سیزدهمین همایش اتحادیه انجمن های اسلامی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تلاشهای دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای مأیوس کردن ملت ایران و ایجاد سستی در اراده آنان افزود: بعد از پیروزی انقلاب آنها وارد مرحله نظامی شدند.
وی اضافه کرد: مردم ایران یک دیکتاتور وابسته امریکا را از مسیر خود برداشتند و علی‌القاعده امریکا به دنبال جبران این مسئله بود و نتوانست نگرانی و اضطراب خود را پنهان کند و هر روز مشکلی برای کشور به وجود آورد.
رئیس مجلس به بلوکه شدن اموال ایران در کشورهای مختلف به‌ویژه امریکا و شیطنت های پیش از آغاز جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: آنها با به وجود آوردن زمینه برای مجموعه عملیات خرد نظامی، مانند داستان صحرای طبس و همین کودتای (پایگاه هوایی شهید) نوژه که امروز سالگرد آن است و برخی جریان های تجزیه طلب سعی در از پای درآوردن ملت ایران داشتند.
وی افزود: پس از آنکه مردم ایران با از دست دادن عزیزانشان و به شهادت رسیدن تعدادی زیادی از هموطنانمان در مقابل این راههای نظامی خرد ایستادگی کردند امریکاییها به سمت موجود کم‌خاصیتی مثل صدام رفتند.
آقای لاریجانی با اشاره به کمکهای کشورهای منطقه به صدام در طول جنگ تحمیلی گفت: کشورهایی مانند فرانسه، آلمان و انگلیس با برخی کشورهای منطقه مجتمع شدند و به رژیم بعثی کمک کردند.
وی افزود: البته برخی نوشته ها مانند کتابی که سپهبد وفیق سامرایی از عناصر امنیتی ارتش صدام نوشت گویای همه این اتحادها در مقابل جمهوری اسلامی ایران است که این نوشته‌ها واقعیت است و بحثهای روزنامه ای و تبلیغات نیست.
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از کشورهای پولدار منطقه که این روزها نیز دائماً برای دنیای اسلام مسئله‌سازی می کند در پاسخ به اینکه کمک شما به صدام چه نفعی برای شما داشت اعلام کرد که این کمکها هیچ نفعی نداشت اما آنها فقط ۴۰ میلیارد دلار به صدام کمک کردند.
وی افزود: البته ما در آن زمان در داخل کشور نیز با مشکلات زیادی روبه‌رو بودیم و دشمنان فکر می کردند که می توانند با برخی رجال که به صورت بادکنکی وجهه و عمقی پیدا کرده بودند رابطه برقرار کنند و در جنگ پیروز شوند اما نمی دانستند مردم با ولی فقیهشان رابطه عاطفی دارند و نمی دانستند که هر کسی نمی تواند با یک شعار مسیر را عوض کند.
لاریجانی گفت: پس از عزل بنی صدر نیروهای انقلابی مانند رجایی و باهنر روی کار آمدند که آنها جان تازه ای به حوزه سیاست داخلی انقلاب دادند و از سوی دیگر جبهه ها نیز جان تازه ای یافت و دشمنان نه در ظرف یک هفته، بلکه بعد از هشت سال هم نتوانستند پیروز شوند.
وی افزود: استقامت و پایداری شرایط کشور را بارور کرد و در سطح منطقه نشان داد که نمی توان با قلدری نظامی با یک ملت رفتار کرد.
آقای لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود به دوره اصلاحات در کشور اشاره کرد و گفت: دشمن پس از آنکه نتوانست در عرصه نظامی پیروز شود سعی در استفاده از ابزارهای فرهنگی و سیاسی داشت تا با نزاعهای داخلی اراده ملت را سست کند.
وی افزود: در دوره دوم خرداد القائات سیاسی در کشور زیاد شد و ما شاهد آن بودیم که حتی نیروهای بسیجی و چفیه را مسخره می‌کردند و گاهی حماسه حسینی را به خشونت تشبیه و روحانیت و مراجع را تحقیر می کردند و با یک عقبگرد سیاسی مواجه بودیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در دوره دوم خرداد ذهنها پراکنده می شد و به جای اینکه جامعه روی منافع انقلاب حرکت کند سعی بر آن بود که نیروهای انقلابی را سست کنند و عده ای نیز ریزش کردند.
وی به قضیه ۱۸ تیر اشاره کرد و افزود: برخی نیروهای داخلی سعی بر آن داشتند که یک آشوب کوچک را بسیار پراهمیت جلوه دهند و تا چند وقت روی این موضوع تبلیغات می کردند.
لاریجانی گفت: مسئله دیگر در دوره دوم خرداد مضحکه تحصن در مجلس بود که بیشتر جنبه رسانه ای داشت که می خواستند نشان دهند وضع در ایران آشفته است.
وی افزود: دشمنان متوجه شدند که نفوذی در کشور ندارند و خود در برخی مواقع اذعان می کردند که فلان قدر پول گذاشتند تا فلان کار را در فرهنگ کشور انجام دهند.
آقای لاریجانی گفت: در همه این عرصه ها، هم ملت هوشیار بود و هم رهبری راه را نشان می دادند و در همان دوره نیز کسانی که ابتکار داشتند و در مسائلی مانند تولید ملی گام برمی داشتند مورد تشویق ایشان بودند و در فراز و فرودهای داخلی این مسئله جا نماند.
وی افزود: این موضوع باعث شد که صنایعی مانند صنایع نظامی ما فعال باشند و خود ابتکار عمل را به دست بگیرند.
رئیس مجلس به پیشرفتهای کشور در صنایع نظامی و غیرنظامی اشاره کرد و گفت: مسئله هسته ای یکی از دستاوردهای خوب کشور بود ولی ما پیشرفتهای بسیاری داشتیم که ارزش آنها کمتر از هسته ای نبود و آنها نیز ذی‌قیمت هستند.
وی افزود: دشمن پس از دو دوره تلاشهای نظامی و سپس فرهنگی- سیاسی، وقتی دید که نمی تواند از این راهها با ایران مقابله کند وارد مرحله جدیدی شد که یکی از آنها طرح مسائل حقوق بشری و مسئله دیگر موضوع هسته ای ایران بود.
لاریجانی گفت: وقتی ایران از نظر فناوری پیشرفت کرد امریکاییها چه باید می کردند؟ یکی از مؤلفه ها مسئله حقوق بشر بود که با پیوند دادن آن به موضوع هسته ای بحث تروریسم را مطرح کردند و به دنبال آن بودند که در صحنه بین المللی برای ایران مسئله سازی کنند.
وی افزود: آنها به دنبال به وجود آوردن این مسائل حقوق بشری درباره ایران هستند اما این مسائل ضدحقوق بشری در کشورهایی مانند عربستان که شیخ نمر را دستگیر می‌کنند یا اتفاقات بحرین را نمی بینند و در واقع آنها مسائل حقوق بشری را درباره کشورهایی که مانند خودشان دیکتاتور هستند مطرح نمی کنند.
آقای لاریجانی گفت: ملت ایران اجازه توطئه گری به کشورهای دیگر نخواهد داد و درباره مسئله هسته ای بارها مطرح کرده ایم که بنا به فتوای رهبر معظم انقلاب، دنبال سلاح هسته ای نیستیم و از سوی دیگر هر زمان که بخواهند می توانند از تأسیسات ما بازدید کنند اما اجازه نمی دهیم که آرامش ما را به هم بزنند و جلو حرکت ملی ما را بگیرند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=36897

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر