1

پیرمرد ۱۱۲ ساله ای که با ۸۰ نوه و نتیجه می‌خواهد به خواستگاری برود+تصاویر

  • کد خبر : 37508
  • ۳۰ تیر ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۵

شناسنامه حسین تاریخ تولد این بزرگ خاندان درخشی را در سال ۱۲۷۹ ثبت کرده است و تولدش هم در همان روستای سعیدآباد بوده که همه سال‌های عمرش را در آنجا گذرانده است.

افق نیوز:(ofoghnews.ir) زیر سر پیرمرد ۱۱۲ ساله چالدرانی که ۸۰ نوه و نتیجه دارد باز بلند شده و می‌خواهد به خواستگاری برود. این پیرمرد چند روز پیش تولد ۱۱۲ سالگی خود را جشن گرفت، سرحال است و حتی شاید به قول خودش از خیلی از جوانان روغن‌نباتی، سرحال‌تر و قبراق‌تر است.حسین درخشی مرد کهنسال چالدرانی بعد از نماز صبح دیگر نمی‌خوابد و گوسفندانش را برای چرا به صحرا می‌برد. ظهر هم که می‌شود به سراغ زمین‌های کشاورزی‌اش می‌رود و تا عصر روی زمین‌ها کار می‌کند.

با آنکه حسین بیشتر ساعت‌های روز مشغول کارکردن است اما از حال و روز بچه‌هایش هم بی‌خبر نیست. سرزدن به بچه‌ها و گوش دادن به حرف‌های آنها از کارهای روزانه وی است.
شناسنامه حسین تاریخ تولد این بزرگ خاندان درخشی را در سال ۱۲۷۹ ثبت کرده است و تولدش هم در همان روستای سعیدآباد بوده که همه سال‌های عمرش را در آنجا گذرانده است.
وی به شوک گفت: آن موقع همسرم را در روستا دیدم و خانواده‌ام را زود به خواستگاری‌‌‌‌اش فرستادم. حلیمه دختر خوبی بود و می‌ترسیدم پیش از آنکه با من ازدواج کند خواستگار بهتری پیدا کند. اما حلیمه خیلی زود جواب خواستگاری من را داد و با هم ازدواج کردیم.
این پیرمرد در ادامه گفت: در همه عمرم در کنارش بودم و صاحب ۶ بچه شدیم. سه دختر و سه پسر که روی هم رفته اعضای خاندان ما ۸۰ تن شده‌اند. یعنی ۵۰ نوه و ۱۴ نتیجه و ۱۰ نبیره دارم. وی در ادامه گفت: ۲۲ سال پیش همسرم از دنیا رفت و در این مدت تنها زندگی می‌کنم. البته منظورم از تنها بدون همسر است زیرا بچه‌‌ها در این مدت همیشه با من بوده‌اند و هوای من را داشته‌اند و در کارها کمکم کرده‌اند.
وی در ادامه گفت: در حال حاضر نبیره یک ساله‌ام به نام پژمان کوچکترین عضو خانواده ما است و وی همیشه با پدر و مادرش به دیدن ما می‌آید. این پیرمرد ۱۱۲ ساله در ادامه گفت: من در روستای سعیدآباد که در ۳۰ کیلومتری چالدران قرار دارد زندگی می‌کنم و در همین جا هم به دنیا آمدم. به نظرم اینجا بهترین جای دنیا است. آب و هوا و شرایط این منطقه بسیار مناسب است و فکر می‌کنم به خاطر زندگی در چنین شرایطی تا به حال سالم مانده‌ام.
وی که تا به حال به پزشک مراجعه نکرده است می‌گوید: تا به حال از روغن نباتی استفاده نکرد‌ه‌ام و تنها از گوشت‌هایی که محصول دامپروری خودم است استفاده کرده و ماست، شیر، گندم و جو را هم خودم تهیه کرده‌ام.
وی هوای سالم و داشتن بچه‌های خوب را از عوامل طول عمرش یاد کرده است و می‌گوید: محصولات‌مان را خودمان تهیه می‌کنیم و به همین دلیل از هزینه‌هایمان کاسته می‌شود.
وی که پیرمردی سرحال و بشاش است روزانه بیش از ۵/۱ کیلومتر راه می‌رود و دوست ندارد زمینگیر شود. حسین درخشی تصمیم دارد که ازدواج کند اما تا به حال موفق نشده است.
وی می‌گوید: در همسایگی‌ ما زن خوبی زندگی می‌کند که چند بار از وی خواستگاری کرده‌ام اما جواب منفی شنیده‌ام. این مسئله را بنویسید شاید این خانم به ازدواج با من رضایت دهد.
حسین درخشی در دامپروری‌اش از گوسفند و گاو گرفته تا مرغ و جوجه پرورش می‌دهد و می‌گوید: برای زیاد شدن روزی سعی می‌کنم در زمین کشاورزی‌ام گندم و جو بکارم تا در کنار کار، عبادت هم کرده باشم.
شبکه ایران
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=37508

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر