2

ضرورت تقویت اتحاد و برادری میان مسلمانان در سرزمین های اسلامی

  • کد خبر : 37048
  • ۲۴ تیر ۱۳۹۱ - ۹:۴۲

جمهوری اسلامی ایران در تلاش است تا روابط با مردم مسلمان عراق به بهترین نحو توسعه یابد و از هیچ اقدامی در این راه، فروگذار نخواهد بود.

افق:(ofoghnews.ir) رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار با همتای عراقی خود گفت:جمهوری اسلامی ایران در تلاش است تا روابط با مردم مسلمان عراق به بهترین نحو توسعه یابد و از هیچ اقدامی در این راه، فروگذار نخواهد بود.

به گزارش روز شنبه اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس شورای اسلامی، ‘علاء الدین بروجردی’ در دیدار با ‘همام حمودی’ رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس نمایندگان عراق گفت: عراق همسایه ای مهم و استراتژیک برای ایران است و جمهوری اسلامی ایران هرگونه تلاش در جهت بی ثباتی و ناامنی در عراق را محکوم می کند و با آن مخالف است.

وی با بیان پیوندهای دیرینه تاریخی و مذهبی دو کشور، بر اهمیت توسعه و گسترش هرچه بیشتر مناسبات فیمابین تاکید کرد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم هوش و درایت مردم عراق در اخراج نیروهای اشغالگر را ستود و از روند بازسازی و گام نهادن در مسیر توسعه سیاسی و اجتماعی، به رغم رمشکلاتی که دولتمردان و ملت عراق با آن روبه رو هستند، ابراز خرسندی کرد.

وی تلاش دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان را یادآور شد و بر ضرورت تقویت اتحاد و برادری میان مسلمانان در سرزمین های اسلامی تاکید کرد.

‘همام حمودی’ رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس نمایندگان عراق نیز در این دیدار بر آمادگی پارلمان عراق به ویژه کمیسیون سیاست خارجی برای توسعه و گسترش مناسبات با جمهوری اسلامی ایران در تمام زمینه ها تاکید کرد.

وی با تمجید از نقش فعال جمهوری اسلامی ایران در کمک به بازسازی عراق، از پیشرفت ها و موفقیت های ملت ایران در عرصه های مختلف ابراز شادمانی کرد و خواستار بهره مندی کشورش از این دستاوردها شد.

حمودی با تاکید بر لزوم اجرای تمام توافقات فیمابین، نسبت به افزایش سطح تماس ها میان مسوولان دو کشور به ویژه نمایندگان مجالس ایران و عراق ابراز امیدواری کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=37048

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر