2

جنگلهای زیبای اسالم به خلخال

  • کد خبر : 377032
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲:۰۲

جاده اسالم به خلخال حدود ۷۰ کیلومتر است. این یعنی طی مسیر آن چیزی حدود ۱:۳۰ ساعت زمان می‌برد. مدت زمان کوتاهی که تحت تاثیر طبیعت بی‌نظیرش، بسیار کمتر هم به چشممان خواهد آمد.

اسالم شهری در استان سرسبز گیلان و در واقع بخشی از شهرستان تالش است که مبدا زیبای ما به حساب می‌آید. دست آخر هم سفرمان به خلخال که شهری در جنوب اردبیل است، ختم می‌شود. مسیری خیال‌انگیز که مناظر بی‌نظیرش کاری می‌کند تا عادتِ به ساعت نگاه کردن و کیلومتر شمردن در طول مسیر را فراموش کنیم.

یکی از خوبی‌های جاده اسالم به خلخال، تعداد زیاد تابلوهای راهنما است که در طول مسیر به آن برمی‌خوریم. این تابلوها کمک زیادی به پیدا کردن نقاط گردشگری بین‌راهی می‌کنند؛ جاهایی مانند روستای لاکه یا ناو که قطعا ارزش دیدن دارند.

فرقی نمی‌کند کدام فصل راهی اسالم به خلخال می‌شوید؛ این جاده همیشه از سایر نقاط خنک‌تر و حتی می‌شود گفت سردتر است. در بهار که انتظار هوای معتدل و باران‌های بهاری را داریم، اسالم به خلخال بسیار خنک و معمولا پربارش و گاهی مه‌گرفته است. به همین دلیل اسالم به خلخال در تابستان بیشتر از هر فصل دیگری، میزبان گردشگران است. تصور تابستانی سرسبز که برخلاف سایر نقاط، خنک باشد بسیار شیرین و دلچسب است.

اما همین آب‌وهوای منطقه اسالم به خلخال اواخر پاییز و به طور ویژه در فصل زمستان، بسیار این جاده را خطرناک می‌کند. جاده اسالم به خلخال به طور کلی جاده‌ای پرپیچ‌وخم و متاسفانه بدون زیرساخت‌های لازم برای سفر ایمن است.

توصیه‌ام به شما این است که تنها در آب‌وهوای معتدل به دیدن زیبایی‌های اسالم به خلخال بروید. اگرچه دلم می‌خواست تنها از زیبایی‌های کم‌نظیر این منطقه برایتان بگویم، اما واقعیت این است که امنیت رانندگی در این جاده پایین است و تا به حال تصادف‌ها و از مسیر خارج شدن‌های بسیاری کام هم‌وطنانمان را تلخ کرده است. موضوعی که امیدواریم با توجه بیشتر به این جاده و رسیدگی به آن، هرچه زودتر خطرات را به حداقل رسانده و خیالمان را آسوده کند.

عکاس: حسین نعمتی

خبرنگار:مهسا محمودی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=377032

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر