3

این انقلاب با سرعت زیاد در راه رسیدن به همه هدف‌های مقدس خود است

  • کد خبر : 37567
  • ۳۱ تیر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۷

ایران اسلامی تا رسیدن به قله‌های رفیع پیشرفت و توسعه بر این صراط مستقیم مستحکم و استوار خواهد ماند.

افق نیوز:(ofoghnews.ir) یک‌سال از عروج شهید دانش، داریوش رضایی‌نژاد، نخبه ایلامی گذشت. وی ثابت کرد فرزندان این دیار که دیروز ارتفاعات قلاویزان و گرمی چالاب و چنگوله شاهد مقاومت و پایداری آنان بود امروز عزم خود را برای دفاع در عرصه‌های علمی و فن‌آوری جزم کرده‌اند.

دکتر فریدون عباسی پنج‌شنبه گذشته در مراسم اولین سالگرد شهادت دانشمند هسته‌یی شهید “داریوش رضایی‌نژاد” در آبدانان اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران بر مبنای اعتقادهای اسلامی و استقلال ملی بر پا شده است و تا رسیدن به قله‌های رفیع پیشرفت و توسعه بر این صراط مستقیم مستحکم و استوار خواهد ماند.

او شهدا را مایه عزت و افتخار ملی دانست و گفت: تثبیت موقعیت سرزمینی در دفاع مقدس، اقتدار سیاسی در عرصه‌های ملی و جهانی، استقلال و خودکفایی علمی و اقتصادی کشور مدیون خون پاک شهیدان است.

معاون رییس‌جمهور، شهید رضایی‌نژاد را نماد ایثار و فدارکاری ملت ایران و استان ایلام در هشت سال دفاع مقدس دانست و بیان کرد: این شهید گران‌قدر یکی از کارشناسان خبره و از مشاوران معتمد سازمان انرژی اتمی ایران بود که با پشت پا زدن به مادیات، تمام فکر و ذکر خود را برای اعتلا و توسعه کشور در طبق اخلاص گذاشت.

عباسی از شهید داریوش رضایی‌نژاد به عنوان نخبه عرصه علمی و دفاعی کشور یاد کرد و ادامه داد: حضور پر برکت و معنادار مردم در عرصه‌های مختلف نظام و انقلاب اسلامی، بهترین پاسداری از خون شهیدان و تسلی‌بخش قلب خانواده‌های معظم شهداست.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران ضمن قدردانی و سپاس از تلاش دستگاه‌های امنیتی و انتظامی در شناسایی و دستگیری عوامل ترور دانشمندان هسته‌یی افزود: شهید رضایی‌نژاد، دانشمندی متعهد و متخصص بود که با معرفت الهی، خود را به زینت معنویت آراست و با روحی مملو از عشق الهی به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: با وجود اقدام‌های غیرانسانی و ددمنشانه آمریکا و اسراییل در شهادت ناجوانمردانه دانشمندان شهیر این آب و خاک، به فضل الهی و به همت جوانان با غیرت ایران اسلامی این انقلاب با سرعت زیاد در راه رسیدن به همه هدف‌های مقدس خود در حرکت است.

عباسی از مردم ایلام به عنوان سرمایه ماندگار انقلاب یاد کرد و اظهار کرد: رضایی‌نژاد، نمونه‌‌ای روشن و گویا از روح فداکاری و ولایت‌مداری استان غیور و شهید پرور ایلام است.

هم‌چنین اعلایی، استاندار ایلام نیز در این مراسم گفت: جوانان هم‌چون گذشته علمدار جبهه‌های دانش، علم و توسعه هستند و شهادت برترین درجه کمال و با شکوه‌ترین مرگی است که مجاهد در راه خدا آگاهانه آن را می‌پذیرد که این پذیرفتن آگاهانه نشان از ایمان راسخ این مجاهدان دارد.

وی افزود: اهداف و راه شهیدان یعنی دنبال کردن آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی است که ملت را به اوج افتخار می‌رساند، آن‌هایی که شهید شدند راه را بر ما باز کردند و ما باید از مسیری که گشوده‌اند به سمت مقصد پیش رویم.

استاندار ایلام با بیان این‌که شهیدان زنده و ناظر بر تمامی اعمال ما هستند گفت: شهید رضایی‌نژاد نماد مقاومت، ایثار و پایداری برای استان ایلام است و تا تاریخ زنده است نام تمامی شهیدان از خاطره‌ها فراموش نخواهد شد و دشمن با ترور دانشمندان ما نمی‌تواند ذره‌ای از مقاومت و دفاع مردم از اسلام را کم کند بلکه قدم‌های ما را محکم‌تر خواهد کرد.

به گزارش ایسنا،‌ هر چند در ایام جنگ تحمیلی سن داریوش اقتضا نمی‌کرد که تفنگ بر دوش گیرد، اما امروز قلم و تفکرش را به کار انداخت و بر آن بود تا حماسه‌ای که هم استانی‌هایش دراین دیار غریب در طول ۸ سال آفریدند در عرصه دیگری دنبال کند و دشمن این غیرت را برنتابید و او را به شهادت رساند، غافل از این‌که با رفتن او، داریوش‌ها خواهند آمد برای ساختن ایران کارهای نیمه تمام را تمام خواهند کرد.

نام داریوش برای هر جوان ایرانی، ایلامی و آبدانانی یادآور شعار انقلاب اسلامی “استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی” است و این را می‌توان از حضور در آیین اولین سالگرد عروج داریوش به‌خوبی دید.

مراسم رسمی سالگرد شهادت داریوش رضایی‌نژاد، یک‌شنبه اول مرداد با حضور مقامات لشگری و کشوری در محل سازمان انرژی اتمی برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=37567

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر